Hydrokortison Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 hei Eg har funne noken gamle høgtalarar som min far bygde en gong for lenge sia, men for at eg skal kunne bruke dei må eg skifte kabeltypen som vist her: Kan noken fortelle meg kva slags type kabelkontakt dette er? Lenke til kommentar
xoop Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Standard DIN høyttalerplugger, hvis du skal bruke de høyttalerne på en moderne forsterker, klipper du bare av pluggene. Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 To innlegg som bryter med rettningslinjene er fjernet. Ikke siter bilder! Eller lag innlegg som er tomme.. Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Hvis du klipper av tuppene, hvilken del er + og hvilken er - ? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 ta et lite batteri (1,5V walkman-batteri f.eks.) og kople til ledningene. Når elementet beveger seg utover har du + og - riktig. Mest sansynlig så er en av ledningene på kabelene ruglete eller merket på en måte. Det eneste som da er viktig er at du kopler høyre og venstre likt. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 (endret) Den flate pinnen jord. Endret 14. april 2007 av Zeph Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Problemet mitt er: Fant noen gamle høytalere fra phillips med DIN plugger. DIN pluggen var røke av kabelen fra den ene høytaleren. Driver å tester med et 9v batteri nå for å finne + / -, men ... Jeg kan ikke fjerne dekselet over elementene, er sånn netting ting, så jeg ser relativt lite. Hvordan fikser jeg dette? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Tynn, tynn metalltråd e.l. og stikk forsiktig gjennom gitteret? Holder du den helt løst inntil elementet (så du ikke skader det) så ser du om den går ut eller ikke. Lenke til kommentar
jennnereer Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Tynn, tynn metalltråd e.l. og stikk forsiktig gjennom gitteret? Holder du den helt løst inntil elementet (så du ikke skader det) så ser du om den går ut eller ikke. 8456273[/snapback] Har dette noe å si på lyden? Klarer aldri å koble kablene med +/- på rett plass. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Tynn, tynn metalltråd e.l. og stikk forsiktig gjennom gitteret? Holder du den helt løst inntil elementet (så du ikke skader det) så ser du om den går ut eller ikke. 8456273[/snapback] Har dette noe å si på lyden? Klarer aldri å koble kablene med +/- på rett plass. 8473586[/snapback] Bare du kopler likt på høyttalerne så har det ingen ting å si. Problemet er om du bytter om + og - på en av høyttalerne. Se på selve ledningen. Ofte er én av lederne merket på en måte. Ruglete, sorte streker e.l. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå