-Shark- Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Lag deg kake en gang iblant :!: Lenke til kommentar
Eirin92 Skrevet 9. april 2007 Forfatter Del Skrevet 9. april 2007 Lag deg kake en gang iblant :!: 8343943[/snapback] Er ikke det litt usunt da Er ingen kakemons heller jeg Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Å anbefale usunne vektøkningsmetoder er jo litt bortkastet, mye bedre å holde seg til mye, næringsrik og sunn kost. Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 (endret) Selv om man ikke er feit eller er overvektig så kan usunn mat gi negative helsetilstander som høyt kolesterol, åreforkalking, mettet fett i blodårene er ikke bra. Så, som sagt over, spis sunt. Prøv å finn grensen din. Du kan velge å være "revolusjonær" eller en "reform". Revolusjonær da øker du matinntaket mye med en gang for så å forvente en vektoppgang, uten tvil. Med "Reform" mener jeg at du kan måle vekta di hver uke, står den stille, så legger du på bittelitt ekstra mat i en eller flere måltider, og så måler du vekta på nytt igjen neste uke. Føre en logg, det er en fornuftig måte å gjøre det på, for du sikrer deg minst mulig ekstra unødvendig fett, enn hvis du skulle bare gomle i deg alt du kommer over. Ja, og så er det også selvfølgelig alfa og omega at du trener i den perioden du legger på med ekstra mat. Du vil jo ha muskler og ikke fett. Endret 9. april 2007 av Databamse Lenke til kommentar
Eirin92 Skrevet 9. april 2007 Forfatter Del Skrevet 9. april 2007 Selv om man ikke er feit eller er overvektig så kan usunn mat gi negative helsetilstander som høyt kolesterol, åreforkalking, mettet fett i blodårene er ikke bra. Så, som sagt over, spis sunt. Prøv å finn grensen din. Du kan velge å være "revolusjonær" eller en "reform". Revolusjonær da øker du matinntaket mye med en gang for så å forvente en vektoppgang, uten tvil. Med "Reform" mener jeg at du kan måle vekta di hver uke, står den stille, så legger du på bittelitt ekstra mat i en eller flere måltider, og så måler du vekta på nytt igjen neste uke. Føre en logg, det er en fornuftig måte å gjøre det på, for du sikrer deg minst mulig ekstra unødvendig fett, enn hvis du skulle bare gomle i deg alt du kommer over.Ja, og så er det også selvfølgelig alfa og omega at du trener i den perioden du legger på med ekstra mat. Du vil jo ha muskler og ikke fett. 8344753[/snapback] Hmm...tror jeg velger "reform" Men er det ok å veie seg annen hver uke? Har skilte foreldre og bare den ene har vekt Men skal jeg bare trene det jeg har lyst og tilpasse det etter veiingene om jeg ikke er fornøyd med resultatet da? Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Øk på med maten om du ikke øker i vekt Og å veie seg annen hver uke går helt fint. Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 (endret) Hmm...tror jeg velger "reform" Men er det ok å veie seg annen hver uke? Har skilte foreldre og bare den ene har vekt Men skal jeg bare trene det jeg har lyst og tilpasse det etter veiingene om jeg ikke er fornøyd med resultatet da? 8345853[/snapback] Poenget med å måle seg er for å sammenligne det med hvor mye du veide før du veide deg, så du må veie deg med et visst intervall. Hvor lenge det er mellom velger du selv. Men, altså, hovedpoenget er jo å øke matmengden hvis vektnåla står stille eller hvis vektnåla går nedover siden forrige gang. Enkelt og greit. Og så som sagt, bør du trene når du øker matinntaket. EDIT: Ja nå svarte jo Zethyr over her Endret 9. april 2007 av Databamse Lenke til kommentar
Eirin92 Skrevet 9. april 2007 Forfatter Del Skrevet 9. april 2007 Hmm...tror jeg velger "reform" Men er det ok å veie seg annen hver uke? Har skilte foreldre og bare den ene har vekt Men skal jeg bare trene det jeg har lyst og tilpasse det etter veiingene om jeg ikke er fornøyd med resultatet da? 8345853[/snapback] Poenget med å måle seg er for å sammenligne det med hvor mye du veide før du veide deg, så du må veie deg med et visst intervall. Hvor lenge det er mellom velger du selv. Men, altså, hovedpoenget er jo å øke matmengden hvis vektnåla står stille eller hvis vektnåla går nedover siden forrige gang. Enkelt og greit. Og så som sagt, bør du trene når du øker matinntaket. EDIT: Ja nå svarte jo Zethyr over her 8345918[/snapback] Supert altså Dere aner ikke hvor mye dere har hjulpet meg hittil! Jeg er uendelig takknemmelig! Skal få til dette her altså! Lenke til kommentar
Eirin92 Skrevet 10. april 2007 Forfatter Del Skrevet 10. april 2007 Men jeg kom på at jeg drikker ganske mye te da. Får jeg noen kalorier eller noe annet bra fra det?? Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Kalorier fra te kan du så godt som ignorere. Te er jo mer eller mindre vann; Kan godt hende du får noe men det er minimalt til at du bør ta hensyn til det. Det du deriomt ikke bør ignorere er alle antioksidantene som finnes i god te. Absolutt et stort-stort pluss i en travel hverdag Lenke til kommentar
Eirin92 Skrevet 10. april 2007 Forfatter Del Skrevet 10. april 2007 Kalorier fra te kan du så godt som ignorere. Te er jo mer eller mindre vann; Kan godt hende du får noe men det er minimalt til at du bør ta hensyn til det. Det du deriomt ikke bør ignorere er alle antioksidantene som finnes i god te. Absolutt et stort-stort pluss i en travel hverdag 8352369[/snapback] Å! Antioksidanter er bra Men jeg begynte å lurer litt, leste et sted i stad at te kan virke slankende.. Det er jo ikke akkurat det jeg vil da Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Ikke kutt på teen, det er dumt. Bruk grønn te helst, flere gode antioksidanter i grønn enn svart te. Lenke til kommentar
Eirin92 Skrevet 10. april 2007 Forfatter Del Skrevet 10. april 2007 Ikke kutt på teen, det er dumt. Bruk grønn te helst, flere gode antioksidanter i grønn enn svart te. 8352478[/snapback] Da beholder jeg min kjære te Men jeg drikker litt sånn som heter Twinings Four Red Fruits da Vet ikke om den er svart eller grønn jeg? Men jeg varierer ganske mye, så det går sikkert bra Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 (endret) Jeg ville valgt grønn te ekstrakt man får i slike multivitamin piller i butikken. Se etter en slik firkantet ekske, ca 12 cm lang, ca 8-9 cm bred og 2 cm tykk. Ginseng MultiEnergi m/ grønn te ekstrakt. Grønn te er ikke bare fettforbrennende, men den er bra for kroppen, en antioksidant som beskytter celler og styrker immunforsvaret. EDIT: Ja eller drikk teen, det er fint det også. Bortsett fra misfargingen på tennene Endret 10. april 2007 av Databamse Lenke til kommentar
Eirin92 Skrevet 10. april 2007 Forfatter Del Skrevet 10. april 2007 EDIT: Ja eller drikk teen, det er fint det også. Bortsett fra misfargingen på tennene 8352649[/snapback] Æsj, blir de misfarget som av kaffe? Hjelper det å ta en tyggis etter man har drukket det? Eller skylle munnen eller noe? Tror dere foresten at sånne proteinbarer er noe for meg, mange som sier jeg må få i meg masse proteiner og sånt..? Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Da beholder jeg min kjære te Men jeg drikker litt sånn som heter Twinings Four Red Fruits da Vet ikke om den er svart eller grønn jeg? Men jeg varierer ganske mye, så det går sikkert bra 8352572[/snapback] Den er svart. Test grønn te med sitron en gang (eller to), se om du synes det er godt.. ellers kan du bare droppe å drikke det. Lenke til kommentar
Eirin92 Skrevet 10. april 2007 Forfatter Del Skrevet 10. april 2007 Da beholder jeg min kjære te Men jeg drikker litt sånn som heter Twinings Four Red Fruits da Vet ikke om den er svart eller grønn jeg? Men jeg varierer ganske mye, så det går sikkert bra 8352572[/snapback] Den er svart. Test grønn te med sitron en gang (eller to), se om du synes det er godt.. ellers kan du bare droppe å drikke det. 8352720[/snapback] Grønn te med sitron liker jeg! Men jeg må ha ganske mange suketter oppi da. Ødelegger de "sunnheten"? Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Hvor mange er det snakk om? Prøv å trapp ned, det er fullt drikkbart med 2 sukketter oppi. Selv bruker jeg 3 :] Lenke til kommentar
Eirin92 Skrevet 10. april 2007 Forfatter Del Skrevet 10. april 2007 Hvor mange er det snakk om? Prøv å trapp ned, det er fullt drikkbart med 2 sukketter oppi. Selv bruker jeg 3 :] 8352835[/snapback] I den grønne med sitron og egentlig alle andre, bortsett fra den Four Red Fruits, bruker jeg 3-4 sukett er.... Lenke til kommentar
Hashtægg Skrevet 10. april 2007 Del Skrevet 10. april 2007 Synes du burde snakke med en som har mer peiling på dette enn folk på forum. 38kg er veldig lite for høyden din, og for en i din alder, virker det på meg hvertfall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå