Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pcen starter, men restarter selv, etter 10 sek.

Anbefalte innlegg

Hei..

Jeg har et kjempe stort og vansklig problem..

Det er kjempe mye som jeg tror har med dette problemet å være, så kan bli litt rotete forklart..

Det hele startet for ca 2 uker siden, jeg kjøpte et nytt skjermkort til min stasjonære pc, gikk ifra Sapphire Radeon X800XL 256 mb til POWERCOLOR 1650 PRO 256 MB.

Jeg koblet skjermkortet til pcen, spilte og gjorde de normale tingene som jeg pleier å gjøre. Etter maks en dag med litt lett spilling istarten (senere BF2), startet pcen å få en svart skjerm, som endte opp til at pcen mistet helt kontakt med skjermen, og den stod bare helt stille, ingenting fungerte, akuratt som om pcen var i dvale-modus.

Jeg sendte inn spm og sånn retur greie til komplett.no men fikk aldri noe svar ifra dem.

Så startet å reinstallere drivere, som er blitt gjort minst 10 ganger siden problemet startet å skje, men dette hjelper ikke.

Så imellom tiden har jeg bare latt problemet skje sånn avogtil, startet først å skje kanskje en gang om dagen, og iettertid har det gått kortere og kortere tid imellom uhellene.

Så den dag i dag, har jeg prøvd å spille BF2 så mye som mulig, fordi jeg har en kompis på besøk som også spiller dette, så etter vær 4.gang eller noe når jeg restarter pcen etter at den har kræsjet, så kommer jeg inn på BF2, får spilt maks 20 min, så skjer problemet om og om igjen.. De siste gangene var det bare noen få minutter som jeg var inne i spillet.

Akuratt nå for øyeblikket har jeg de værste problemene med pcen, nå vil den ikke skru seg på en gang..

Jeg starter pcen, den kommer forbi der du kan gå inn til bios osv, og rett før den kommer til den windows xp logoen, da blir pcen borte igjen, og restarter automatisk, har latt den stå sånn en gang, så det samme har skjedd minst 30 ganger nå.. Ingenting hjelper, kommer ikke inn via sikkermodus engang..

Jeg har null peiling på hva som er problemet, men kan alt dette har noe med at skjermkortet kan ha vært defekt ifra da jeg fikk det?

Håper på så mange gode beskrevete svar som mulig.

Påforhånd takk.

Daniel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har jeg forstått det riktig at PC'en restarter seg selv ved spilling? Har du Windows Vista eller XP installert? Bruker du siste patch til BF2? Har du kraftig nok strømforsyning til det nye skjermkortet? (vill gjetting bare..)

-- Hvis det kun er ved spilling at PC'en restarter seg selv, så er det naturling å anta at spillet har en feil eller mangel med tanke på driverne du bruker eller siste oppdatering av spillet.

-- Om du har Vista fremfor XP, så kan det skyldes drivere også her. Siste versjon av det meste skal være nok.

-- Hvis du ikke har siste patch (oppdatering) til BF2, så last ned denne og se om det hjelper.

-- Stor nok strømforsyning betyr at du levere nok strøm til skjermkortet ditt. Det krever mer ved større belastning. Vil tro at dette ikke er problemet, men spør allikevel...

-- Det finnes et program som heter DriverCleaner PRO. Et kjekt program som "vasker" vekk driverne dine. Følg oppskrifter for å bruke dette. Ofte at feilen ligger nettopp i drivere.

-- Evnt har du en gammel maskin med en eldre BIOS? Forsøk å oppdatere BIOS.

Det kan tenkes at du bør sette inn ditt gamle skjermkort og kjøre testing derifra.

Lenke til kommentar

Har satt inn det gamle skjermkortet, det skjer absolutt INGENTING da, men dette kortet er også defekt, men det skal forsatt kunne vise skjermbilde, men med masse artifacs eller hva det heter.. Prøvde skjermen på en kompis sin pc, fungerte fint.. Jeg tror det er HK som er gåent her.. Vet ikke hva dere tror men.. Alt med patch, drivere osv, har jeg ikke mulighet for, da jeg ikke kommer inn i windows..

Noen andre som har en anelse..?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...