Knopfix Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 (endret) Hei Noen som har erfaring med www.ebay.de? Jeg har sett flere billige Cisco routere der og tror det kan være en del penger å spare så lenge ikke toll og frakt blir for dyrt. Hvis jeg bruker 1500-2000 norske kroner på en brukt router hvor mye må jeg regne med å betale ekstra i andre utgifter som toll og frakt, og vil det være noe forskjell på toll om jeg kjøper ny i stedet for brukt? Hva slags rettigheter har jeg hvis det er feil vare eller feil med varen? De har et overlegent marked på brukt Cisco utstyr når det gjelder priser og utvalg i forhold til Norge. Sånn jeg har skjønt det skal denne Paypal ordningen være ganske trygg også. Routerene varierer i vekt fra ca 1 kg og opp til flere kg. Endret 7. april 2007 av Knopfix Lenke til kommentar
mullemeck Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Du må betale et fortollingsgebyr (ca 180 kr hvis du bruker posten), og moms på kjøpesum (25%) Frakt kan bli veldig dyrt, og det kan bli ganske rimelig, kommer helt ann på hva slags selskap man velger å få sendt det med i fra Tyskland. Jeg kjenner ikke tyske forbrukerrettigheter ,men handler du av en privatperson kan du vel ikke regne med noen. Paypal har jeg selv brukt på mange transaksjoner, og det har fungert bra for meg. Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 7. april 2007 Forfatter Del Skrevet 7. april 2007 Takk for svar. Høres ut som litt gambling dette her. Hvilken sum har du opplevd som dyr frakt?Eller kan du si noe om hvilken ca sum som betegnes som dyr frakt for en vare på 2-3 kg bare for å gi en pekepinn på hva jeg kan forvente? Lenke til kommentar
mullemeck Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Nå har jeg handlet lite i fra ebay.de og det jeg har fått sendt har gått som brevpost. Men jeg har lagt merke til at en del bruker jo curerfrakt, og det er vanligvis dyrere enn vanlig "post" Det er jo bare å spørre de som selger, om hvor mye frakten blir og sammenligne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå