migestian Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 (endret) Jeg kjøpte meg for et halvt års tid siden ett 7900 GT kort, og det fungerte som det skulle. En dag begynte det plutselig å flimre i spill og til tider hang det seg, samtidig som dette hadde vifta begynt å skrape, og kortet ble for varmt. Jeg tenkte at dette hadde noe med saken å gjøre og kjøpte meg da en ny vifte, men fortsatt får jeg flimring når jeg spiller samt at spillet noen gang henger seg helt. Noen som har peiling på hva som kan være galt og hvordan man eventuelt kan få fikset dette? PS. Etter spillet da henger seg(i dette tilfelle World of Warcraft) så kommer den beskjeden når jeg skal starte spillet: World of Warcraft was unable to start up 3D acceleration. Please make sure Direct X 9.0C is installed and your video drivers are up to date. Rett etter en slik feil har oppstått har jeg også prøvd Direct X diagnostics, og da får jeg også feilmelding på testen av Direct 3D (3D er ikke tilgjengelig) står det Endret 7. april 2007 av stiquan Lenke til kommentar
Elensar Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Installer den nyaste driveren til skjermkortet frå nvidia. Hugs å avinstaller den gamle driveren før du installerer den nye. Lenke til kommentar
migestian Skrevet 7. april 2007 Forfatter Del Skrevet 7. april 2007 Installer den nyaste driveren til skjermkortet frå nvidia. Hugs å avinstaller den gamle driveren før du installerer den nye. 8327064[/snapback] har gjort dette 1000 ganger assa, uten å ha alt for mye greie på det, så virker det som om det er en Hardware feil, og som jeg glemte å nevne i tråden, så satt jeg i mellomtiden inn et 6800 kort, og da funker alt fint, bortsett fra at jeg må bruke langt lavere grafikkinstillinger Lenke til kommentar
Elensar Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 (endret) Kanskje det er varme problemar. Sjekka tempraturen under 3D load? Endret 7. april 2007 av Elensar Lenke til kommentar
migestian Skrevet 7. april 2007 Forfatter Del Skrevet 7. april 2007 Kanskje det er varme problemar. Sjekka tempraturen under 3D load? 8327120[/snapback] Varmen var et problem før jeg skifter vifte, trodde jeg. I dag skiftet jeg til en ny vifte og kortet har under 50 grader når jeg spiller, men likevel flimrer det og henger seg. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Kanskje det er varme problemar. Sjekka tempraturen under 3D load? 8327120[/snapback] Varmen var et problem før jeg skifter vifte, trodde jeg. I dag skiftet jeg til en ny vifte og kortet har under 50 grader når jeg spiller, men likevel flimrer det og henger seg. 8327149[/snapback] Mulig deffekt skjermkort. Hør med de du kjøpte den fra. Eventuelt om du har garanti kan du sende den inn Lenke til kommentar
migestian Skrevet 7. april 2007 Forfatter Del Skrevet 7. april 2007 Kanskje det er varme problemar. Sjekka tempraturen under 3D load? 8327120[/snapback] Varmen var et problem før jeg skifter vifte, trodde jeg. I dag skiftet jeg til en ny vifte og kortet har under 50 grader når jeg spiller, men likevel flimrer det og henger seg. 8327149[/snapback] Mulig deffekt skjermkort. Hør med de du kjøpte den fra. Eventuelt om du har garanti kan du sende den inn 8327186[/snapback] Kjøpte fra komplett, jeg kunne jo sikkert sendt den inn, men nå har jeg jo skifta vifte. da går det helt sikkert ikke på noen garanti Lenke til kommentar
