mmm320 Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Går det ann å slå av min andre datamaskin i samme nettverk fra min ene datamaskin via nettet? Lenke til kommentar
Vikdal Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 ja det går. Start -> kjør/run -> skriv: cmd -> trykk enter i vinduet som kommer opp skriver du "shutdown ??"' Der får du opp alternativene .. Du kan også kombinere flere av dem .. Lenke til kommentar
mmm320 Skrevet 7. april 2007 Forfatter Del Skrevet 7. april 2007 det har jeg funnet ut men skjønner ikke helt hva jeg skal skrive inn. Har hørt at man kan skrive shutdown -h -m \\ipadresse prøvde, men fikk det ikke til. Hvordan bruker man de valgene som står? ( C:\Documents and Settings\*********>shutdown -h -m \\192.168.1.64 Bruk: shutdown [-i | -l | -s | -r | -a] [-f] [-m \\datamaskinnavn] [-t xx] [-c " kommentar"] [-d up:xx:yy]) Lenke til kommentar
mmm320 Skrevet 7. april 2007 Forfatter Del Skrevet 7. april 2007 en ting til: skal det være datamaskin navn eller ipadresse jeg skriver inn. Dataen jeg skal skru av er på det samme trådløse nettverket Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Hvor har du fått "-h" fra? Det er "-s" for shutdown du skal skrive, og en "-t 0" for raskere avslåing skader heller ikke. Lenke til kommentar
mmm320 Skrevet 7. april 2007 Forfatter Del Skrevet 7. april 2007 Får det ikke til å fungere kan noe si hele setningen som jeg mp skrive? Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 shutdown -s -t 0 -m 10.0.0.3 Men det viktige poenget med at du må ha administratortilgang på maskinen er vel ikke nevnt. Prøv det jeg har skrevet først og om det ikke fungerer kan vi se på det punktet. Lenke til kommentar
mmm320 Skrevet 7. april 2007 Forfatter Del Skrevet 7. april 2007 det står nettverks banene ble ikke funnet. Skal jeg ikke skrive ipadressen til dataen jeg skal slå av da? Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 shutdown -s -t 0 -m 10.0.0.3 Men det viktige poenget med at du må ha administratortilgang på maskinen er vel ikke nevnt. Prøv det jeg har skrevet først og om det ikke fungerer kan vi se på det punktet. 8330422[/snapback] og hvordan får man administratortilgang? Lenke til kommentar
mmm320 Skrevet 8. april 2007 Forfatter Del Skrevet 8. april 2007 (endret) jeg har administrator tilgang på begge dataene. Hvis man har flere brukere på en datamaskin, så kan den som er admin velge ut hvem som skal få administrator tilgang, det vil si blant annet at man har tilgang til å se alle filer osv Endret 8. april 2007 av jorgen_re Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 jeg har administrator tilgang på begge dataene 8330556[/snapback] det er sikkert kjempeflott, men hvordan får man det? Lenke til kommentar
mmm320 Skrevet 8. april 2007 Forfatter Del Skrevet 8. april 2007 Har du egen data? Har dataen flere brukere? Er du innlogget om gjest? Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 kun 1 data, egen bruker, ikke gjest. Samme på alle dataene jeg vil skru av. Du snakker vel om administratortilgang på de andre pc'ene? Trenger jeg ikke tillate min maskin til noe på de andres pc'er? Lenke til kommentar
mmm320 Skrevet 8. april 2007 Forfatter Del Skrevet 8. april 2007 Jeg tror nok vi lurer på noen av de samme tingene, så jeg kan ikke hjelpe deg ihvertfal. Jeg aner ikke hvorfor det ikke går, kan ikke noen svare på om jeg ikke trenger å skrive inn ip adressen, jeg har ikke så mye erfaring med ledetekst. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 *Mine innlegg. Greit å vite Lenke til kommentar
mmm320 Skrevet 8. april 2007 Forfatter Del Skrevet 8. april 2007 *Mine innlegg. Greit å vite 8330616[/snapback] Den posten er jeg ikke sikker på om jeg skjønte helt Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 *Mine innlegg. Greit å vite 8330616[/snapback] Ikke si du har 3136 sånne innlegg:P Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 *Mine innlegg. Greit å vite 8330616[/snapback] Den posten er jeg ikke sikker på om jeg skjønte helt 8330632[/snapback] Han mente informasjonen i denne tråden kan være nyttig for han senere en gang, derfor skrev han et inlegg for å få den frem på "mine inlegg". Prøv dette for å få admintilgang til en ekstern pc. Vi kaller pc en du skal skru av for "offer" og pc en du sitter på for ehmm.... "pc". På offer: Høyreklikk min datamaskin og velg egenskaper. Bytt til taben eksternt. Merk av for å tillate brukere å kople til denne maskinen. Legg til brukernavnet til pc eller ip. For og finne brukernavnet til pc, skriv følgende i cmd: "echo ditt brukernavn på denne pc-en er %computername%" uten hermetegn. Legg til ip, pc-navn for og være sikker (De skal legges til på offer) For og finne ip en eksternt kan du skrive net view i cmd-vinduet Lurer du på mer er det bare og spørre Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Du får jo ikke gjort dette hvis du ikke har adminrettigheter på maskinen man ønsker å slå av. Det kan man jo også skrive inn i komandolinjen, brukernavnet og passordet. Lenke til kommentar
mmm320 Skrevet 8. april 2007 Forfatter Del Skrevet 8. april 2007 for det ikke til å fungere når jeg kriver inn shutdown -s -m \\ipadressen kan noen gi helesetningen jeg må skrive, må bare innrømme at jeg er litt drlig på ledetekst Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå