Nstin Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Hei godtfolk. Før så hatet jeg volvo 240, rett og slett hatet den. Men det siste halvåret så har jeg bare fått mer og mer lyst på en. Det er noe spessielt med bilen, den har sjel. Så nå vurderer jeg sterkt å kjøpe meg en 240. Men hva bør jeg se etter? Hørt og sett de ruster fælt og mange er som regel rævkjørt. Men det finnes jo fine eksemplarer av dem! Men jeg har ikke lyst til å bruke så mye penger på en. Kan sikkert mekke litt selv. Jeg kan veldig veldig lite om bil, men jeg vil lære Alt av svar settes veldig stor pris på. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Kjøp av en gubbe. Om du kan finne en som eies av en gubbe, og enda bedre, er eneste eier, har du trolig et godt kjøp innen rekkevidde. Ikke kjøp stylede biler, ofte gjort shabby jobber på slikt. Lenke til kommentar
Nstin Skrevet 8. april 2007 Forfatter Del Skrevet 8. april 2007 Takk takk. Tenkte det samme selv Men hva ligger en 240 i god stand på? Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Det kan jeg ikke uttale meg om, men så gamle biler i grei til god stand, burde vel kunne gå for alt mellom 10000 til 25000. Lenke til kommentar
Nstin Skrevet 8. april 2007 Forfatter Del Skrevet 8. april 2007 For vente til sommern med det. Har masse utgifter nå Men noen som vet hvilke motorer og girkasser som er bra på de? Og hvilke man bør styre unna? Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Styr unna B23A/B230A som er forgasser motorer, bruker endel bensin. Snakker av erfaring her. Eller styr unna problembarnet B230K som er kalt "spare" forgasseren, mye trøbel med de. Bør kanskje styre unna M47 girkasse til Volvo, tåler ikke så mye HK og NM, men M45(4-trinns) og M46 (4-trinns + elektronisk overdrive = 5 trinns) er kasser som tåler en god del mer. Men er ikke så veldig vanlig i de nyerer Volvo 240, da er M47 å finne. 240 ruster som regel i kanaler, gulv, hjulbuer, reservehjulsbrønn. Men fra 88 eller 89 ble de del-galvaniser men fra 90 ble de full galvanisert, men det ruster allikavel om man ikke har rustbeskyttet de. Lykke til! Lenke til kommentar
РЦП-88 Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Kjør på, er en klassiker med solid motor, drøssevis av deler til de... og ikke minst, billig bil! Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Har hatt fire Volvo to-fire-null i min tid, og du verden... Ble glad i dem gamle mursteinene gitt. Et flott valg må jeg si. Motoren er forholdsvis enkel og skru på også, siden du nevner at du ikke har all verdens peiling, men har lyst til å lære. Ønsker deg lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå