Thor. Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 (endret) shutdown -i den gjør alt enklere edit: om du vil lære mer så kan du skrive help i cmd og en skikkelig kode for å skru av en pc blir Shutdown -m \\IpadresseEllerDatamaskinnavn -t 0 -f for og finne datamaskinnavnet skriver du "net view" i cmd Endret 8. april 2007 av Thor. Lenke til kommentar
mmm320 Skrevet 8. april 2007 Forfatter Del Skrevet 8. april 2007 når jeg trykker bla gjennom for å velge datamaskin, så står det: katalogtjenesten er ikke tilgjengelig nå. Hva skal jeg skrive for å velge datmaskin manuelt? Lenke til kommentar
mmm320 Skrevet 8. april 2007 Forfatter Del Skrevet 8. april 2007 har du testet ut Shutdown -m \\IpadresseEllerDatamaskinnavn -t 0 -f?? Jeg får den ikke til å fungere:( Når jeg skriver det inn så kommer det bare opp hvordan man bruker kommandoen Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Glemte en ting, om det var en ip du skrev inn må du fjerne // Lenke til kommentar
mmm320 Skrevet 8. april 2007 Forfatter Del Skrevet 8. april 2007 det kommer bare opp: nettverksbanen ble ikke funnet Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Du har ordnet administratorrettigheter på "offeret"? Dette MÅ du for å kunne styre maskinen eksternt uansett! Lenke til kommentar
mmm320 Skrevet 8. april 2007 Forfatter Del Skrevet 8. april 2007 jeg har ikke det nei. Ingen som sa at jeg måtte det! Lenke til kommentar
mmm320 Skrevet 8. april 2007 Forfatter Del Skrevet 8. april 2007 når jeg skal få administrator tilgang, må jeg velge fra vilken plassering. Men den eneste plaseringen å velge mellom er datamaskinnavnet Lenke til kommentar
mmm320 Skrevet 8. april 2007 Forfatter Del Skrevet 8. april 2007 jeg kan også bare velge brukere som objektstyper på "offeret" Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 prøv all eller alle eller gjest. Det gjør muligens pc en din sårbar men prøv det og se om det fungerer da Lenke til kommentar
mmm320 Skrevet 8. april 2007 Forfatter Del Skrevet 8. april 2007 på plasseringer har jeg kun et alternativ, det eneste som står oppført er datamaskin navnet Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Det er ikke slik Thor. skriv du skaffer deg administratortilgang. I CMD skriver du net use \\10.0.0.3 /user:brukernavn passord Om du gjør dette rett vil du få beskjed om at The command completed successfully. Om brukeren du har så logget inn med på den andre maskinen har administratortilgang kan du så kjøre shutdown. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Da var det nok noe jeg missforstod.. Men jeg tror det vil fungere nå ja Lenke til kommentar
mmm320 Skrevet 8. april 2007 Forfatter Del Skrevet 8. april 2007 Det er ikke slik Thor. skriv du skaffer deg administratortilgang. I CMD skriver du net use \\10.0.0.3 /user:brukernavn passord Om du gjør dette rett vil du få beskjed om at The command completed successfully. Om brukeren du har så logget inn med på den andre maskinen har administratortilgang kan du så kjøre shutdown. 8330955[/snapback] Hvorfor 10.0.0.3? Brukeren min på "offeret" mitt har ikke passord. Skal jeg ikke skive inn datamaskin navnet eller ip adressen? Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 10.0.0.3 er bare et tall jeg valgte fordi det er maskin nummer to, du bytter det selvsagt ut med den korrekte IP-adressen for din maskin. Du må ha passord på brukeren for å gjøre dette, og uansett må du ha passord på brukeren din i Windows. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 10.0.0.3 skal du bytte til din ip, jeg tror du må ha passord på offeret for at det skal fungere men du kan prøve uten. om jeg skulle skru av min pc fra en annen maskin på mitt nettverk blir det: net use \\192.168.0.115 /user:Thor hemmeligpassord deretter måtte jeg skrive Shutdown -m \\Thor -t 0 -f Lenke til kommentar
mmm320 Skrevet 8. april 2007 Forfatter Del Skrevet 8. april 2007 (endret) nå har jeg opprettet et passord på "offeret" men fortsatt står det nettverksbanen ble ikke funnet edit: systemfeil 53 har oppstått står det også Endret 8. april 2007 av jorgen_re Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Jeg kjedet meg så jeg fikset dette lille "programmet". Åpne og skriv inn infoen den ber om. Jeg har ikke testet den siden min pc er den eneste som er på. Den har sikkert noen småfeil shutdown.zip Lenke til kommentar
mmm320 Skrevet 8. april 2007 Forfatter Del Skrevet 8. april 2007 offeret må være logget på ja? Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 (endret) offeret må være logget på ja? 8331038[/snapback] Ja, den å være logget på som en administrator Endret 8. april 2007 av Thor. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå