Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

liten jeep- forslag merke/mod? Suz SJ e.l.


Anbefalte innlegg

Jeg er på utkikk etter en "liten jeep" i retning av den gamle røveren suzuki SJ eller tilsvarende til etterfølgeren jimny. Desverre er det ganske få av akkurat denne modellen på bruktmarkedet iflg finn.no

 

Er ute etter forslag til tilsvarende biler, altså tilsvarende type bil med de samme funksjoner og omtrent samme pris.

 

Ser ikke for meg et den er så mye eldre enn 95mod, og i en prisklasse under 100 000.

 

skal ikke ha noen store greier, men en ok nr 2 bil som man kan a bikkja i. Ikke noe krav om 5 seter, snarere tvert i mot. varebil er prima.

 

Ser ikke etter en hiace type eller pickup, men en billig og liten jeepaktig greie, gjerne asiat.

 

forslag?

Endret av Spr0cket
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Førstegenerasjons RAV4 frarådes.

 

Bilene er grusomt ukomfortable, de krenger utrolig mye, motorene er asmatiske under 3500 rpm, og over 3500 rpm blir du døv, det er lite plass i interiøret, den sporer som et udyr, er ikke retningsstabil for fem øre, alt polstret i interiøret er ukomfortabelt, interiøret minner generelt sett om en 1986 Mazda 323.

 

Oh, og Chassiset baserer seg så vidt jeg vet på noe fra tidlig nittitall/sent åttitall.

 

RAV4 er for dyr om du skal ha en bil til hytta, kjøre til og fra butikken en gang i uka når du er der, kjøre til utmarka og sånt, og for billig for bruk på veien, skal du ha SUV bør du bruke mer penger.

 

Og så er ikke gen1 RAV4 veldig gode offroadere heller, de har diffsperre, men det hjelper ikke allverden.

Lenke til kommentar
Førstegenerasjons RAV4 frarådes.

 

Bilene er grusomt ukomfortable, de krenger utrolig mye, motorene er asmatiske under 3500 rpm, og over 3500 rpm blir du døv, det er lite plass i interiøret, den sporer som et udyr, er ikke retningsstabil for fem øre, alt polstret i interiøret er ukomfortabelt, interiøret minner generelt sett om en 1986 Mazda 323.

 

Oh, og Chassiset baserer seg så vidt jeg vet på noe fra tidlig nittitall/sent åttitall.

 

RAV4 er for dyr om du skal ha en bil til hytta, kjøre til og fra butikken en gang i uka når du er der, kjøre til utmarka og sånt, og for billig for bruk på veien, skal du ha SUV bør du bruke mer penger.

 

Og så er ikke gen1 RAV4 veldig gode offroadere heller, de har diffsperre, men det hjelper ikke allverden.

8332416[/snapback]

 

gode poeng her simon. Men hva er egentlig alternativet?

 

takk for tipset om rav4 fra dere andre, den hadde jeg glemt. Skal sjekke linkene på finn med de forbehold smion snakker om.

 

btw, når sluttet det du kaller 1.generasjon rav4?

Lenke til kommentar

Du foreslår jo selv Jimny, og det er da et par av de på finn.no:

 

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...82&pos=4&tot=34

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...82&pos=5&tot=34

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...82&pos=6&tot=34

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...82&pos=8&tot=34

 

Har kjørt over 50 000 km med en slik, og det er en morsom bil. Men ikke akkurat noe for motorveien.

Lenke til kommentar
Men hvorfor må det være en Jeep? Trenger du bakkeklareringen?

8335445[/snapback]

 

fordi den har en form som tiltaler meg samt den type bagasjerom jeg er ute etter. også er noen av de varebiler, noen har dieselmotor, og det er ingen grunn til å irritere seg over god traction.

Lenke til kommentar

Altså, hvis du skal ha en firhjulstrekker med god bagasjeplass. Hvis du skal ha en god arbeidsbil, og hvis det skal være diesel.

 

Mitsubishi L300! :thumbup: Den har riktignok hiace form, men det er en fullgod firhjulstrekker, og har meget god bakkeklaring. Med høy og lavgir og en 2,5liter diesel på 98hester har du nok kraft til å kommer deg frem hvorsomhelst og nårsomhelst. Itillegg har du god bagasjeplass! Fåes på både hvite og grønne skilter.

 

L300

Lenke til kommentar

Du har jo alltids Galloperen om du vil gi litt ekstra. Har kjørt en del i den lange typen. Den korte fungerer jo enda bedre i terrenget. Jeg hadde valgt Galloper framfor Rav'en anyday. Kjørte 4 uker i Island med Rav4. Det er stusligste jeg har vært med i, men så er jo også jeg vant til Geländewagenen da ;)

 

Du har jo også Daihatsu Rocky, Suzuki jimny (som nevnt), Mitsubishi Pajero Pinin (litt dyrere enn de andre, og antakeligvis dårligere i terrenget og har mindre plass)

 

Kommer litt an på hvilken prisklasse du har i tankene

 

Galloper

 

Mitsubishi Pajero Pinin

 

Daihatsu Rocky

Lenke til kommentar
Du har jo alltids Galloperen om du vil gi litt ekstra. Har kjørt en del i den lange typen. Den korte fungerer jo enda bedre i terrenget. Jeg hadde valgt Galloper framfor Rav'en anyday. Kjørte 4 uker i Island med Rav4. Det er stusligste jeg har vært med i, men så er jo også jeg vant til Geländewagenen da ;) 

 

8340984[/snapback]

 

En kamerat av meg har Galloper, den er digg offroad, men personlig synes jeg den krenger alt for mye på vei. Sprek er den heller ikke.

Lenke til kommentar
når det gjelder pris er det vel sagt mindre enn 100k - gjerne mye midnre også

;)

8348645[/snapback]

Du får SVÆRE terrengmaskiner (les. Geländewagen) fra 80-tallet til godt under 100k ;) Men de bruker muligens litt mer en f.eks Jimnyen på mila. Hehe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...