fishlake Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Jeg har 3 PC-er i et nettverk, for enkelhets skyldt kalt A, B og C B kan kjøre remote desktop mot A & C, men jeg får ikke kjørt remote desktop fra A til C. Noen idéer om hvorfor? Alle PC-ene kjører XP Professional SP2; A & B med norsk XP, mens C har engelsk. A & C har Norton 360 installert, men det gjør ingen forskjell om jeg slår av brannmurbeskyttelsen på begge, dessuten fungerer det som nevnt fra B til C uten at jeg må slå av på sikkerheten. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Har du sjekket i brannmuren til XP? Og så må du aktivere remote dekstop via systemegenskaper (jeg høyreklikker på min datamaskin i startmenyen og velger egenskaper) og her fra windows brannmuren Lenke til kommentar
fishlake Skrevet 9. april 2007 Forfatter Del Skrevet 9. april 2007 (endret) Har du sjekket i brannmuren til XP? Og så må du aktivere remote dekstop via systemegenskaper (jeg høyreklikker på min datamaskin i startmenyen og velger egenskaper) og her fra windows brannmuren 8331624[/snapback] Som jeg skrev kommer jeg inn på med Remote Desktop fra en annen PC. Dermed trodde jeg det var åpenbart at remote desktop er aktivert. Windows brannmur er avslått. Edit: fjernet bilder fra quote Edit2: Etter nedlasting av oppdateringer fra Windows Update, sluttet Remote desktop å fungere også fra maskin "B". Ved å fjerne oppdateringen av remote desktop-klienten, som skulle få remote desktop til å fungere mot Windows Vista, fungerte det igjen. Dessverre var denne oppdateringen ikke lagt inn på maskin "A". Det er muligens Microsofts strategi for å få oss til å skifte over til Vista, at de forkrøpler XP med diverse "oppdateringer" Endret 11. april 2007 av fishlake Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå