asad Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 (endret) Jeg sitter med en liten oppgave, der spørsmålet dreier seg om: Hva som skal til for at en norsk bedrift skal skatte i sverige. Bedriften produserer i norge og selger i norge og sverige. Jeg vet om en god del regler som skal motvirke slik dobbelbeskatning, bl.a den nordiske skatteavtalen( særlig artikkel 7, i dette tilfelle ) og kreditreglene, men hvordan fungerer dette i praksis?Oppgaven spør jo hva som skal til for at slik dobbelbeskatning SKAL forekomme.Noen med litt erfaring som kan komentere dette? La oss si bedriften selger via et filial i sverige, da gjelder: "Bedriver ett utländskt företag verksamhet i Sverige kan denna verksamhet anses utgöra verksamhet som ska beskattas i Sverige. I det fall ett utländskt företag har registrerat en filial i Sverige är verksamheten som bedrivs i den svenska filialen skattepliktig i Sverige." Er det noe annet som er verdt å ta med, som jeg har oversett her? Hadde satt pris på litt veiledning Endret 8. april 2007 av asad Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Vil opprettelse av et nuf funke? Lenke til kommentar
asad Skrevet 9. april 2007 Forfatter Del Skrevet 9. april 2007 Montgomery skrev: Vil opprettelse av et nuf funke? 8339782[/snapback] Alstå, det er snakk om en norsk bedrift som skal drive virksomhet i sverige. Blir vel uaktuelt med nuf da? Eller tenkte du på nuf i sverige , suf?Forklar litt nærmere er du snill hvis noen har noe å tilføye er det bare å kjøre på. Lenke til kommentar
asad Skrevet 9. april 2007 Forfatter Del Skrevet 9. april 2007 (endret) Nei, det var nok ikke snakk om noe NUF. Jeg regner meg jeg må anta at selskapet oppretter en "vanlig" fillial i sverige... Endret 9. april 2007 av asad Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå