SkauG^ Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Jeg skal ha 8800GTX korte med 768Mb og lurte på hvem som var best av XFX og Gainward ? -Thomas Skaug Lenke til kommentar
Elensar Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Liten eller ingen forskjell på dei produsentane. Lenke til kommentar
sollie Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Sjekk ting som bundle og garanti f.eks. Og om du skal kjøpe en standar utgave, eller en xxx som xfx, eller golden sample som gainward kaller det. Jeg kjøpte en 320 gts xxx utgave fra xfx, ja den koster noe mer men jeg er fornøyd med kortet, og man er garantert en OC uten at garantien ryker. Ligger på 630 / 980 nå, standar er 580 / 900. Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Sjekk ting som bundle og garanti f.eks. Og om du skal kjøpe en standar utgave, eller en xxx som xfx, eller golden sample som gainward kaller det.Jeg kjøpte en 320 gts xxx utgave fra xfx, ja den koster noe mer men jeg er fornøyd med kortet, og man er garantert en OC uten at garantien ryker. Ligger på 630 / 980 nå, standar er 580 / 900. 8326943[/snapback] Så vidt jeg kan se ligger xfx 8800 gts 320mb xxx på ca. samme pris som "vanlig" 8800 gts 640mb. Med andre ord et svært ugunstig kjøp. Lenke til kommentar
SkauG^ Skrevet 8. april 2007 Forfatter Del Skrevet 8. april 2007 Okey, takk for alle svar -Thomas Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Jeg hadde gått for Gainward. Men, XFX kort, er egentlig Gainward. Hva Gainward gjør med kortene sine: 1. sortering: Golden Sample 2. sortering: Vanlig uten noen spesielle navn 3. sortering: Den selger de til XFX Altså, de dårligste kortene selger de til XFX, og, jeg tror det er derfor XFX selger nesten bare overklokka kort Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Kilde? Hørtes veldig interessant ut, skulle gjerne ha visst litt mer om det der. XFX sine kort hørtes liksom så veldig dårlige ut Hva er forresten grunnen til at XFX bare selger overklokka kort hvis det er Gainwards "dårlige" brikekr de bruker? 3. sorterings-brikker burde jo definitivt ikke være så klokkevennlige. Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Jeg hadde gått for Gainward.Men, XFX kort, er egentlig Gainward. Hva Gainward gjør med kortene sine: 1. sortering: Golden Sample 2. sortering: Vanlig uten noen spesielle navn 3. sortering: Den selger de til XFX Altså, de dårligste kortene selger de til XFX, og, jeg tror det er derfor XFX selger nesten bare overklokka kort 8336582[/snapback] Jaha, jeg tar sjeldent slike påstander uten kilder fra en 14-åring for godt... Jeg regner det som bullshit inntil du har noe(n) pålitelig å vise til. Lenke til kommentar
sollie Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 same here. Det er ikke skruer på biltema vi snakker om her... Xfx gjør det ganske så bra i tester på div nettsider, så de påstandene der fiser jeg på. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Jaha, jeg tar sjeldent slike påstander uten kilder fra en 14-åring for godt... Jeg regner det som bullshit inntil du har noe(n) pålitelig å vise til. same here. Det er ikke skruer på biltema vi snakker om her... Xfx gjør det ganske så bra i tester på div nettsider, så de påstandene der fiser jeg på. 8338512[/snapback] Har aldri sagt at jeg henta det fra en nettside, så kan bli litt stress å finne en kilde. Satt og snakka med han som driver PCStyling, og lurte på hvorfor de kun selger Gainward, og ikke XFX (som jeg mener er bedre, har 2 stk 7600 GT XXX selv), dere kan godt legge gjen et spørsmål i Gjesteboken Dems, og spørre der. Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Det der er bare bullshit med at Gainward selger de dårlige brikkene sine til XfX. Jeg har et Gainward kort nå, men eneste grunnen til det er at jeg fikk det på tilbud da jeg kjøpte det. Hadde ikke det tilbudet vært, hadde jeg hatt et XfX nå. Angrer egentlig litt, men har vært fornøyd med Gainward kortet så langt Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 (endret) Det der er bare bullshit med at Gainward selger de dårlige brikkene sine til XfX. Jeg har et Gainward kort nå, men eneste grunnen til det er at jeg fikk det på tilbud da jeg kjøpte det. Hadde ikke det tilbudet vært, hadde jeg hatt et XfX nå. Angrer egentlig litt, men har vært fornøyd med Gainward kortet så langt 8408170[/snapback] Kjøpte et Gainwardkort der samma dagen, solgte det noen dager etterpå Grunnen var at jeg fikk tak i 7600GT kort med 1,1 NS minne EDIT: Jeg sa aldri at de solgte de dårlige brikkene til XFX, det Gainward gjør med Golden Sample, er og bytte minnebrikkene, og ha bedre kvalitetskontroll på chipene. så 2. og 3. sortering, er egentlig helt like. Det XFX gjør igjen da, er og klokke opp kortene, og sette på mye bedre minnechiper (de to tinga som i de fleste tilfellene gjør at de er kjappere) Endret 17. april 2007 av WheelMan_92 Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 WheelMan_92: Jeg har også pratet med din eminente kilde og jeg kan dessverre avkrefte det du sier. Det finnes ingen forskjeller på kortene som sådan, dessuten er XXX-versjonene til XFX som oftest raskere enn alle GS-versjonene til Gainward. Edit: Arg!!! WheelMan: Vet du egentlig forskjellen på minnebrikkene? Har du klokket ett skjermkort inngående før annet enn bare klokk for klokk? Vet du hva timings betyr? Hodeløse påstander hører ingesteds hjemme på dette forumet! Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 (endret) WheelMan_92: Jeg har også pratet med din eminente kilde og jeg kan dessverre avkrefte det du sier. Det finnes ingen forskjeller på kortene som sådan, dessuten er XXX-versjonene til XFX som oftest raskere enn alle GS-versjonene til Gainward. Edit: Arg! WheelMan: Vet du egentlig forskjellen på minnebrikkene? Har du klokket ett skjermkort inngående før annet enn bare klokk for klokk? Vet du hva timings betyr? Hodeløse påstander hører ingesteds hjemme på dette forumet! 8410208[/snapback] ok, avkrefta hva? at de selger til XFX?, eller noe annet? EDIT: Ja, ja, ja, sorry Endret 17. april 2007 av WheelMan_92 Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 WheelMan_92: Jeg har også pratet med din eminente kilde og jeg kan dessverre avkrefte det du sier. Det finnes ingen forskjeller på kortene som sådan, dessuten er XXX-versjonene til XFX som oftest raskere enn alle GS-versjonene til Gainward. Edit: Arg! WheelMan: Vet du egentlig forskjellen på minnebrikkene? Har du klokket ett skjermkort inngående før annet enn bare klokk for klokk? Vet du hva timings betyr? Hodeløse påstander hører ingesteds hjemme på dette forumet! 8410208[/snapback] ok, avkrefta hva? at de selger til XFX?, eller noe annet? 8410228[/snapback] Din latterlige påstand om at Gainwards 3. sortering selges til XFX... Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 (endret) ***Glem Det*** (Er det ikke menneskelig og gjøre feil? ) Endret 17. april 2007 av WheelMan_92 Lenke til kommentar
trygveaa Skrevet 18. april 2007 Del Skrevet 18. april 2007 Det der er bare bullshit med at Gainward selger de dårlige brikkene sine til XfX. Jeg har et Gainward kort nå, men eneste grunnen til det er at jeg fikk det på tilbud da jeg kjøpte det. Hadde ikke det tilbudet vært, hadde jeg hatt et XfX nå. Angrer egentlig litt, men har vært fornøyd med Gainward kortet så langt 8408170[/snapback] Hvorfor angrer du hvis du er fornøyd med kortet? Jeg har Gainward av samme grunn som deg. Det var på tilbud. Alle at det ikke var noe forskjeller på selve kortene (8800 GTS), så det hadde ikke noe å si hvilket jeg kjøpte og jeg hadde heller ikke hørt noe dårlig om Gainward. Jeg er veldig fornøyd med Gainward kortet mitt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå