Zethyr Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Synes du burde snakke med en som har mer peiling på dette enn folk på forum. 38kg er veldig lite for høyden din, og for en i din alder, virker det på meg hvertfall. 8353959[/snapback] Yep, det anbefales. Men vi prøver å hjelpe så godt vi kan vi også. Lenke til kommentar
Hashtægg Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Sant nok. Vel, håper jeg hjalp litt ved å si at hun burde kontakte lege eller noe lignende Lenke til kommentar
Eirin92 Skrevet 10. april 2007 Forfatter Del Skrevet 10. april 2007 (endret) Jeg har vært hos legen, men fikk liksom ikke inntrykk av at det var så alvorlig. Tok noen blodprøver, for å sjekke at alt var i orden, og det var det. Manglet bare litt D-vitamin eller noe, men det gjorde visst mange på vinteren, pga mangel på sollys eller noe sånt Så det er vel mest meg selv som har bestemt meg får å gå opp nå. Syns 38kg høres ut som passende vekt for en 4.klassing eller noe i den stilen... Men nå skal jeg fikse på det! Step by step Men jeg har lyst til å begynne å trene når jeg har lagt på meg litt. Hvor lenge syns dere jeg bør vente? 1kg? 2kg? Mer? Tenker mest på å begynne med svømming igjen, trente det aktivt før og syns det er kjempegøy Endret 10. april 2007 av Eirin92 Lenke til kommentar
Hashtægg Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Om du regner ut BMI din. BMI Sier den at du er veldig undervektig. Men så kan det jo hende du er i en fase der du vokser, kroppen utvikler seg ol. Men rart at legen ikke sa noe.. Hvertfall, svømming høres ut som en bra ide. Også må du ikke glemme å spise regelmessig. Lenke til kommentar
A14 Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 (endret) hehe veier du virkelig 38 kg? det hadde ver morsomt å prøve å løfte deg jeg er like gammel som deg og veier 60 kg jeg er riktig nokk gutt da menn de er likevell mange kg drikk mye melk kansje du har lett bein bygning... Endret 10. april 2007 av A14 Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 (endret) Jeg har vært hos legen, men fikk liksom ikke inntrykk av at det var så alvorlig. Tok noen blodprøver, for å sjekke at alt var i orden, og det var det. Manglet bare litt D-vitamin eller noe, men det gjorde visst mange på vinteren, pga mangel på sollys eller noe sånt 8354258[/snapback] Ja, D-vitamin mangel er det flere som har i vinterhalvåret. Spesielt nord på. Dette er også hovedårsaken til at det er så mye bruddskader i Norge. D-vitamin omdannes til kalsitriol i kroppen. Og kalsitriol er det som gjør at kroppen tar opp kalsium i tarmen. Det hjelper derfor ikke å drikke melk mot beinskjørhet, så lenge du ikke har tilstrekkelig med d-vit i kroppen klarer som sagt ikke tarmen og ta opp kalsiumet fra melken. Dette ser det ut som Tine endelig har lært seg, og de har nå begynt å puttet d-vit i melken Edit: Glemte poenget, Kroppens hovedkilde til D-vitamin er sol lys, det er pga mindre sol lys på vinter halvåret det forekommer D-vitamin mangel. Endret 10. april 2007 av kengdal Lenke til kommentar
Eirin92 Skrevet 10. april 2007 Forfatter Del Skrevet 10. april 2007 hehe veier du virkelig 38 kg? det hadde ver morsomt å prøve å løfte deg jeg er like gammel som deg og veier 60 kg jeg er riktig nokk gutt da menn de er likevell mange kg drikk mye melk kansje du har lett bein bygning... 8354341[/snapback] Yes sir, jeg veier bare 38 kg. Det er ikke så innmari festlig Men jeg skal fikse på det nå da Begynner med friskt mot i morgen på min nye "kostplan" Blir spennende å se hvordan det går Lenke til kommentar
A14 Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 dette er muligens det dommeste forslaget jeg noen gang har kommet med, men er ikke kreatin noe som får vann til å binde seg med musklene?? viss du bruker det vill du vell legge på deg... Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 dette er muligens det dommeste forslaget jeg noen gang har kommet med,men er ikke kreatin noe som får vann til å binde seg med musklene?? viss du bruker det vill du vell legge på deg... 8355086[/snapback] Ja litt vann, med hva skul hun med det Lenke til kommentar
A14 Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Nei det vet jeg egentlig ikke Lenke til kommentar
Eirin92 Skrevet 10. april 2007 Forfatter Del Skrevet 10. april 2007 Nei det vet jeg egentlig ikke 8355122[/snapback] Får jeg vann i musklene Lenke til kommentar
A14 Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Nei det vet jeg egentlig ikke 8355122[/snapback] Får jeg vann i musklene 8355208[/snapback] ja jeg tror de... vill du ha de?? Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Nei det vet jeg egentlig ikke 8355122[/snapback] Får jeg vann i musklene 8355208[/snapback] Dropp idéen om kreatintilskudd. Lenke til kommentar
Eirin92 Skrevet 11. april 2007 Forfatter Del Skrevet 11. april 2007 Nei det vet jeg egentlig ikke 8355122[/snapback] Får jeg vann i musklene 8355208[/snapback] Dropp idéen om kreatintilskudd. 8356234[/snapback] Ok, kreatintilskudd idèen er herved droppet Lenke til kommentar
jingt Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 (endret) I 7. klasse, da jeg var 13 år ca, veide ca 34 kg, så er nok ikke noe sykelig undervekt, for jeg lever nå i beste velgående, og veier nå som 17 åring +/-70 kg edit: og jeg er gutt Endret 11. april 2007 av venn Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Jeg veide 1,688 kilo når jeg ble født. Hvor er relevansen spør du - vel... like relevant som at du veide 34 som 13 åring Er en grunn til at vekt generelt og fks. BMI skalaen ikke benyttes på folk som ikke er ferdig utvokst. For folk lenger inn i puberteten (brukeren er tydligvis over 15 år), som snarere nærmer seg normal vekst, er ikke en vekt på 3x kilo lengre normalt og heller ikke optimalt med tanke på videre utvilking - og det er absolutt grunn til å se litt skeptisk på saken selv om ingen her har konkret kjennskap til brukerens medisinske tilstand. Nå vet jeg ikke hvor mye jeg selv veide men jeg var iallefall ikke i nærheten av under 50. Heller 90 kilo enn 30 kilo egentlig: Overvekten kan man snarere få av men sjansen på en fullgodvekst får man kun engang. (Jeg må understreke at jeg hermed ikke påstår at man nødvendigvis blir underutviklet av den grunn i dagens samfunn, det er heller skjeldent, men at kroppen lever på overflod? Neppe. ) Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Jepp, må understreke viktigheten av å leve sunt og næringsrikt når man vokser opp. Lenke til kommentar
Eirin92 Skrevet 12. april 2007 Forfatter Del Skrevet 12. april 2007 Blir jeg underutviklet!! Jeg har foresten fått i meg alt jeg skal i dag og i går!! Hver tredje time Lenke til kommentar
the_odd Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 tror ikke du blir undervektig, du er jo ikke ferdig utviklet enda vet du Lenke til kommentar
jammi Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Jeg er selv gutt 14 år og veier bare 42 kg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå