Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

er hovedkortet ødelagt?

Anbefalte innlegg

heisann

jeg har et gammelt hovedkort som jeg fant et eller annet sted, og maskinen ville ikke starte. PSU'en fungerer. Må jeg få tak i et annet hovedkort, eller er det noe annet som er ødelagt?

med "ikke starte" mener jeg at det skjer ABSOLUTT ingenting når jeg prøver å skru den på; viftene går ikke, det begynner ikke å lyse, pipe osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg prøvde med CPU, minne og HDD. Så fjernet jeg HDD og prøvde omigjen, og til slutt prøvde jeg å direktekoble de små greiene som går til strømbryteren på maskinen, men det vet jeg ikke om jeg greide.

Det skjedde ingenting uansett.

Lenke til kommentar

resette bios? jeg skal vel få maskinen til å starte selv om det er noe feil med harddisken? (i hvert fall få viftene til å gå..)

første steg blir å få noe til å fungere, og så se på evt. feil på harddisken etterpå ;) brukte uansett en harddisk jeg har fått til å virke før, men vet jo ikke om den funker nå mer da :p

Lenke til kommentar

Enkleste måten er å se etter et lite batteri på selve hovedkortet, ta det ut og vent en stund før du setter det inn igjen (litt forskjellig tid fra HK til HK men ett minutt skal funke for ca alle).

Maskinen skal selvsagt slås helt av før du gjør dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...