Donnie Darko Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 (endret) Jeg har kjøpt meg ny terrengsykkel å lurer på hvilket luft trykk jeg skal ha i dekkene når det står 50-559 26x2,0 ? Endret 8. april 2007 av MathiasF Lenke til kommentar
radier999 Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Viss du skal bruke den mye i terenget er det bra med lite luft, men skal du bruke den på landevei er knallharde dekk best! Du må vell nesten bare prøve deg frem! Har 4-5 bar's trykk i mine dekk, men vet ikke størrelsen på dekka. Men ramma er 22" Lenke til kommentar
Donnie Darko Skrevet 8. april 2007 Forfatter Del Skrevet 8. april 2007 Ok, hvor mange bar tåler dekket mitt da? Lenke til kommentar
radier999 Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Vet jeg ikke, snakker selv ut fra egne erfaringer Er ikke noe sykkel geek. Du må bare prøve deg frem, men viss slangen er ny, så burde den tåle en del. Men prøv deg frem, og viss du bruker en kompresor til og pumpe opp dekka med, take it easy! Lenke til kommentar
Donnie Darko Skrevet 8. april 2007 Forfatter Del Skrevet 8. april 2007 Hele sykkelen kjøpte jeg i går, så regner med at alt er nytt Lenke til kommentar
Donnie Darko Skrevet 8. april 2007 Forfatter Del Skrevet 8. april 2007 Jeg skulle ned å fylle opp dekket mitt da jeg oppdaget at jeg hadde en annen ventil en det jeg vanlighvis har hatt. Det fungerte ikke å pumpe den opp. Den er tynn, med en sånn ting man kan skru av så kommer luften ut, noen som vet hva jeg mener? Jeg klarte derfor ikke fylle den opp, så trenger hjelp. Lenke til kommentar
trøls Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 (endret) Det står på dekket. Vanligvis 45-60 Psi (pund per kvadrattomme). På racingventiler må du gjøre et eller annet fancy før du kobler til pumpa. Er ikke så kontraintuitivt at du ikke bør klare å finne ut av det selv. Og så må du selvfølgelig ha rett type pumpe. Endret 9. april 2007 av trøls Lenke til kommentar
karu Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 De fleste nye pumper har en gummiforing som du stikker ventilen inn i. Hvis du snur den så er det som regel tilpassa "bilventil" og den tynne som kalles presta trur jeg. Ang. luft-trykk så sykler jeg på ca 60 i bakkdekket og 55 i fordekket når jeg sykler grus/asfalt. I terrenget går jeg ned i 45/40 hvis det er skikkelig bløtt. Er litt smak og behag dette også. Veier ca 85 kg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå