Gå til innhold

Radeon 9700 & GF4600 oppskrytt??

Hoggorm1

Anbefalte innlegg

Quote:

Den 2002-12-18 18:24, skrev MistaPi:

Hele bildet oppdateres av gangen, hvor høy oppløsning det er har ikke noe å gjøre med hvor høy framerate man trenger for at det skal gå smooth. 60FPS er den "standarden" bransjen har satt for at det skal gå smooth og det gjelder ikke kun en viss oppløsning.

Hvis du husker den 30vs60fps demoen til 3dfx så ser man raskt 30fps er for lavt og det er i 640x480.

Hmm... hva er Tearing da?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du skjønte tydeligvis ikke poenget mitt, denne grensen varierer selvsagt fra person til person, men den øker med høyere oppløsning. Det finnes heller ingen industristandard på X antall fps, nettopp av de grunnene jeg forklarte. Jeg tror dette kan forklare hvorfor han som startet tråden mener at alt over 800x600 ikke er bra nok.

Hvorvidt hele bildet oppdateres av gangen (jeg går ut fra at du mener om det oppdateres med data ettersom de kommer eller et eneste 'stillbilde') varierer jo med vsynch modus.

[ Denne Melding var redigert av: mad_arab på 2002-12-18 19:43 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-18 19:40, skrev mad_arab:

Du skjønte tydeligvis ikke poenget mitt, denne grensen varierer selvsagt fra person til person, men den øker med høyere oppløsning. Det finnes heller ingen industristandard på X antall fps, nettopp av de grunnene jeg forklarte. Jeg tror dette kan forklare hvorfor han som startet tråden mener at alt over 800x600 ikke er bra nok.

Nå satt jeg anførseltegn med standard. Men det er kanskje en grunn til at 60fps blir referert av mange som "the holy grail" innen 3D gaming. 60fps holder for de fleste for at det skal gå smooth.

" Delivers fluid frame rates of 60 frames per second or more at high resolutions"

-nvidia

Poenget ditt var at jo høyere oppløsning jo høyere framerate trenger man, var det ikke? Det er feil, vi trenger like høy fps uansett oppløsning.

Men jeg vet at du ikke vil høre på meg så jeg startet denne threaden på beyond3d :smile:

Quote:

Hvorvidt hele bildet oppdateres av gangen (jeg går ut fra at du mener om det oppdateres med data ettersom de kommer eller et eneste 'stillbilde') varierer jo med vsynch modus.

Ja og så sant skjermen greier å holde følge.

EDIT: Etter jeg har lest posten til Basic (på B3D) og har lest litt om motion blur så skjønner jeg at det har noe å si. My bad :oops:

[ Denne Melding var redigert av: MistaPi på 2002-12-19 14:02 ]

Lenke til kommentar

Hei , sitter selv m,ed Radeon9700Pro.

Før jeg begynnte med å fikkle med driver virket allt fint(BF1942,SoF2,Mafia) , men denne hakkingen startet hos meg etter jeg instalerte DX9 beta , og i dag skal den endelige DX9 komme , forhåpentligvis er problemet løst da.Og at noen scorer 14000 poeng med Padeon9700Pro plager meg , jeg får bare 10950

Lenke til kommentar

Eg synast raske bevegelsar ser meir uklare ut på

kino enn på tv'en heime.

Dersom noko flyttar seg 4 pixlar 30 gongar pr.sek,

eller 8 pixlar 30 gongar pr.sek, så trur eg oppløysinga som fører til 8 pixlar pr. hopp ser meir hakkete ut.

Den største oppløysinga med 60 fps ville vel gitt hopp på 4 pixlar pr hopp.

Men om ein prøver begge deler på same skjermen, så vil vel 4 pixlar i lav oppløysing kanskje vere like langt i mm som 8 pixlar i dobbel oppløysing.

Om opplevinga av hakking då vert ulik veit eg ikkje.

Bent

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...