Gå til innhold

Bærbar til ca 8000kr.

Anbefalte innlegg

Vurdere å kjøpe en bærbar pc. Skal brukes til tv/film, internett, skole, og til spill. Skjermen bør være 15,4 tommer. Har satt en øvre grense på 8000kr, hvis denne skal brytes bør det være en veldig god grunn. Har sett meg ut to pc'er så langt, men er åpen for andre forslag.

Acer Aspire 5114WLMi og HP Pavilion DV6287

HP'en har bedre vista og større harddisk, ellers har Aceren bedre spesifikasjoner. Hvilke av disse to bør jeg velge?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hardisken kommer uansett til å bli full, så man skaffer seg vanligvis en ekstern ved siden av for oppbevaring av bilder filmer ol. Premium har fortsatt en del bugs. Det kommer også litt ann på hvilke spill du skal spille, om det er nye som kommer ut fra nå av, eller om det er en blanding av spill som har kommet og nye spill. Hvis det er sistnevnte så er det en del spill som ikke er kompatibel med vista enda. Jeg ville tatt acer pcen.

Lenke til kommentar
ville tatt aceren pga mye bedre skjermort, raskere cpu, 8 cellers batteri og DVI og VGA port

8335342[/snapback]

DVI og VGA er vel bare for å koble til ekstra skjerm? Jeg trenger ikke det, dessuten er den HP-maskina noe av det beste jeg har funnet foreløpig med Vista Home Premium. Jeg er bare på utkikk etter Vista, egentlig. Og jeg trenger ikke så megakraftig PC, jeg spiller ikke noe spesielt tunge spill.

Lenke til kommentar
acer .. har vel ikke bedre skjermkort eller?

kossen funke det  128mb /512 hyper mem.... har grafikk kortet 128mb , og tar resten fra minne brikkene.. ?

og er 128mb / 512 hypermem, like bra som 512mb ram ?

8336571[/snapback]

512 hypermemory vil si at den tar fra minnet, men den fungerer som et vanlig skjerkort med 512 i ram

Lenke til kommentar
så da er en pc med 128/512 med 2 gb minne bedre enn 512 med 1 gb minne

8337118[/snapback]

128/512 hypermemory betyr at den har 128 minne og stjeler 384mb minne fra ram.

512mb uten hypermemory tror jeg vil yte litt bedre enn 128 med hypermem.

Men hvis du har 2gig ram så vil ytelsesforskjellen bli svært liten.

Går jo også med 128/512 med "bare" 1gb ram, men dette er ikke å anbefale, isåfal kjøpe ekstra ram-brikke...

Noen må rette her om dette ble feil, er litt trøtt :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...