Gå til innhold

er denne pcen bra nok?

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å kjøpe en bærbar pc med home premium... Så så jeg på denne pcen, og den virker jo ganske bra. Så fant jeg dette, samme pc med dobbelt så mye ram. Og det står at det koster bare en tusenlapp ekstra! Er det virkelig slik? For da kjøper jeg den med 2gb!

Og er denne pcen å anbefale? Jeg har tenkt til å spille på den, men nesten det eneste jeg spiller på PC er The Sims 2, og jeg vil kunne spille det med høyest mulig grafikk(eller omtrent), og håper denne pcen takler det. Vil også ha en bra skjerm, og en pc som ikke blir for fort slitt, om noen kan svare på dette. Og er ikke 0,3 mpx litt dårlig kvalitet til webcam, eller er det ganske standard?

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nok virkelig slik ja :) I den første linken kan man trykke på en link for å vise pris med oppdatering, som er den du linket som nr 2.

Du vil nok kunne kjøre sims2 uten problemer, samboeren min spiller sims2 på en dell laptop med ATI x300 skjermkort. Hvor høy oppløsning osv kan jeg ikke uttale

meg om.

Lenke til kommentar

Ok =) Bra det da! Kanskje jeg kjøper pcen min derfra... Men noen som kan si noe om kameraet og skjermkvaliteten, hvis noen har noen erfaringer med skjermen til denne pcen eller en som er veldig lik fra acer? :p Fint å være trygg før man kjøper en ny pc ;)

Lenke til kommentar

bump :p

vil gjerne ha litt mere hjelp :\ Sånn at jeg ikke gjør feil. Er Nvidia G7300 det nyeste, liksom? Og jeg tenkte kanskje på å kjøpe denne hvis den andre blir litt for dyr... Er det stor forskjell på de to pcene eller? Ser også at de har annerledes skjermkort...

Lenke til kommentar

GF 7300 er relativt nytt, men ikke kraftig (om det var det du lurte på). Alle laptopene du har funnet frem har AMD prosessorer, som blir litt varmere og jobber litt tregere enn Intel sine Core 2 Duo (C2D). På den annen side er de jo også billigere. Siden du bare linker til Elprice-maskiner, kan det virke som om du skal kjøpe derfra...er det noen grunn til det ?

Lenke til kommentar
GF 7300 er relativt nytt, men ikke kraftig (om det var det du lurte på). Alle laptopene du har funnet frem har AMD prosessorer, som blir litt varmere og jobber litt tregere enn Intel sine Core 2 Duo (C2D). På den annen side er de jo også billigere. Siden du bare linker til Elprice-maskiner, kan det virke som om du skal kjøpe derfra...er det noen grunn til det ?

8332180[/snapback]

Jeg har tenkt til å bruke pcen til vanlige ting som msn, bilder, filmer, surfing, noe spilling med bla spill som sims2... Jeg vet ikke så mye om kvaliteten på merkene osv, så det er fint med litt hjelp. Kanskje jeg burde finne noen andre pcer med C2D.

Grunnen til at jeg linker til elprice er at jeg fant noen pcer som var billige og kraftige i mine øyne :p

riroil, på den siden du linket til sto det litt mer om spesifikasjonene, og er ikke 6.95(7kg) grusomt tungt?? o__o

Endret av Patney
Lenke til kommentar
Det er nok forsendelsevekt. Altså hele esken. Hvis du ser lenger ned på siden:

#

Vekt/Dimensjoner : 3.66 KG, 400 (W) × 295 (D) × 31.4/39.9 (H) mm

Og 3,66 kg er nok ikke mye for en med 17"

8332344[/snapback]

Åja. Og AMD-prosessorene, hvor ille er det? Hvis man skal bruke pcen til ting som spilling av ikke så altfor avanserte spill, med spill i underkant av grafikken til Half Life 2 f.eks, vanlig nettsurfing, vistas aero-grensesnitt, chatting, litt bilderedigering, musikk, film osv? Så også på denne... Med AMD-prosessorer og 2GB ram burde det holde til det over? Nå er det jo som nevnt skjermkortet... Hvordan funker ATI X1100 til det over? Lurer også på hva "ATI Mobility RADEON® Xpress 1100 series chipset" er for noe :p

Lenke til kommentar
Det er nok forsendelsevekt. Altså hele esken. Hvis du ser lenger ned på siden:

#

Vekt/Dimensjoner : 3.66 KG, 400 (W) × 295 (D) × 31.4/39.9 (H) mm

Og 3,66 kg er nok ikke mye for en med 17"

8332344[/snapback]

Åja. Og AMD-prosessorene, hvor ille er det? Hvis man skal bruke pcen til ting som spilling av ikke så altfor avanserte spill, med spill i underkant av grafikken til Half Life 2 f.eks, vanlig nettsurfing, vistas aero-grensesnitt, chatting, litt bilderedigering, musikk, film osv? Så også på denne... Med AMD-prosessorer og 2GB ram burde det holde til det over? Nå er det jo som nevnt skjermkortet... Hvordan funker ATI X1100 til det over? Lurer også på hva "ATI Mobility RADEON® Xpress 1100 series chipset" er for noe :p

