Duqe Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Hei, har pr idag dali blåserie som fronthøytalere og center, bak har jeg b&w 602s2, har tenkt på en proson 8" sub, er dette bra valg eller bør jeg ha en dali eller b&w sub? Lenke til kommentar
UnZane Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Kjøp den subben som funker best for deg Drit i merke. Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 8. april 2007 Forfatter Del Skrevet 8. april 2007 (endret) Siden det trangt med plass hos meg så tenkte jeg på en DENNE, vil dette duge til mitt oppsett? Endret 8. april 2007 av duqe77 Lenke til kommentar
dj_vega Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 (endret) hei viss du har muligehten vil jeg anbefale proson blackbird 12" som selges på komplett.no det er den samme subben som Proson Stratego sub`n bare MYE billigere.. Lykke Til Uansett Og som UnZane sier: Kjøp den subben som funker best for deg :!: Drit i merke. Endret 8. april 2007 av dj_vega Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 8. april 2007 Forfatter Del Skrevet 8. april 2007 hei viss du har muligehten vil jeg anbefale proson blackbird 12" som selges på komplett.no det er den samme subben som Proson Stratego sub`n bare MYE billigere.. Lykke Til Uansett Og som UnZane sier: Kjøp den subben som funker best for deg :!: Drit i merke. 8333435[/snapback] Vil helst ha en liten sub, 12" tar mye plass som jeg har lite av, men usikker om 8" er nok for mitt system Lenke til kommentar
UnZane Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Størrelsen på elementet spiller absolutt ingen rolle, se heller på hvor mye effekt forsterkeren har. Jeg har hatt 12" sub med både 300 og 700 watt forsterker, og tro meg, effekten betyr mye mer enn størrelsen. Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Den Prosonen er ganske plasseringsvennlig den, så har du dårlig med plass så er den helt passende Bruker den her sammen med Dali 104, serien som kom før blåserien, og det passer helt fint sammen Lenke til kommentar
Bimmelom Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 8" skal ikke være noe problem. Har selv 8" sub. Men, når jeg ville kjøpt en Sub hadde jeg ikke kjøpt en sub for 900spenn fra Komplett.no akkurat. Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Er da ikke suben sin skyld at den er til salgs der Den er absolutt levelig den Eltax produkter på sin side skjønner jeg ikke hvorfor de tillater å ha der :!: Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 8. april 2007 Forfatter Del Skrevet 8. april 2007 Ble litt i tvil ang. proson suber, leste en tråd her at det var noen som ikke var fornøyd med den https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=698899 Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Hvis du har så lite penger ville jeg ventet med å kjøpe. Eller så kan du prøve å finne noe brukt. Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 8. april 2007 Forfatter Del Skrevet 8. april 2007 Vurderer nå 12" proson blackbird, men må da ommøblere litt, lurte da også på om noen har prøvd den? Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Hvis du har lite plass så kjøp 8" Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 9. april 2007 Forfatter Del Skrevet 9. april 2007 (endret) problemet er det at noen som har dårlig erfaring med den og det er jo litt kjipt. Men hvis jeg ikke trenger mer bass enn til å kjøre film på ca normalt tale-lydnivå er det da gynstig kjøp med 8" allikevel? Den suben er rumpe, hold deg unna! For de som lurer, ja den har vært innom her, før den ble solgt videre. (Forørvig kjøpt ifra netthandelen for 440kr innkludert frakt) Dårlig effekt, dunkelyder og den lagde blåselyder. Alt i alt et utrolig dårlig kjøp! 7723492[/snapback] Endret 9. april 2007 av duqe77 Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Altså, det vil alltid være folk som klager uansett hvor godt et produkt er. Kan ha med at de ikke har innstilt riktig, at suben er plassert dårlig eller noe lignende. 8" gjør fint jobben som sub, 12 kan fort bli litt for mye av det gode om rommet ditt ikke er stort nok for den. Men som sagt, om du har tålmodigheten kan du jo spare opp til en litt dyrere 8" som Dali eller B&W. Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 9. april 2007 Forfatter Del Skrevet 9. april 2007 Altså, det vil alltid være folk som klager uansett hvor godt et produkt er. Kan ha med at de ikke har innstilt riktig, at suben er plassert dårlig eller noe lignende. 8" gjør fint jobben som sub, 12 kan fort bli litt for mye av det gode om rommet ditt ikke er stort nok for den. Men som sagt, om du har tålmodigheten kan du jo spare opp til en litt dyrere 8" som Dali eller B&W. 8340036[/snapback] Men vil jeg høre store forskjeller mellom proson og dali, b&w suber? Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Du får det du betaler for. Med andre ord så vil uten tvil en Dali sub til 4000 prestere bedre enn en Proson til 1000. Men til vanlig bruk så skal det gå helt greit med prosonen Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 9. april 2007 Forfatter Del Skrevet 9. april 2007 Men til vanlig bruk så skal det gå helt greit med prosonen 8340176[/snapback] Det er det jeg håpte på, kan heller ikke spille så høyt hjemme uansett, skal bare ha litt dybde i musikken, synes at lyd alltid er bedre med litt ekstra bass. Lenke til kommentar
UnZane Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Hvilke Dali er det du har foran? Dali har fet lyd med mye bass, tviler på at du vil merke noe særlig til den Proson-subben så lengen den ikke står på full guffe.. :s Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 9. april 2007 Forfatter Del Skrevet 9. april 2007 Hvilke Dali er det du har foran? Dali har fet lyd med mye bass, tviler på at du vil merke noe særlig til den Proson-subben så lengen den ikke står på full guffe.. :s 8340362[/snapback] Noen gamle 6006 blåserie, men vil jeg f.eks få noe bedre lyd med DALI AW8 Subwoofer ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå