Gå til innhold

Oppgradere fra 6600GT?

Anbefalte innlegg

Jeg har en AMD Athlon 3500+ med 1024mb ram og et GeForce 6600 GT grafikkort.

Maskina funker fint, men begynner å slite litt med nyere spill. Lurte derfor på om det kunne være lurt å oppgradere grafikkortet (og doble RAMen) eller om jeg ikke vil få noe særlig bedre ytelse pga prosessoren eller noe annet. Mener å huske at prosessoren var rimelig "bra" da jeg kjøpte den, mens grafikkortet var mer midt på treet?

Om det trengs flere opplysninger så bare si fra så skal jeg finne det ut :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilke kort som er bra skal jeg alltids klare å lese meg til... Det jeg egentlig lurte mest på var om det er noe vits i oppgradere med den prosessoren jeg har, eller om jeg uansett må kjøpe en bedre prosessor for å få noe særlig bedre ytelse? I så fall kan jeg jo like godt kjøpe en helt ny PC.

Si at jeg feks kjøper et 7800-kort og oppgraderer til 2048mb RAM, vil det bli en merkbar forbedring, eller vil prosessoren bli en flaskehals?

Lenke til kommentar
Takk for forslag.

Så dere mener altså at det ikke er noe vits å oppgradere kun GPU og RAM?

8354757[/snapback]

Jo for all del, det er fult mulig. Det spørs bare hvor mye penger du vil bruke. Forslag 2 fra The Ghost er MEGET bra. Ville prøvd å strekke meg etter det hvis pengesekken tillater det. Ellers kan du oppgradere GPU på platformen du allerede har.

Lenke til kommentar
Men blir dumt å kjøpe AGP nå når du har sokkel 939 !!

Du for sikkert tak i et billig sokkel 939 HK med PCIe brukt på qxl/finn/bruktmarked.no

8358460[/snapback]

Mye jobb å skifte HK da, bare for å sitte på samme CPU. Da er det bedre å skifte til C2D i samme slengen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...