Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Win2k, og 2 XP maskiner i et nettverk ?

Anbefalte innlegg

Jeg har et spørs. til dere spm har litt peiling på nettverks oppsette. Jeg har 1 barbær maskin og to stasjonære. På den bærbare maskinen så kjører jeg XP Pro og det samme gjør jeg på den andre stasjonære Maskinen. Den tredje stasjonære maskinen fungerer som en server Win2k.

Det som er problemet mitt.

Jeg får tre forskjellige IP adresser fra min ISP. Kjører statisk rutinga på alle tre maskiner men en default gatway(bruker bredbandsruter SMC som defaut gateway). Barbære maskinen og den ene XP maskinen klarer å komme ut på internett med server gjør ikke det. Hvorfor ikke ? Barbære maskinen klarer å pinge server å klarer å bruke delte ressurser fra server maskinen, men klarer ikke å pinge de nadre XP maskinen.Hvorfor ikke ?

Serveren klarer å pinge kun barbære men ikke den andre stasjonære maskinen. Mens Den stasjonære XP maskinen klarer å pinge både server og bærbare men klarer ikke å bruke delte ressurser fra serveren heller ikke fra barbære maskinen. Hvorfor ikke ?

Firewall er av i begge XP maskiner. Geust acconut er midlertidig på begge XP maskiner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1) du kan for eks. sette inn 2 nettverkskort i Win2k serveren og dele nettet videre fra serverer maskinen!

2) Sett Serveren til Ip adressen du ønsker for eks 10.0.0.1 med default gateway til SMC'en, gi klientene ip adresse 10.0.0.2 og 10.0.0.3 (subnetmask 255.0.0.0) + standard gateway sett deling på klientene + server og installer en Brannmur på server maskinen som for eks. Black Ice defender.

samme type arbeidsgruppe for alle maskinene!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...