Gå til innhold

Radeon 9700 & GF4600 oppskrytt??

Hoggorm1

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg opplever stadig at folk hevder de kan kjøre spill som UT2003 og BF1942 i høyeste oppløsning og detail. Jeg har selv bygget endel PCer gjennom tidene og har hatt begge kortene, men jeg kan ikke si at jeg noen gang har kunne sette på max høy oppløsning og detail og få like lite hakking som i f.eks 800x600.

Ta min nåværende PC for eksempel:

-Shuttle barebone SSG51

-512MB DDR 333 minne

-Hercules Radeon 9700Pro

Med denne scorer jeg 13700 i 3Dmark 2001. Spill som UT 2003 og Hot persuit 2 går ikke bra i det hele tatt ut ifra hva jeg forventer. Jeg er nødt til å skru ned grafikk og oppløsning for å få et bra resultat uten hakking.

Jeg mener at ytelsen på kortene ofte blir oppskrytt!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Helt enig hoggorm1,

Skaff deg bedre PC til neste gang vi skal ha lan !!!

Ikke bygg den etter 3DMark, ja det er grei programm for å se om PC'en duger, men i real life er dette noe helt annet.

Neste gang må jeg skaffe med lydkort og LAN kort som ikke stjeler så mye CPU kraft (egen pu som tar seg av det)

-BUFF

:smile: Få deg noe UT2003 trening... oxo :smile:

P4 [email protected] 1Gb RDRAM

Sapphire Radeon 9700Pro 128MB

Masse disk plass

LianLi Alu kab(blue window)

3DMark2001SE 18291 :smile:

XP2400+ 1Gb RAM

Creative TI4600 128MB

Gammal Zenith kabinett

Masse diskplass

3DMark2001SE 1102

[ Denne Melding var redigert av: BUFF på 2002-12-17 11:30 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-17 11:18, skrev Hoggorm1:

...Spill som UT 2003 og Hot persuit 2 går ikke bra i det hele tatt ut ifra hva jeg forventer. Jeg er nødt til å skru ned grafikk og oppløsning for å få et bra resultat uten hakking.

Jeg mener at ytelsen på kortene ofte blir oppskrytt!

Vel... i NFS - HP2 så er det en bugg med HP2 da... finn LOD.ini, kopier over alt under [max] over til [high], pell deg inn i spillet, sett alt på high utenom "Special Effects", den setter di rett under ("hakket under", bare sett slidern på max, og trøkk ett sted på line for venstre til den)

Håper ivaffal den hjalp

UT2K3 er meget avhengig av CPU i botmatch... Så i botmatcher kan du ikke forvente for mye.

Lenke til kommentar

jeg får under halvparten av din score men jeg spiller nfs hp2 og ut2003 helt fint på 1024x768 på lcden min. kanskje du er litt kresen? spill kan ofte hakke visst du har kazaa eller andre programer på samtidig, prøv å ta de av vist du har noen

[ Denne Melding var redigert av: Caveman på 2002-12-17 11:50 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Jeg er nødt til å skru ned grafikk og oppløsning for å få et bra resultat uten hakking.

Jeg har en Radeon 9700pro og spiller UT2003 i 1152x864 med 4XAA og 16XAF og alle grafikkinnstillinger på max. Det flyter supersmooth og ser lekkert ut.

Skrur på fps-counteren (stat fps) en gang i blant for å sjekke og det er ekstremt sjelden den går noe under 45 - som regel holder den seg på 75 (som er V-sync'en min i den oppløsningen).

NB: Dette gjelde onlinespilling - når jeg spiller lokalt på maskinen med mer enn 7-8 bot'er blir det merkbart dårligere nettopp fordi bot'ene bruker en del CPU-kraft. (Det ser du jo på benchmark-testene i UT2003 også - de fleste får jo nesten 3 ganger så høy fps-score på flyby-testene som på botmatch-testene).

Har forøvrig en AMD XP 2000+, så ditt system med P4 burde være raskere.

Lenke til kommentar

Jeg merket også hakking med 9700 Pro. Et 'nøkk' ca en gang i sekundet, pluss litt småhakking innimellom. Merket det spesielt mye i f.eks. fillrate-testen i 3DMark. Prøvde å stoppe ett og ett program som gikk i bakgrunnen, fant to store syndere. CPUIdle og MSI PCalert III (som overvåker temp osv...).

Stoppet disse så gikk det helt smooth.

[ Denne Melding var redigert av: asdfteam på 2002-12-17 18:01 ]

Lenke til kommentar

Man kan nesten ikke forvente at UT2003 skal gå super smooth med R9700Pro i 1600x1200 med 4xFSAA og 16x quality (trilinear) AF. Prøv å sett ned AF til 16x performance (bilinear) så vil nok det hjelpe mye.

En annen ting er at 1600x1200*32 med 4xFSAA spiser opp tonnevis med minne, noe som nok blir et problem i UT2003.

Lenke til kommentar

Med lav oppløsning oppfatter man knapt noe hakking... jo høyere oppløsning, jo flere fps må til for å gi samme illusjon.

Det er nokså logisk, når du beveger deg i et spill, så vil et bilde med 800 horisontale piksler bevege seg kanskje et par stykker av gangen, mens med 1600 vil den bevege seg dobbelt så mange av gangen, med samme fps.

Hvis du skjønte den sammenlikningen, så har du kanskje også tatt hintet og at du er litt for kresen :razz:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-17 13:14, skrev Gabriel_X:

Quote:

Jeg er nødt til å skru ned grafikk og oppløsning for å få et bra resultat uten hakking.

Jeg har en Radeon 9700pro og spiller UT2003 i 1152x864 med 4XAA og 16XAF og alle grafikkinnstillinger på max. Det flyter supersmooth og ser lekkert ut.

Skrur på fps-counteren (stat fps) en gang i blant for å sjekke og det er ekstremt sjelden den går noe under 45 - som regel holder den seg på 75 (som er V-sync'en min i den oppløsningen).

NB: Dette gjelde onlinespilling - når jeg spiller lokalt på maskinen med mer enn 7-8 bot'er blir det merkbart dårligere nettopp fordi bot'ene bruker en del CPU-kraft. (Det ser du jo på benchmark-testene i UT2003 også - de fleste får jo nesten 3 ganger så høy fps-score på flyby-testene som på botmatch-testene).

Har forøvrig en AMD XP 2000+, så ditt system med P4 burde være raskere.

Kunne du gjort en test ?

Se åssen fps du får på asbestos med 8 botter på inhuman eller på godlike. Selv får jeg først akseptabel fps ved 1028X1024 med AA of AF AVSLÅTT. Og jeg har en R9700pro på en p4 2,4 ghz .. : Og det er på fersk install og diverse optimaliseringer her og der ... (bios, ut2003.ini, registeret osv.) og det er med catalyst 2.5 driverne, samt sis 6.13 agp.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-18 09:12, skrev shivac:

Kunne du gjort en test ?

Se åssen fps du får på asbestos med 8 botter på inhuman eller på godlike. Selv får jeg først akseptabel fps ved 1028X1024 med AA of AF AVSLÅTT. Og jeg har en R9700pro på en p4 2,4 ghz .. : Og det er på fersk install og diverse optimaliseringer her og der ... (bios, ut2003.ini, registeret osv.) og det er med catalyst 2.5 driverne, samt sis 6.13 agp.

Vel... Desto høyere skills på botter, desto mer CPU power krever den (Elementært?). Og 8 st. av de i tillegg...

Jaja, jeg tror fortsatt ikke du kan klage på skjermkortet, heller at du har problemer med å spille mot bots, siden du må ha 8st. på Inhuman eller Godlike... prøv å spille online, sjekk hvordan det går i forhold.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-17 20:09, skrev mad_arab:

Med lav oppløsning oppfatter man knapt noe hakking... jo høyere oppløsning, jo flere fps må til for å gi samme illusjon.

Det er nokså logisk, når du beveger deg i et spill, så vil et bilde med 800 horisontale piksler bevege seg kanskje et par stykker av gangen, mens med 1600 vil den bevege seg dobbelt så mange av gangen, med samme fps.

Hele bildet oppdateres av gangen, hvor høy oppløsning det er har ikke noe å gjøre med hvor høy framerate man trenger for at det skal gå smooth. 60FPS er den "standarden" bransjen har satt for at det skal gå smooth og det gjelder ikke kun en viss oppløsning.

Hvis du husker den 30vs60fps demoen til 3dfx så ser man raskt 30fps er for lavt og det er i 640x480.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...