Gå til innhold

Jeg vil også legge på meg! NÅ!

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg trenger seriøst noen tips fra folk som har litt peiling! :w00t:

Jeg er ei snart 15år gammel jente, som seriøst må legge på meg! Jeg er 160 høy og veier bare 38kg! Føler meg som en førsteklassing i kroppen.. :cry:

Skreiv opp sånn ca hva jeg spiste hver dag i en uke, og da havnet jeg på at det ble ca 1900kcal om dagen. :hmm:

Driver ikke med noen form for sport og er ikke veldig aktiv. Men spiser jo masse, går aldri sulten. Men jeg vil vokse og se litt finere ut en jeg gjør nå! Hjelp meg! Hver så snill! :ohmy:

På forhånd 1000takk! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tror ikke det er så veldig lurt å stappe innpå med usunn mat, kan vere helsefarlig.

Spis mye skjokolade.

Siden det allerede er påske, får du sikkert lov å stappe i deg.

8329035[/snapback]

Er ikke sjokolade usunt da?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
Tror ikke det er så veldig lurt å stappe innpå med usunn mat, kan vere helsefarlig.

Spis mye skjokolade.

Siden det allerede er påske, får du sikkert lov å stappe i deg.

8329035[/snapback]

Så sjokolade er ikke usunt? :hmm:

Endret av medlem-105476
Lenke til kommentar

Som det ble sagt over, hvis du ikke trener hardt nok, og du øker matinntaket, så vil det bare legge seg på magen din, som ekstra flesk du må drasse rundt på.

Tren regelmessig og spis sunt.

8329076[/snapback]

Er svømming 1-2 ganger i uken, litt tur hver dag og litt sykling nå og da nok trening, eller har dere andre forslag. Og spise sunt kan være så mye..?:)

8329114[/snapback]

Hvorfor skal du øke matinntaket og så trene kardio etterpå? Det er jo som å kaste ved inn i en ovn og så ta den ut igjen med en ildspade. Du bygger ikke noe særlig med kondisjonstrening. Tren med manualer til å begynne med. Dem er billig å kjøpe, og det fins tonnevis med forskjellige øvelser for de forskjellige muskelgrupper.

Endret av Databamse
Lenke til kommentar
Som det ble sagt over, hvis du ikke trener hardt nok, og du øker matinntaket, så vil det bare legge seg på magen din, som ekstra flesk du må drasse rundt på.

Tren regelmessig og spis sunt.

8329076[/snapback]

Er svømming 1-2 ganger i uken, litt tur hver dag og litt sykling nå og da nok trening, eller har dere andre forslag. Og spise sunt kan være så mye..?:)

8329114[/snapback]

Hvorfor skal du øke matinntaket og så trene kardio etterpå? Det er jo som å kaste ved inn i en ovn og så ta den ut igjen med en ildspade. Du bygger ikke noe særlig med kondisjonstrening. Tren med manualer til å begynne med. Dem er billig å kjøpe, og det fins tonnevis med forskjellige øvelser for de forskjellige muskelgrupper.

8329135[/snapback]

Uuæ..Jeg bare lurte jeg, det var en som skrev trene regelmessig og spise sunt lenger opp her.:) Har absolutt INGEN peiling på verken hva kardio eller manualer er jeg.

Tusen takk for hjelpen hittil:)

Lenke til kommentar
Uuæ..Jeg bare lurte jeg, det var en som skrev trene regelmessig og spise sunt lenger opp her.:) Har absolutt INGEN peiling på verken hva kardio eller manualer er jeg.

8329193[/snapback]

Manualer:

regular_abilica%20manualer%20chromed%20dumbells%20copy.jpg

kardio var en forkortelse for kardiovaskulær trening, bare tenk på det som kondisjonstrening. :)

EDIT: Nå har jeg sett endel jenter drive med manualer i gymmen og man kan noen ganger lure på hvor dem vil hen med treningen, der dem står å flakser med noen fjærlette manualer som om dem skulle ta av og fly. Noen er visst redd for å få muskler :D

Endret av Databamse
Lenke til kommentar

8329193[/snapback]

Manualer:

regular_abilica%20manualer%20chromed%20dumbells%20copy.jpg

kardio var en forkortelse for kardiovaskulær trening, bare tenk på det som kondisjonstrening. :)

EDIT: Nå har jeg sett endel jenter drive med manualer i gymmen og man kan noen ganger lure på hvor dem vil hen med treningen, der dem står å flakser med noen fjærlette manualer som om dem skulle ta av og fly. Noen er visst redd for å få muskler :D