camxer Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Kanskje det er varme problemar. Sjekka tempraturen under 3D load? 8327120[/snapback] Varmen var et problem før jeg skifter vifte, trodde jeg. I dag skiftet jeg til en ny vifte og kortet har under 50 grader når jeg spiller, men likevel flimrer det og henger seg. 8327149[/snapback] Mulig deffekt skjermkort. Hør med de du kjøpte den fra. Eventuelt om du har garanti kan du sende den inn 8327186[/snapback] Kjøpte fra komplett, jeg kunne jo sikkert sendt den inn, men nå har jeg jo skifta vifte. da går det helt sikkert ikke på noen garanti 8327214[/snapback] Det eneste du maa gjor er aa sette originalviften paa igjen og sende inn. Det er det eneste kravet hos komplett, at varen skal vaere 100% original... Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Kanskje det er varme problemar. Sjekka tempraturen under 3D load? 8327120[/snapback] Varmen var et problem før jeg skifter vifte, trodde jeg. I dag skiftet jeg til en ny vifte og kortet har under 50 grader når jeg spiller, men likevel flimrer det og henger seg. 8327149[/snapback] Mulig deffekt skjermkort. Hør med de du kjøpte den fra. Eventuelt om du har garanti kan du sende den inn 8327186[/snapback] Kjøpte fra komplett, jeg kunne jo sikkert sendt den inn, men nå har jeg jo skifta vifte. da går det helt sikkert ikke på noen garanti 8327214[/snapback] Det eneste du maa gjor er aa sette originalviften paa igjen og sende inn. Det er det eneste kravet hos komplett, at varen skal vaere 100% original... 8327610[/snapback] Stemmer det, skift til orginal kjøler og send in Lenke til kommentar
migestian Skrevet 11. april 2007 Forfatter Del Skrevet 11. april 2007 Kanskje det er varme problemar. Sjekka tempraturen under 3D load? 8327120[/snapback] Varmen var et problem før jeg skifter vifte, trodde jeg. I dag skiftet jeg til en ny vifte og kortet har under 50 grader når jeg spiller, men likevel flimrer det og henger seg. 8327149[/snapback] Mulig deffekt skjermkort. Hør med de du kjøpte den fra. Eventuelt om du har garanti kan du sende den inn 8327186[/snapback] Kjøpte fra komplett, jeg kunne jo sikkert sendt den inn, men nå har jeg jo skifta vifte. da går det helt sikkert ikke på noen garanti 8327214[/snapback] Det eneste du maa gjor er aa sette originalviften paa igjen og sende inn. Det er det eneste kravet hos komplett, at varen skal vaere 100% original... 8327610[/snapback] Stemmer det, skift til orginal kjøler og send in 8327905[/snapback] Ja jeg fikk også dette svaret fra komplett, men må jeg skifte disse "kjøleribbene" eller hva det heter? De taggete greien som sitter seperat fra viften og kjøleren? Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Kanskje det er varme problemar. Sjekka tempraturen under 3D load? 8327120[/snapback] Varmen var et problem før jeg skifter vifte, trodde jeg. I dag skiftet jeg til en ny vifte og kortet har under 50 grader når jeg spiller, men likevel flimrer det og henger seg. 8327149[/snapback] Mulig deffekt skjermkort. Hør med de du kjøpte den fra. Eventuelt om du har garanti kan du sende den inn 8327186[/snapback] Kjøpte fra komplett, jeg kunne jo sikkert sendt den inn, men nå har jeg jo skifta vifte. da går det helt sikkert ikke på noen garanti 8327214[/snapback] Det eneste du maa gjor er aa sette originalviften paa igjen og sende inn. Det er det eneste kravet hos komplett, at varen skal vaere 100% original... 8327610[/snapback] Stemmer det, skift til orginal kjøler og send in 8327905[/snapback] Ja jeg fikk også dette svaret fra komplett, men må jeg skifte disse "kjøleribbene" eller hva det heter? De taggete greien som sitter seperat fra viften og kjøleren? 8362835[/snapback] De små minnekjølerne? Kjøp en helt ny vifte da, vf900 eller noe, der følger slike minnekjølere samt vifte med. Lenke til kommentar
migestian Skrevet 12. april 2007 Forfatter Del Skrevet 12. april 2007 Tror jeg skrev det lenger opp men jeg har allerede bytta vifte, og kortet fungerer ikke fordet. Det jeg spurte om i siste innlegget mitt er om jeg også må sette tilbake de orginale minnekjølerne eller hva det nå heter, før jeg sender kortet i retur. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå