jahas Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 (endret) Lurte på om utgiverne har gjort det sånn at man kan laste ned de episodene man ikke får sett ? Kan man se dem live på cnbc(eller hva nå enn den kanalen heter)(vet ikke om det var de som sendte den i amerika :S) eller noen andre tv.kanaler? Plz answer someone Endret 8. april 2007 av jj_89 Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Hvilke episoder mener du at du ikke får sett lovlig? Er ikke lov å laste ned rettighetsbeskyttet materiale uansett hvordan du gjør det. Lenke til kommentar
jahas Skrevet 8. april 2007 Forfatter Del Skrevet 8. april 2007 Hvilke episoder mener du at du ikke får sett lovlig? Er ikke lov å laste ned rettighetsbeskyttet materiale uansett hvordan du gjør det. 8330710[/snapback] vet det, men formulerte meg litt feil... Ikke laste ned, men se. Om det går an å se det gjennom noen tvkanaler på internett eller no?? Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Hvilke episoder mener du at du ikke får sett lovlig? Er ikke lov å laste ned rettighetsbeskyttet materiale uansett hvordan du gjør det. 8330710[/snapback] vet det, men formulerte meg litt feil... Ikke laste ned, men se. Om det går an å se det gjennom noen tvkanaler på internett eller no?? 8330719[/snapback] Lovlig? Nei, ikke mer å si egentlig... Lenke til kommentar
Dødskalkunen Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Man kan vel kjøpe dem lovelig via iTunes. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Er ikke lov å laste ned rettighetsbeskyttet materiale uansett hvordan du gjør det. 8330710[/snapback] Det er bare tull! Dette bildet f.eks er MITT og rettighetsbeskyttet under åndsverksloven i Norge, og med mindre du har deaktivert nedlasting av bilder i browseren din har du lastet det ned. Men du har ikke gjort noe ulovlig i det. På samme måte er alt fra HW.no-logoen til musikken på itunes.com og emusic.com rettighetsbeskyttet, men fortsatt tilgjengelig for nedlasting. At noe er "rettighetsbeskyttet" betyr null og niks, for omtrent alt er rettighetsbeskyttet. Alt fra deg plystrende inn i mikrofonen til den siste episoden av Prison Break, og det uten at du har gjort en døyt for å skaffe deg den retten. Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Er ikke lov å laste ned rettighetsbeskyttet materiale uansett hvordan du gjør det. 8330710[/snapback] Det er bare tull! Dette bildet f.eks er MITT og rettighetsbeskyttet under åndsverksloven i Norge, og med mindre du har deaktivert nedlasting av bilder i browseren din har du lastet det ned. Men du har ikke gjort noe ulovlig i det. På samme måte er alt fra HW.no-logoen til musikken på itunes.com og emusic.com rettighetsbeskyttet, men fortsatt tilgjengelig for nedlasting. At noe er "rettighetsbeskyttet" betyr null og niks, for omtrent alt er rettighetsbeskyttet. Alt fra deg plystrende inn i mikrofonen til den siste episoden av Prison Break, og det uten at du har gjort en døyt for å skaffe deg den retten. 8331026[/snapback] Når jeg brukte utrykket "Å laste ned" mente jeg mer sånn de fleste bruker det. Når du bevisst bruker et program, enten det er P2P eller BitTorrent, og henter enten musikk, filmer, spill eller diverse programvare. Når jeg ser tilbake på setningen jeg valgte skjønner jeg at det ble feil. Så bare bra du rettet på meg Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Det er viktig å holde terminologien ren i piratkrigen. Fra ekstremoverskrifter i "aviser" er det desverre en del som tror at all fildeling er og f.eks BitTorrent er ulovlig, så det er viktig å skille handlingen fra verktøyet. Lenke til kommentar
nadge Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 (endret) men la oss nå da si at noen andre har lastet det opp på en side som f.eks. dailymotion eller veoh. Da er det vel de som har brutt loven og å se på copyrighted materiale gjennom en slik side bryter du vel teknisk sett ikke loven snakker altså om å se på serier som blir streamet Endret 9. april 2007 av nadge Lenke til kommentar
Barely dead Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=745486&hl= Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Det han egentlig lurer på, slik jeg tolker det, er om det finnes et sted han kan se episodene i stream-format. Sånn som f.eks NRK har med en del av sine programmer på Nett-TV! Lenke til kommentar
Patrick de Maar Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Slik tolker jeg det også Gurglemuffin, og det er ingenting ulovlig å se episodene på den måten. Trådstarter: Sjekk hjemmesiden til kanalen som sender episodene i USA(NBC?). Desverre så gjelder slike tilbud som oftest bare for innbyggere i USA, men det er verdt et try. Lenke til kommentar
Islanbadsj Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Vet ikke hvor lovlig dette er, men det er streaming da. http://www.tv-links.co.uk/show.do/1/70 Lenke til kommentar
jahas Skrevet 10. april 2007 Forfatter Del Skrevet 10. april 2007 Vet ikke hvor lovlig dette er, men det er streaming da. http://www.tv-links.co.uk/show.do/1/70 8349349[/snapback] Takker, men jeg må se episode 14. der står det "content deleted" Lenke til kommentar
Sniken_123 Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Du kan se de på Fox sine sider men da må du vere amerikaner Lenke til kommentar
jahas Skrevet 18. april 2007 Forfatter Del Skrevet 18. april 2007 Du kan se de på Fox sine sider men da må du vere amerikaner 8415490[/snapback] ok, men det blir jo litt vanskelig Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Du kan se de på Fox sine sider men da må du vere amerikaner 8415490[/snapback] Mener du i den forstand at man må oppgi zipcode? For hvis det er tilfelle er det vel bare å velge en å putte inn? Lenke til kommentar
Sniken_123 Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Nei, du må ha amerikansk ip adresse Lenke til kommentar
Freeky2k Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Aha,den er litt verre. 8455621[/snapback] Proxy ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå