Gå til innhold

Jeg vil også legge på meg! NÅ!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hun har skrevet det i tråden...

Og angående det; corn flakes består av for mye sukker og karbohydrater og for lite proteiner, da er det mye bedre å skifte over til havregryn eller Go'Dag e.l. Og du burde prøve å ta med deg mer mat på skolen så du kan spise i friminuttene også utenom lunsj - så du kan spise hver gang du er sulten. Hvis du vil ha mer muskler, må du i større grad satse på kortere intervaller med lengre pauser når du svømmer, så du kan svømme raskere. Dermed trener du i større grad musklene dine, og i mindre grad kondisjonen.

Lenke til kommentar
Hvis du har skrevet ned hva du spiser i løpet av en dag, kunne vi se på det? Da kan vi foreslå forbedringer.

38kg er forresten uhyre lavt, forstår godt at du vil legge på deg.

8330512[/snapback]

Frokost:

Cornflakes med ekstra lett melk

God morgen yoghurt

En kopp kakao

Lunsj:

2 brødskiver med skinke

En eller annen frukt

Juicekartong (250ml eller noe tror jeg?)

Middag:

Det som er :)

Kvelds:

Omtrent det samme som lunsj :)

Tror dette er det det går mest i hvertfall:)

Jeg vet, jeg er tynn som en pinne, og det er alt annet en gøy!! :no:

Tusen takk for all hjelp hittil:)

Lenke til kommentar
Hun har skrevet det i tråden...

Og angående det; corn flakes består av for mye sukker og karbohydrater og for lite proteiner, da er det mye bedre å skifte over til havregryn eller Go'Dag e.l. Og du burde prøve å ta med deg mer mat på skolen så du kan spise i friminuttene også utenom lunsj - så du kan spise hver gang du er sulten. Hvis du vil ha mer muskler, må du i større grad satse på kortere intervaller med lengre pauser når du svømmer, så du kan svømme raskere. Dermed trener du i større grad musklene dine, og i mindre grad kondisjonen.

8330841[/snapback]

Men jeg er ikke alltid så sulten på skolen da.. :hmm: Bør jeg ha en sånn regel om at jeg må spise litt til bestemte tider da eller?

Og sånn ca hvor mye?

Jeg vil jo gjerne ha litt muskler og ikke bare fett liksom, og jeg liker å svømme. Men hva regnes som korte intervaller og lange pauser? Er det å svømme i 5 min og hvile i 10min eller mer/mindre??

Jeg er litt blond når det gjelder trening gitt :blush:

Endret av Eirin92
Lenke til kommentar
Det er sånn med enkelte folk. Noen kan bare spise og spise uten at noe særlig synlig skjer med kroppen. Og så plutselig blir dem smellfeite, og så tenker vennene hva pokker var det som skjedde nå med han der.  :!:

8332988[/snapback]

Kommer det til å skje med meg?? :ermm:

Lenke til kommentar
Det er sånn med enkelte folk. Noen kan bare spise og spise uten at noe særlig synlig skjer med kroppen. Og så plutselig blir dem smellfeite, og så tenker vennene hva pokker var det som skjedde nå med han der.  :!:

8332988[/snapback]

8333155[/snapback]

Nei :no:

SåSå. :ph34r:

Lenke til kommentar

faen, har prøvd å legge på meg jeg også, 180 høy og veier 61 kg. (gutt på 16)

det jeg gjorde var å spise masse godteri, potetgull og slikt vær dag og ikke trene utenom i gymtimene på skolen. Gå rolig og sitte stille lengst mulig.

Etter ca 4-5 måneder med dette hadde jeg gått opp 1kg. :roll:

Alt jeg da fikk fra dette var dårlig helse, så jeg skal begynne å trene igjen nå.

Løpte om kapp med en lettsykkel her om dagen, etter 500 meter i 20-25 km/t var jeg ikke i stand til å snakke på et par minutt og jeg har ikke løpt igjen siden det.

