Gå til innhold

Athlon 4000+ vil ikke over 2,86ghz...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja det er mulig PSU sliter da den er en split rail med kun 15A / 16A på hver +12v .Husk at en rail kjører CPU + GPU , andre rail pereiferie enheter og hk ,så 15/16A er ikke det beste å ha.

Ellers kan jeg jo nevne at min 4000+ SD gjorde 2.9ghz no-problemo med 1.55v , 3ghz ble ustabilt (fikk det aldri 100% stabilt uansettt hva jeg gjorde) , så det er mulig din topper på akkurat der du har fått den stabilt.

Ellers har hovedkortets VRM's mye å si (min 4000+ blei kjørt på DFI NF4-SLI DR)

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Om du kan spille spill på 2,86GHz burde ikke PSU stoppe ved bare CPU klokking til f.eks 2,9 GHz. Systemet trekker betydelig mer i 3D og max last på 2,86.

Vil tro det er andre grunner! Hva det er blir bare spekulasjon, men det er mulig ikke CPUn vil mer.

Om CPUn stopper på samme hastighet på begge hovedkortene peker det vel ganske sterkt mot CPU evt kanskje minne.

Lenke til kommentar
Godt mulig du har nådd grensa for chippen din. Min klarte 2.97GHz på 1.65vcore før det var stopp,og det var med en 430W psu.

Hva slags innstillinger kjører du minnet ditt på?

8328300[/snapback]

Husker ikke helt... Har klokka ned til stock igjen nå... Men det var stabilt i memtest.

Har hatt minnet(corsair value select ddr400) oppe i ddr500 tilsynelatende stabilt

Edit: Skal nevnes at det brukes original kjøler på cpu... Var vel maks oppe i 54grader ved full load...

Endret av Zopilote
Lenke til kommentar

Det er ikke ræva CPU hvis du overklokker den stabilt til 2.86ghz .

2.9 ~ 3.0ghz er normalt der SD 4000+ topper ut.

Mrk! Det kan være mange ting som ødelegger høyere klokk som f.eks:

Hovedkort

Hoverdkort BIOS

Hovedkort spennings regulatorer , (og kondensatorer)

PSU

Minne ( du nevner 2*512 corsair VS ram )

Kombinasjon FSB/Multiplier/Divider

Minne timings og alfa timings.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Dønn stabil cpu klokk = Prime95 torture test (blend) i 8-12 timer minst.

Dog man kan bli lurt ved for svak PSU (som nevnt tidligere av heisann80) .

Ved fyring av 3D (spill) sammen med at CPU loades 100% under spillet bruker systemet betraktlig mere +12 ampere enn kun en cpu torture test og man kan være tilbake til "square-one" .

54 °C er for mye for en overklokket/overvoltet SD4000 etter min erfaring (okay ved stock bruk/setting).

Overklokket , 45-50°C under 100% load = okay.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
Dønn stabil cpu klokk = Prime95 torture test (blend) i 8-12 timer minst.

Dog man kan bli lurt ved for svak PSU (som nevnt tidligere av heisann80) .

Ved fyring av 3D (spill) sammen med at CPU loades 100% under spillet bruker systemet betraktlig mere +12 ampere enn kun en cpu torture test og man kan være tilbake til "square-one" .

8328388[/snapback]

Ja... Tror nok jeg må se meg om etter en ok opteron... Klokker bare for moro skyld... Er ikke så nøye med spill... Kjører stort sett stock til vanlig.

Takker masse for innspill :thumbup:

Lenke til kommentar
En annen ting,hva står htt multiplieren din på? Står den på auto så tror jeg det kan stoppe deg og gjøre klokkinga ustabil. Sett den manuelt ned til 4x eller 3x. Mener jeg kjørte den ned til 4 sjøl.

8328623[/snapback]

Joda. Htt blir stilt ned etter behov.. Har den sjelden mye over 1000. Som regel godt under

Edit: Stiller alt jeg skjønner bæret av i bios selv.. Liker ikke at ting står på auto, hehe..

Endret av Zopilote
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...