8329253[/snapback]

Jeg er ikke redd for muskler:) :tease: Men hvor tungt, hvor mye og hvor ofte bør jeg drive med det? Og spise før eller etterpå, eller begge deler? Og hva/hvor mye? :roll:

Lenke til kommentar

Du kan gjerne drive på med det hver dag hvis du har som intensjon å trene slik som "jentene i gymmen". Men hvis du trener litt hardt kan du hvile annenhver dag. Du må bare føle deg frem hvor mye hvile du trenger. Men nå skal ikke jeg sitte å proppe deg full med hva du skal og skal ikke gjøre. Hvis du vil svømme, må du selvsagt bare svømme, det er en sinnsykt fin øvelse fordi den aktiverer stort sett alle muskler i kroppen. Lykke til, og husk å spis en banan når du er ferdig med treningen. Helst en moden en. :ph34r:

EDIT: 38 kg, OMG. Du er lett. :)

Endret av Databamse
Lenke til kommentar

Begynn dagen med havregryn/m. rosiner, deretter tar du deg eple®

Regner med at du går på skole så smør deg 4 grove brødskiver med ost/m. paprika, skinke, whatever :p

Når du da er ferdig med skoledagen lager du deg 2 brødskiver + suppe.

Middag: Noe mektig å sunt.

Før du legger deg: Hva som helst, bare ikke godteri.

HUSK: Vann/melk

Et lite tips.

Lenke til kommentar

Oki:P Men hardt, er det liksom lengden på økten eller tyngden på vektene det går på da? Hva regnes som hardt nom til å bare ta det annenhver dag?:p Sorry at jeg spør så mye, men jeg kan rett og slett ikke dette:) :blush:

Endret av Eirin92
Lenke til kommentar
Begynn dagen med havregryn/m. rosiner, deretter tar du deg eple®

Regner med at du går på skole så smør deg 4 grove brødskiver med ost/m. paprika, skinke, whatever :p

Når du da er ferdig med skoledagen lager du deg 2 brødskiver + suppe.

Middag: Noe mektig å sunt.

Før du legger deg: Hva som helst, bare ikke godteri.

HUSK: Vann/melk

Et lite tips.

8329426[/snapback]

Takker:) Jeg pleier å starte dagen med en skikkelig dunderfrokost jeg gjerne

en tallerken cornflakes med ekstra lett melk, en god morgen yoghurt og en kopp kakao.

(huff, det hørtes ikke særlig sunt ut når jeg skreiv det ned :no::blush: )

Til lunsj går det mest i en frukt, 2 brødskiver og en sånn liten juiceboks.

Så pleier vi å spise middag rundt kl fire, og så spiser jeg omtrent det samme som til lunsj sånn i åtte tiden tror jeg.

Hvordan høres dette ut?:p:roll:

Lenke til kommentar

:hmm:

Du trenger et treningsprogram, ikke tenk på "hardt", det var bare et ord. Spør noen etter et treningsprogram.

Anbefaler www.trim.no og www.iform.no, og så anbefaler jeg denne: http://www.exrx.net/Lists/Directory.html

8329471[/snapback]

Ok. Det er et treningssenter her som heter Avancia eller noe. Kan jeg dra dit og spørre om noen kan lage et sånt program til meg? :) Det koster vel en del det..? :hmm:

Lenke til kommentar
:hmm:
Du trenger et treningsprogram, ikke tenk på "hardt", det var bare et ord. Spør noen etter et treningsprogram.

Anbefaler www.trim.no og www.iform.no, og så anbefaler jeg denne: http://www.exrx.net/Lists/Directory.html

8329471[/snapback]

Ok. Det er et treningssenter her som heter Avancia eller noe. Kan jeg dra dit og spørre om noen kan lage et sånt program til meg? :) Det koster vel en del det..? :hmm:

8329550[/snapback]

Ja dra ned dit, så får du en instruktør til å vise deg hvordan du utfører øvelsene riktig. Men aller viktigst er kostholdet ditt. Du må forsøke å spise mye, og sunt. Proteinrik mat er å foretrekke, og da kan dette hjelpe: Hvis du ikke har proteinpulver (antar du ikke har det) så kan du drikke en halv liter melk etter hver treningsøkt, det gir deg ca 33 gram proteiner, som skulle holde. Og så inntar du gjerne en moden banan også i tillegg, evnt. en pakke rosiner, eller du kan også spise en bolle med havregryn/kellogs allbran. :dribble:

Endret av Databamse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...