Lenke til kommentar

8332988[/snapback]

8333155[/snapback]

Nei :no:

SåSå. :ph34r:

8333194[/snapback]

Bra :) Jeg har jo ikke akurat som mål å bli feit med det første, men noen kilo mer vil jeg gjerne ha :) Er å sette meg som mål å veie 40kg i juni bra tror dere? Eller er det lite/mye? :hmm:

Har foresten skrevet opp hva jeg spiser hver dag lenger opp her, om noen vil gi meg noen tips til forandringer. :roll:

Takk så langt :)

Lenke til kommentar
Frokost:

Cornflakes med ekstra lett melk

God morgen yoghurt

En kopp kakao

8332787[/snapback]

Vurder helmelk eller vanlig lettmelk. Anbefaler helmelk til deg som vil opp i vekt. Hva med AXA Go' Morgen - frokostblandinger i stedet for cornflakes? Test ut de forskjellige og se om du liker noen av dem (gi det mer enn ett forsøk, smak er jo en tilvenningssak). Kakao hadde jeg personlig byttet ut med te, men når du vil opp i vekt er det omtrent det samme.

Lunsj:

2 brødskiver med skinke

En eller annen frukt

Juicekartong (250ml eller noe tror jeg?)

8332787[/snapback]

Som sagt over, klarer du ei brødskive eller en frukt ekstra i et annet friminutt er dette en bonus.

Middag:

Det som er :)

8332787[/snapback]

Det gjør ikke noe om du forteller mora/faren din at du vil ha energirik og sunn kost. For å få i deg rikelig med bra næring er det lurt å basere måltidet på rent kjøtt eller fugl, eller fet fisk. Så putter man på med en karbohydratkilde (ris, pasta, poteter,..) og frukt i tillegg.

Ellers kan du gjerne prøve å legge inn et måltid til i løpet av dagen, så du f.eks. har to kveldsmater eller to lunsjer.

Gjør du dette og du trener litt ved siden av så vil du nok merke en sakte men sikker fremgang. Øk matmengden om det ikke hjelper innen noen uker.

Lenke til kommentar
Oki :)

Så om jeg bytter kakao med te, og feks tar en brødskive når jeg kommer hjem fra skolen/eller på skolen, spiser en sunn og god middag og trener bitte litt, vil det hjelpe :) ?

8333605[/snapback]

Det vil kanskje hjelpe. For deg er vel kakao/te hipp som happ så drikk det du liker best. Kakao har vel faktisk litt mer næring i seg.

Men test helmelk (eller lett) fremfor ekstra lett. Det er et veldig enkelt grep i kosten nesten uten smaksforskjell.

Lenke til kommentar

Helmelk smaker ikke så godt da, men lett melk kan jeg godt ta :) Eneste grunnen til at jeg bruker ekstra lett er fordi jeg manglet d-vitaminer eller noe på en blodprøve jeg tok for evigheter siden. Også ble det bare til at vi fortsatte å kjøpe det :)

Lenke til kommentar

Du er ung og lav, 38 kg er lite men trenger ikke være farlig i forhold til alderen og høyden din.

Jeg ville ikke stressa med å legge på meg, det kommer naturlig skal du se. Og om noen år vil du nok være fornøyd med den slanke kroppen din.. ;)

Vil du absolutt legge på deg nå så er styrketrening + rett kosthold en vei å gå. Eller du kan begynne på p-pilla hvis du ikke har gjort det.. mange som legger på seg av det. Og slutt å røyk hvis du gjør det.. :wee:

Lenke til kommentar
Du er ung og lav, 38 kg er lite men trenger ikke være farlig i forhold til alderen og høyden din.

Jeg ville ikke stressa med å legge på meg, det kommer naturlig skal du se. Og om noen år vil du nok være fornøyd med den slanke kroppen din.. ;)

Vil du absolutt legge på deg nå så er styrketrening + rett kosthold en vei å gå. Eller du kan begynne på p-pilla hvis du ikke har gjort det.. mange som legger på seg av det. Og slutt å røyk hvis du gjør det.. :wee:

8342611[/snapback]

Hehe, p-piller holder jeg meg unna, de øker kreftfaren masse! Og røyke gjør jeg ytterst sjelden :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...