8332425[/snapback]

Det er hva slags hovedkort som sitter i den. Det grafikkortet er vel nok til å se på film, surfe litt på vg, og chatte på msn. Det er et x300 med nytt navn om jeg ikke husker feil, kan ikke anbefales til spilling

Lenke til kommentar

Trur nok alle de maskinene du linker til klarer de oppgavene fint. Dersom du har råd så anbefaler jeg hvertfall den 17" med 2GB ram i tilfelle du skulle få nye ønsker fremover. Dessuten er det så deilig med 17" skjerm. Da har du også numerisk tastatur.

Jeg fant en lik den siste du linket til med litt bedre skjermkort. Den finner du her.

Samme pris.

Lenke til kommentar
Trur nok alle de maskinene du linker til klarer de oppgavene fint. Dersom du har råd så anbefaler jeg hvertfall den 17" med 2GB ram i tilfelle du skulle få nye ønsker fremover. Dessuten er det så deilig med 17" skjerm. Da har du også numerisk tastatur.

Jeg fant en lik den siste du linket til med litt bedre skjermkort. Den finner du her.

Samme pris.

8332563[/snapback]

Jeg ble veldig glad med tanke på samme pris, bedre skjermkort... Til jeg så at den bare hadde 1GB ram :p Og den andre hadde 2GB...

Bare jeg finner en brukbar pc til en god pris... Men altså, det aller tyngste spillet jeg vil kjøre er sims2 med best mulig grafikk. Holder Nvidia G7300 da? Og hva med ATI X1100?

riroil, tenkte kanskje på å kjøpe den du linket til allikevel, bortsett fra at siden ikke virker i det hele tatt lenger? ... :S

Endret av Patney
Lenke til kommentar

Jeg synes HP Pavilion dv6287 passer meg perfekt, siden spesifikasjonene dens ser ut til å holde til det jeg skal bruke pcen til, og den er visst veldig solid, noe jeg trenger siden jeg kommer sikkert til å farte en del med den ;) Men iblant blir jeg litt skeptisk...

jaaao9.png

Dette er fra en test fra hjemmepc, og som dere ser så scorer HP lavest på alt, enda den vant testen. Jeg vet egentlig ikke så mye om hva alt betyr da, hva er PCmark05? Jeg tipper 3Dmark06 er en test som sjekker om hvor bra 3D-ytelse pcen har... Funker 583 bra med spill som sims2 med høy grafikk? Jeg vet hva Windows Oppl. er for noe, og det skulle vel sånn EGENTLIG ikke ha så mye å si? HP-pcen kommer vel til å kjøre fint med vista(+aero), msn, musikk, film, surfing, redigering med gimp og litt sims2? Ikke alt samtidig, selvfølgelig :p

Er takknemlig for alle svar

Lenke til kommentar
Jeg synes HP Pavilion dv6287 passer meg perfekt, siden spesifikasjonene dens ser ut til å holde til det jeg skal bruke pcen til, og den er visst veldig solid, noe jeg trenger siden jeg kommer sikkert til å farte en del med den ;) Men iblant blir jeg litt skeptisk...

jaaao9.png

Dette er fra en test fra hjemmepc, og som dere ser så scorer HP lavest på alt, enda den vant testen. Jeg vet egentlig ikke så mye om hva alt betyr da, hva er PCmark05? Jeg tipper 3Dmark06 er en test som sjekker om hvor bra 3D-ytelse pcen har... Funker 583 bra med spill som sims2 med høy grafikk? Jeg vet hva Windows Oppl. er for noe, og det skulle vel sånn EGENTLIG ikke ha så mye å si? HP-pcen kommer vel til å kjøre fint med vista(+aero), msn, musikk, film, surfing, redigering med gimp og litt sims2? Ikke alt samtidig, selvfølgelig :p

Er takknemlig for alle svar

8351254[/snapback]

Både 3Dmark 05 og 06 måler ytelsen i spill. 06 er en oppdatert versjon som utnytter nyere DX9 versjoner. Begge disse programmene måler 3d ytelse med maksimalt av 'eyecandies', og er laget for å presse skjermkortet maksimalt.

Sims 2 er såpass gammelt at de resultatene du ser der ikke er direkte sammenlignbare med spillet.

Den scoren der legger seg rundt, eller i underkant av Gforce 6600gt/ ATI X800, som kjører Sims 2 helt uten problemer med bra kvalitet på grafikk.

Jeg mener du skal kunne kjøre Aero-grenesnittet helt greit også så fremt det finnes en Windows Display Driver Model (WDDM) driver til det, men jeg har ikke noe videre grunnlag for å uttale meg om det saken.

Endret av Xenofil
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...