Andreas18 Skrevet 17. desember 2002 Del Skrevet 17. desember 2002 Heisann! Jeg har nylig kjøpt dette systemet: Asus A7N8X Deluxe/GD hovedkort Socket A nForce2SPP TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 256MB CL2.5 Gainward AGP GeForce4 Ti4200-8X 128M DDR AMD Athlon XP2400+ 2.0 GHz 266 MHz bus Er det noe spesielt jeg må gjøre som feks å åpne multiplier eller lignende? tempen på cpuen ved idle er 32 grader.. (vannkjøling). Med engang jeg leker med multiplieren eller minnet, så vil ikke maskinen starte. noen tips? Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 17. desember 2002 Del Skrevet 17. desember 2002 Det var litt følsomt, da. Prøv å sette minnet til DDR333 vha divider, og lirk opp voltene litt... Lenke til kommentar
wormw Skrevet 19. desember 2002 Del Skrevet 19. desember 2002 Hei Har nesten akkurat det samme, men jeg har ikke fått satt det sammen enda, venter på rammen. (samme som deg) Kjøpte du rammen hos Komplett? Får å forandre fsb'n eller sette multipliern til under 13 (12?) må du antagelig låse den opp. Noen av de som har testet kortet har fått en annen bios, som fixer dette utan at du må "åpne" prosessoren, nemmelig 10003. Men denne finnes ikke på nettet, og det virker ikke som noen av de som du kan få tak i fikser dette.. Håper å kunne kjøre den på 10 * 200(/400) mhz, men jeg er ikke sikker på at dette kommer til å funke. Regner med å måtte låse opp prosessoren, skal teste dette i dag. Tipper det går rett i dass så jeg må kjøpe en ny, men jeg gidder ikke vente på at ausu skal slippe den nye biosen. ø.s Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 19. desember 2002 Del Skrevet 19. desember 2002 Beste tipset du kan få er - kanskje å la vær å leke med multiplieren eller minnet.....? Lenke til kommentar
superman Skrevet 19. desember 2002 Del Skrevet 19. desember 2002 Ved alle nForce2 hovedkort kan du stille multiplieren uten å låse cpu'en opp. Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 19. desember 2002 Del Skrevet 19. desember 2002 Quote: Den 2002-12-19 17:06, skrev superman:Ved alle nForce2 hovedkort kan du stille multiplieren uten å låse cpu'en opp. Feil. Asus A7N8X kan ikke stille multiplier på låst CPU. Det skal visst komme ut en BIOS som fixer dette etterhvert, men i nåværende BIOS så går det ikke. Lenke til kommentar
wormw Skrevet 20. desember 2002 Del Skrevet 20. desember 2002 Quote: de som har testet kortet har fått en annen bios, som fixer dette uten at du må "åpne" prosessoren, nemmelig 10003. Men denne finnes ikke på nettet Ikke sikkert at den kommer heller .. Gjorde dette med min i går, ikke lett men jeg tror det gikk bra til slutt. Hvis du har problemer, prøv en annen bios .. C,E eller G. Ingen av den er perfekte akkurat, men.. ø.s Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå