Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Kildesortering - hvor skal drikkekartongene?

Anbefalte innlegg

Hei

Har lurt på dette i ett par år :blush:

Vi har kildesortering her hvor eg bor(de fleste har vel det etterhvert?), hvor vi sorterer ut matavfall, papir, farlig avfall, glass og resten...

Drikkekartonger skal brettes og kastet i rest?

Det er det eg har gjort i alle år, men så sier en nabo at drikkekartongene skal kastes i papirdunken... så da ble eg usikker da eg har hørt dette før også, og har egentlig gått i flere år og vært usikker :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje det er forskjellig praksis,men her skal det i papp-dunket etter man har benyttet skyll-brett-stapp metoden.

De driver vel fortsatt med penge premier til de som skriver navnet sitt på "kartongkubben".Så er er det bare å drikke det en orker :thumbup:

Lenke til kommentar

Muligheten for pengepremie er nok forsvinnende liten. De fleste kartongene er vel ikke i samme landsdel som der det 'trekkes'. Husker reportasjen for noen år siden hvor dette ble kjørt rett på fyllinga. Aner ikke hvordan det er i dag.

Kartonger her i huset er opptenningsved.

Skylle og riste, gjerne med korken på.

Kapper av toppen med forskjærkniv, svisj...

Avrenning

Slutt-tørk i vedkassa.

Litt avispapir som opptenning og kartongpapp/flis/tynn ved oppå der.

Har aldri brukt opptenningsbriketter.

Lenke til kommentar

Her hvor jeg bor, skal vi levere drikkekartong hos "småsamleren". Det er plassert søppelbeholdere rundt om i byen hvor man kan levere papir, glass, drikkekartonger osv. Drikkekartong skal ikke sammen med papp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...