PelleP Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 (endret) Jeg har nylig formartert disken og reinstallert Windows. Nå er det enkelte filer som jeg ikke lenger får tilgang til. Formodentlig er det fordi filene en gang i tiden var kryptert og passordbeskyttet. Krypteringsprogrammet er imidlertid avinstallert for lengst. Under egenskaper/avanserte attributter fremgår det at filene er kryptert, men dersom jeg prøver å fjerne krypteringen får jeg feilmedlingen ".....ingen tilgang". Jeg kan hverken flytte, kopier eller åpne filene, men derimot kan jeg faktisk slette dem. Det er kanskje av betydning for saken at jeg brukte en Knoppix Live-CD for å flytte filene da Windows ikke startet opp før reinstalleringen. Er det noen som kan hjelpe meg å få tilgang til disse filene? Endret 8. april 2007 av PelleP Lenke til kommentar
JimL Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 hvilket krypteringsprogram brukte du? Lenke til kommentar
fatalicus Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 høyre klikk på en av filene og gå til fanen sikkerhet. sjekk der at den kontoen du bruker har full tilgang til filen. hvis den ikke har det så gi deg selv det, og prøv å fjerne krypteringen igjen. hvis du ikke har tillatelse til å gi deg selv full tilgang så pass på at du sitter på en konto som er administrator. strykk så på knappen avansert under fanen sikkerhet. i det nye vinduet går du til fanen eier. hvis du ikke står som eier der, så velg din konto i listen og trykk ok. prøv igjen og fjerne krypteringen etter dette.. funker det ikke så har jeg ingen anelse.. Lenke til kommentar
PelleP Skrevet 8. april 2007 Forfatter Del Skrevet 8. april 2007 høyre klikk på en av filene og gå til fanen sikkerhet. sjekk der at den kontoen du bruker har full tilgang til filen. hvis den ikke har det så gi deg selv det, og prøv å fjerne krypteringen igjen. hvis du ikke har tillatelse til å gi deg selv full tilgang så pass på at du sitter på en konto som er administrator. strykk så på knappen avansert under fanen sikkerhet. i det nye vinduet går du til fanen eier. hvis du ikke står som eier der, så velg din konto i listen og trykk ok. prøv igjen og fjerne krypteringen etter dette.. funker det ikke så har jeg ingen anelse.. 8331615[/snapback] Jeg har allerede prøvd det og jeg husker for øvrig heller ikke hvilket krypteringsprogram jeg brukte. For øvrig så er det ikke aktuellt lenger. Jeg prøvde å kopiere filene til en ny plassering med Knoppix. Det så ut til å fungere så jeg slettet den opprinnelige mappen. Det viser seg imidlertid at mappen med alle undermapper stort sett ble flyttet uten innhold. Det ble overført noen enkelte filer og det fikk meg til å tro at alt lå der så jeg slettet den "problemmappen" med alle filene. Ganske ergelig det her, men heldigvis var ikke filene uerstattelige. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå