Gå til innhold

Kan man blande ram? pc2700 med pc 3200?

magnus85

Anbefalte innlegg

Hva vil evt skje?

Har en 1gb ståendes i maskina nå, vet ikke hvor mye den er på, men den forrige som stod i var TWINMOS PC2700(CL2.5) 256ddr-dimm

og det jeg lurer på og bestille er

Apacer 1.0GB PC-400 DDR PC3200 Original

Vil det gå?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er vel første minneslotten som bestemmer ram hastigheten mener jeg å huske fra instruksjonsboka til mitt HK, så skulle du få problemer så kan du sette ned hastigheta manuelt i bios.

Er du heldig kan du få 2700 brikken opp på 3200 hastighet med litt slappere timinger.

Lenke til kommentar
Er vel første minneslotten som bestemmer ram hastigheten mener jeg å huske fra instruksjonsboka til mitt HK, så skulle du få problemer så kan du sette ned hastigheta manuelt i bios.

Er du heldig kan du få 2700 brikken opp på 3200 hastighet med litt slappere timinger.

8331762[/snapback]

Gjelder det på nye laptoper og? ikke farlìg?

Lenke til kommentar

8331762[/snapback]

Tull og tøys. Setter du en RAM-brikke med 2700 og en med 3200, så blir nok hastigheten etter den RAM'en med laveste hastighet! :tease:

Lenke til kommentar

Det ligger noe sannhet i at noen slots klokker/bestemmer hastighet bedre enn andre, dog, det eneste hovedkortet jeg har sett med slike dokumenterte egenskaper er DFI kortene.

Det er den minnebrikken som kjører lavest hastighet som bestemmer hastigheten på minnet uavhengig av plassering. . Det det står i din hovedkort-manual er enten feilinformasjon eller så er det snakk om hvilke slotter som kjører dualchannel.

Men for all del, gi oss navnet på hovedkortet perpyro så kan vi finne det ut.

Om det dreier seg om hovedkortet i profilen din så står ikke noe om at den første slotten bestemmer hastigheten what so ever. Jeg har lest igjennom manualen.

Endret av PatrickM
Lenke til kommentar

Det blir værre med navnet på hovedkortet så der sliter jeg med bevisbyrden.

For noen år siden leste jeg i en manual (ikke min) om minneplassering og der sto det at brikken i 1. sloten satte hastigheten på resten av slottene.

Uansett om det er feil eller ikke så var det ment som en måte å eliminere en feilkilde om det var den.

Det er selvsagt heller ingen hovedkort som har problemer når man setter i alle minnebrikkene på en gang ved førte oppstart.

ABIT KR7A 133R hadde det problemet.

Endret av perpyro
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...