nomore Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Hei Har lurt på dette i ett par år Vi har kildesortering her hvor eg bor(de fleste har vel det etterhvert?), hvor vi sorterer ut matavfall, papir, farlig avfall, glass og resten... Drikkekartonger skal brettes og kastet i rest? Det er det eg har gjort i alle år, men så sier en nabo at drikkekartongene skal kastes i papirdunken... så da ble eg usikker da eg har hørt dette før også, og har egentlig gått i flere år og vært usikker Lenke til kommentar
Rune-B Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Kanskje det er forskjellig praksis,men her skal det i papp-dunket etter man har benyttet skyll-brett-stapp metoden. De driver vel fortsatt med penge premier til de som skriver navnet sitt på "kartongkubben".Så er er det bare å drikke det en orker Lenke til kommentar
clink Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Muligheten for pengepremie er nok forsvinnende liten. De fleste kartongene er vel ikke i samme landsdel som der det 'trekkes'. Husker reportasjen for noen år siden hvor dette ble kjørt rett på fyllinga. Aner ikke hvordan det er i dag. Kartonger her i huset er opptenningsved. Skylle og riste, gjerne med korken på. Kapper av toppen med forskjærkniv, svisj... Avrenning Slutt-tørk i vedkassa. Litt avispapir som opptenning og kartongpapp/flis/tynn ved oppå der. Har aldri brukt opptenningsbriketter. Lenke til kommentar
Plomma2 Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Går i papp og papir hos oss. Lenke til kommentar
maan Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Her hvor jeg bor, skal vi levere drikkekartong hos "småsamleren". Det er plassert søppelbeholdere rundt om i byen hvor man kan levere papir, glass, drikkekartonger osv. Drikkekartong skal ikke sammen med papp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå