Spr0cket Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 (endret) Jeg er på utkikk etter en "liten jeep" i retning av den gamle røveren suzuki SJ eller tilsvarende til etterfølgeren jimny. Desverre er det ganske få av akkurat denne modellen på bruktmarkedet iflg finn.no Er ute etter forslag til tilsvarende biler, altså tilsvarende type bil med de samme funksjoner og omtrent samme pris. Ser ikke for meg et den er så mye eldre enn 95mod, og i en prisklasse under 100 000. skal ikke ha noen store greier, men en ok nr 2 bil som man kan a bikkja i. Ikke noe krav om 5 seter, snarere tvert i mot. varebil er prima. Ser ikke etter en hiace type eller pickup, men en billig og liten jeepaktig greie, gjerne asiat. forslag? Endret 10. april 2007 av Spr0cket Lenke til kommentar
egil88 Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Du kan jo se på Rav4, ligger en på finn: Link 1 Link 2 Link 3 Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Førstegenerasjons RAV4 frarådes. Bilene er grusomt ukomfortable, de krenger utrolig mye, motorene er asmatiske under 3500 rpm, og over 3500 rpm blir du døv, det er lite plass i interiøret, den sporer som et udyr, er ikke retningsstabil for fem øre, alt polstret i interiøret er ukomfortabelt, interiøret minner generelt sett om en 1986 Mazda 323. Oh, og Chassiset baserer seg så vidt jeg vet på noe fra tidlig nittitall/sent åttitall. RAV4 er for dyr om du skal ha en bil til hytta, kjøre til og fra butikken en gang i uka når du er der, kjøre til utmarka og sånt, og for billig for bruk på veien, skal du ha SUV bør du bruke mer penger. Og så er ikke gen1 RAV4 veldig gode offroadere heller, de har diffsperre, men det hjelper ikke allverden. Lenke til kommentar
Spr0cket Skrevet 8. april 2007 Forfatter Del Skrevet 8. april 2007 Førstegenerasjons RAV4 frarådes. Bilene er grusomt ukomfortable, de krenger utrolig mye, motorene er asmatiske under 3500 rpm, og over 3500 rpm blir du døv, det er lite plass i interiøret, den sporer som et udyr, er ikke retningsstabil for fem øre, alt polstret i interiøret er ukomfortabelt, interiøret minner generelt sett om en 1986 Mazda 323. Oh, og Chassiset baserer seg så vidt jeg vet på noe fra tidlig nittitall/sent åttitall. RAV4 er for dyr om du skal ha en bil til hytta, kjøre til og fra butikken en gang i uka når du er der, kjøre til utmarka og sånt, og for billig for bruk på veien, skal du ha SUV bør du bruke mer penger. Og så er ikke gen1 RAV4 veldig gode offroadere heller, de har diffsperre, men det hjelper ikke allverden. 8332416[/snapback] gode poeng her simon. Men hva er egentlig alternativet? takk for tipset om rav4 fra dere andre, den hadde jeg glemt. Skal sjekke linkene på finn med de forbehold smion snakker om. btw, når sluttet det du kaller 1.generasjon rav4? Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Generasjon 1 RAV4 ble produsert mellom 1994 og 2000. 2000-2006 er gen2, og gen3 (nåværende) ble introdusert i 2006. Men hva skal du bruke bilen til? Lenke til kommentar
Spr0cket Skrevet 8. april 2007 Forfatter Del Skrevet 8. april 2007 skrev litt om det i første post. småkjøring, litt med bikkja. arbeidsbil også, til å få med ting hvis jeg trenger det. som feks. hengerfeste, takgrind, bagasjerom eller nedfellbare bakseter. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Men hvorfor må det være en Jeep? Trenger du bakkeklareringen? Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Du foreslår jo selv Jimny, og det er da et par av de på finn.no: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...82&pos=4&tot=34 http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...82&pos=5&tot=34 http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...82&pos=6&tot=34 http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...82&pos=8&tot=34 Har kjørt over 50 000 km med en slik, og det er en morsom bil. Men ikke akkurat noe for motorveien. Lenke til kommentar
Spr0cket Skrevet 8. april 2007 Forfatter Del Skrevet 8. april 2007 Men hvorfor må det være en Jeep? Trenger du bakkeklareringen? 8335445[/snapback] fordi den har en form som tiltaler meg samt den type bagasjerom jeg er ute etter. også er noen av de varebiler, noen har dieselmotor, og det er ingen grunn til å irritere seg over god traction. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Hehe. Førstegenerasjon RAV4 kom så vidt meg bekjent ikke med diesel. Lenke til kommentar
Spr0cket Skrevet 9. april 2007 Forfatter Del Skrevet 9. april 2007 svært få microjeeper gjorde det. iallefall de merker og modeller jeg har oversikt over. derfor jeg oppretta denne tråden, veit dere om noen andre lzm. Lenke til kommentar
acon Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Altså, hvis du skal ha en firhjulstrekker med god bagasjeplass. Hvis du skal ha en god arbeidsbil, og hvis det skal være diesel. Mitsubishi L300! Den har riktignok hiace form, men det er en fullgod firhjulstrekker, og har meget god bakkeklaring. Med høy og lavgir og en 2,5liter diesel på 98hester har du nok kraft til å kommer deg frem hvorsomhelst og nårsomhelst. Itillegg har du god bagasjeplass! Fåes på både hvite og grønne skilter. L300 Lenke til kommentar
Buxa Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Du har jo alltids Galloperen om du vil gi litt ekstra. Har kjørt en del i den lange typen. Den korte fungerer jo enda bedre i terrenget. Jeg hadde valgt Galloper framfor Rav'en anyday. Kjørte 4 uker i Island med Rav4. Det er stusligste jeg har vært med i, men så er jo også jeg vant til Geländewagenen da Du har jo også Daihatsu Rocky, Suzuki jimny (som nevnt), Mitsubishi Pajero Pinin (litt dyrere enn de andre, og antakeligvis dårligere i terrenget og har mindre plass) Kommer litt an på hvilken prisklasse du har i tankene Galloper Mitsubishi Pajero Pinin Daihatsu Rocky Lenke til kommentar
TomasK Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Må nesten få lov til å anbefalle noe som ikke er asiatisk, men fyller de andre kravene.. Jeep Cherokee 2,5TD. F.eks: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...73&pos=3&tot=14 http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...73&pos=5&tot=14 Lenke til kommentar
Spr0cket Skrevet 10. april 2007 Forfatter Del Skrevet 10. april 2007 når det gjelder pris er det vel sagt mindre enn 100k - gjerne mye midnre også Lenke til kommentar
egil88 Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Du har jo alltids Galloperen om du vil gi litt ekstra. Har kjørt en del i den lange typen. Den korte fungerer jo enda bedre i terrenget. Jeg hadde valgt Galloper framfor Rav'en anyday. Kjørte 4 uker i Island med Rav4. Det er stusligste jeg har vært med i, men så er jo også jeg vant til Geländewagenen da 8340984[/snapback] En kamerat av meg har Galloper, den er digg offroad, men personlig synes jeg den krenger alt for mye på vei. Sprek er den heller ikke. Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Jeg ville heller ikke fått for den første RÆV4'en. Den er også utrolig stygg. ser helt ræva ut. :!: Skulle jeg hatt en SUV, så ville jeg gått for en GOD GAMMAL Toyota Land Cruiser. De er såååå kule og gode , hva med en mitsubishi-suv? Lenke til kommentar
Buxa Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 når det gjelder pris er det vel sagt mindre enn 100k - gjerne mye midnre også 8348645[/snapback] Du får SVÆRE terrengmaskiner (les. Geländewagen) fra 80-tallet til godt under 100k Men de bruker muligens litt mer en f.eks Jimnyen på mila. Hehe. Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 tenkte litt på gelandewagen jeg og, men de har jeg aldri kjørt før så jeg kan ikke si noe.. De er litt kule, spessielt de som er i fra militæret Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå