Gå til innhold

Har du problemer med Windows Vista?

Har du problemer med Windows Vista?  

82 stemmer

1. 1. Har du problemer med Windows Vista?

• Ingen problemer i det hele tatt
      17
    • Små problemer, av og til.
      37
    • Mye problemer hele tiden.
      4
    • Har byttet tilbake til XP eller et annet OS
      18
    • Kan ikke bruke Vista pga. spesielle programmer.
      2
    • Hva betyder Vista?
      4

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har utrolig nok ingen problemer, kjører Vista Ultimate 32-bit

Hovedulempen som jeg ser det er at ting ikke ligger på samme sted som i XP, men å lete etter dette er jo egentlig halve moroa med et nytt OS og man lærer en del av det.

Derimot reklamen om at Vista trenger så og så mye mindre % restarter etter oppdateringer/installering av progs osv er bare tull, synes det er akkurat like mye som i XP..

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte Vista Ultimate 64-bit med den nye Grom-pc'en.

Hadde ekstremt mye bluescreens og omstarter under installasjon. Alt i alt ca. 15. Jeg måtte installere XP og satse på dualboot. Når XP var inne fikk jeg oppgradert BIOS, og satte så i gang med å installere Vista på nytt. Denne gangen gikk installasjonen nesten smertefritt, med bare et par blåskjermer og "frys". Merk at jeg måtte deaktivere Cool and Quiet under installasjon for at jeg skulle ha noen sjans. Etter en runde med Windows-update, gikk det greit å aktivere Cool and Quiet i BIOS igjen.

Det er forsåvidt greit å ha inne XP også, jeg har jo tenkt å prøve ut en del spill jeg ikke fikk spilt på min gamle Athlon XP 2500/Radeon 9800 -maskin.

Så langt har jeg bare prøvd ut demoen til Flight Simulator X under Vista, men kommer tilbake her med rapport om hvordan det går.

Lenke til kommentar

Måtte legge inn XP i dualboot for å få alle spillene mine til å funke 100% på min Toshiba bærbare.

Prøvde f.eks Ghost Recon AW og det hakka så mye at det ikke gikk å spille i det hele tatt. Også på lav oppløsning.

Har alltid funka fint i XP.

Men det finnes få drivere til Go7600 kortet utenom beta og den jeg fikk tak i fra Toshiba nå nylig.

Så får vente litt.

Har Vista Ultimate.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte Vista Ultimate 64-bit og det har kjørt 100% knirkefritt fra dag 1,har i tillegg levert ca 2o maskiner,herav 6-7 bærbare alle med Vista og ikke en har hatt problemer med disse, siden jeg har vært med i mange mange år så kan jeg fastlå at dette er det oset som har vært desidert best fra starten av, alle de barnesykdommene som bla xp hadde har jeg ikke sett snurten av nå, dette var herlige greier :thumbup::thumbup:

Lenke til kommentar
Windows vista funker knirkefritt hos meg (bruker ultimate)

8333383[/snapback]

Samme funker knirkefritt, bruker Vista home premium(upgrade). Hadde xp pro fra før retail versjon(da erfaring med oem for min del er dårlig). Litt issue med drivere enda, men det vil bli bedre med tiden. Alle mine nyere spill funker i Vista, som er bra.

Vista er et bra operativsystem, men det er alltid rom for forbedringer før det kan bli et "meget bra operativsystem". Med SP1 blir det kanskje det! :)

Lenke til kommentar

Eg installerte Vista Ultimate x64 rett før påske, og så langt har det gått så det susar. Eit par bitte små småting har der vore, men ingenting som ikkje enkelt kan løysast - ergo valde eg å svare "Ingen problemer i det hele tatt."

Eg er skikkeleg godt nøgd med Vista så langt. Så snart ein vert van med dei endringar som er gjort frå XP så verkar det som eit svært godt gjennomtenkt system! :)

Endret av Garegaupa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...