Gå til innhold

Programmer måler forskjellig frekvens på cpu

Anbefalte innlegg

Hei sveis. Har klokket cpuen min (E6600) med multiplier satt på 8 x 380. Når jeg starter opp CoreTemp så viser den 3.4 ghz, når jeg høyreklikker på min datamaskin og velger egenskaper så står det også 3.4 ghz. Samme gjelder når jeg starter opp f.eks. CS:S og da står det at jeg har 3.4 ghz cpu.

Når jeg booter opp derimot, så viser den 3.04 som jo er lik 380x8. Asus sitt program som fulgte med hovedkortet (AI Booster) mitt P5W DHD, viser at jeg har FSB satt til 427mhz. Cpuz viser at jeg har 3.04 ghz overklokk også. Blir veldig forvirret.

Hva er det som er riktig?

På forhånd takk.

post-52622-1175997382_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nok speedstep som narrer deg. Den setter ned multiplier for å spare strøm.

Du kan prøve å skru av speedstep i BIOS, eller la den stå på. kjør orthos eller prime mens du sjekker klokken, så skal du se at alle frekvensene er like.

OT: jeg guidet en fyr gjennom å klokke hans nye E6400 opp til 3,1GhZ stabilt med +0,1V Jeg mener han har en gull-chip. Hva synes dere? Dette var stock kjølingm og PSU og tempen stoppet oss.

Lenke til kommentar
Speedstep er skrudd av i Bios. Prøvd å kjøre prime95 torture test og frekvensen er fortsatt den samme i Cpuz...

EDIT: Jeg har selv valgt 8 som multiplier i forhold til 9 som er standard

8331021[/snapback]

Sikker? SpeedStep heter vanligvis EIST i bios vis du ikke visste det.

Lenke til kommentar
Speedstep er skrudd av i Bios. Prøvd å kjøre prime95 torture test og frekvensen er fortsatt den samme i Cpuz...

EDIT: Jeg har selv valgt 8 som multiplier i forhold til 9 som er standard

8331021[/snapback]

Sikker? SpeedStep heter vanligvis EIST i bios vis du ikke visste det.

8331497[/snapback]

Den er skrudd av, 100%

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...