DanielL Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 (endret) Hvilke Dali er det du har foran? Dali har fet lyd med mye bass, tviler på at du vil merke noe særlig til den Proson-subben så lengen den ikke står på full guffe.. :s 8340362[/snapback] Vel, 6006 går ikke lenger ned enn til 39 mens proson suben går ned til 25 så man kan da uten tvil merke den Endret 9. april 2007 av DanielL Lenke til kommentar
UnZane Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Den Dali-forsterkeren er ikke mer enn 60watt, så jeg tror ikke akkurat du skal regne med så mye bass fra den heller. Som jeg sa tidligere, størrelsen på elementet spiller absolutt ingen rolle, effekten betyr alt. Som eksempel. Jeg har selv Jamo D590 fronter (http://www.xc-fxyx.com/jamo.files/d590.jpg), de er bestykket med en 8" bass i bunn, og to 6,5" mellomtoner samt diskant. Jeg brukte tidligere en Kef PSW2500 subwoofer, med 300 watt effekt. Den var alt for liten. Nå har jeg en Jamo på 675 watt effekt, og den er egentlig også litt liten. Jeg spiller med sub kun når jeg ser film, og liker å ha ett realistiskt lydnivå. Men uansett, det jeg vil frem til, Dali 6006 er kjent for trykk og mye bass, så skal du kjøpe sub som matcher, kjøp noe med skikkelig effekt. Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Som jeg sa tidligere, størrelsen på elementet spiller absolutt ingen rolle, effekten betyr alt. Det har du fått greit fram ja, men han sier samtidig at han ikke har mye med plass og da er det litt vanskelig med de fleste 12" kanskje? Bedre å da anbefale andre 8", men er helt enig i at han vil få langt mer ut av en mer kraftig sub. Det eneste jeg har sagt er at Proson suben funker helt fint til normalt bruk, og den går faktisk en del dypere enn 6006. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Den Dali-forsterkeren er ikke mer enn 60watt, så jeg tror ikke akkurat du skal regne med så mye bass fra den heller. Som jeg sa tidligere, størrelsen på elementet spiller absolutt ingen rolle, effekten betyr alt. Som eksempel. Jeg har selv Jamo D590 fronter (http://www.xc-fxyx.com/jamo.files/d590.jpg), de er bestykket med en 8" bass i bunn, og to 6,5" mellomtoner samt diskant. Jeg brukte tidligere en Kef PSW2500 subwoofer, med 300 watt effekt. Den var alt for liten. Nå har jeg en Jamo på 675 watt effekt, og den er egentlig også litt liten. Jeg spiller med sub kun når jeg ser film, og liker å ha ett realistiskt lydnivå. Men uansett, det jeg vil frem til, Dali 6006 er kjent for trykk og mye bass, så skal du kjøpe sub som matcher, kjøp noe med skikkelig effekt. 8340418[/snapback] Effekt har da ingen ting med hvor mye et element spiller , slaglengde er mere viktig da , og at forsterkeren er optimalt til elementet . kase og konstruksjon av denne er og meget viktig , og den er lukket eller portert . effekt er det siste man ser på , for det er er alt for mange måter og måle watt på , og igjenn mange watt er ikke det samme som bra trykk , sel om det er målt etter strengeste måte . dette er bare en pekepinn på hvor bra forsterkeren kan drive høyttaleren , eller hvor mye max effekt elementet tåler . Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 10. april 2007 Forfatter Del Skrevet 10. april 2007 Da ble det en 12" proson, synes at den er ok og spiller høyt, har hatt B&W sub før, men de fikk jeg vannskade på og må sei at proson og B&W sub er to helt forskjellige klasse og det samme gjelder prisen. Men proson er billig og dunker greit så jeg er godt fornøyd med kjøpet i med det koster 1700kr for 12" mens B&W 8" koster 3700kr. Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Gratulerer med nytt kjøp Ja,B&W er i en litt annen klasse men Proson gjør da jobben til en viss grad Lenke til kommentar
Vitamin Bjørn Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 (endret) Den Dali-forsterkeren er ikke mer enn 60watt, så jeg tror ikke akkurat du skal regne med så mye bass fra den heller. Som jeg sa tidligere, størrelsen på elementet spiller absolutt ingen rolle, effekten betyr alt. Som eksempel. Jeg har selv Jamo D590 fronter (http://www.xc-fxyx.com/jamo.files/d590.jpg), de er bestykket med en 8" bass i bunn, og to 6,5" mellomtoner samt diskant. Jeg brukte tidligere en Kef PSW2500 subwoofer, med 300 watt effekt. Den var alt for liten. Nå har jeg en Jamo på 675 watt effekt, og den er egentlig også litt liten. Jeg spiller med sub kun når jeg ser film, og liker å ha ett realistiskt lydnivå. Men uansett, det jeg vil frem til, Dali 6006 er kjent for trykk og mye bass, så skal du kjøpe sub som matcher, kjøp noe med skikkelig effekt. 8340418[/snapback] 60watt kan være utrolig mye om forsterkeren har nok strøm å levere. Må ikke se dere blind på watt. Kenwood 120Watt forsterker er sorm regel dobbelt så dårlig som en nad forsterker på 60Watt Endret 13. april 2007 av Sjokoladekake Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Watt er ett relativt begrep. Kan lese mere om det på linken "billigwatt som ikke finnes" i sigen min Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå