Gå til innhold

Gainward eller XFX

SkauG^

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sjekk ting som bundle og garanti f.eks. Og om du skal kjøpe en standar utgave, eller en xxx som xfx, eller golden sample som gainward kaller det.

Jeg kjøpte en 320 gts xxx utgave fra xfx, ja den koster noe mer men jeg er fornøyd med kortet, og man er garantert en OC uten at garantien ryker. Ligger på

630 / 980 nå, standar er 580 / 900.

Lenke til kommentar
Sjekk ting som bundle og garanti f.eks. Og om du skal kjøpe en standar utgave, eller en xxx som xfx, eller golden sample som gainward kaller det.

Jeg kjøpte en 320 gts xxx utgave fra xfx, ja den koster noe mer men jeg er fornøyd med kortet, og man er garantert en OC uten at garantien ryker. Ligger på

630 / 980 nå, standar er 580 / 900.

8326943[/snapback]

Så vidt jeg kan se ligger xfx 8800 gts 320mb xxx på ca. samme pris som "vanlig" 8800 gts 640mb. Med andre ord et svært ugunstig kjøp.

Lenke til kommentar

Jeg hadde gått for Gainward.

Men, XFX kort, er egentlig Gainward.

Hva Gainward gjør med kortene sine:

1. sortering: Golden Sample

2. sortering: Vanlig uten noen spesielle navn

3. sortering: Den selger de til XFX

Altså, de dårligste kortene selger de til XFX, og, jeg tror det er derfor XFX selger nesten bare overklokka kort :)

Lenke til kommentar
Jeg hadde gått for Gainward.

Men, XFX kort, er egentlig Gainward.

Hva Gainward gjør med kortene sine:

1. sortering: Golden Sample

2. sortering: Vanlig uten noen spesielle navn

3. sortering: Den selger de til XFX

Altså, de dårligste kortene selger de til XFX, og, jeg tror det er derfor XFX selger nesten bare overklokka kort :)

8336582[/snapback]

Jaha, jeg tar sjeldent slike påstander uten kilder fra en 14-åring for godt... Jeg regner det som bullshit inntil du har noe(n) pålitelig å vise til. :wee:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jaha, jeg tar sjeldent slike påstander uten kilder fra en 14-åring for godt... Jeg regner det som bullshit inntil du har noe(n) pålitelig å vise til.
same here.  Det er ikke skruer på biltema vi snakker om her... Xfx gjør det ganske så bra i tester på div nettsider, så de påstandene der fiser jeg på.

8338512[/snapback]

Har aldri sagt at jeg henta det fra en nettside, så kan bli litt stress å finne en kilde. Satt og snakka med han som driver PCStyling, og lurte på hvorfor de kun selger Gainward, og ikke XFX (som jeg mener er bedre, har 2 stk 7600 GT XXX selv), dere kan godt legge gjen et spørsmål i Gjesteboken Dems, og spørre der.

Lenke til kommentar

Det der er bare bullshit med at Gainward selger de dårlige brikkene sine til XfX. Jeg har et Gainward kort nå, men eneste grunnen til det er at jeg fikk det på tilbud da jeg kjøpte det. Hadde ikke det tilbudet vært, hadde jeg hatt et XfX nå. Angrer egentlig litt, men har vært fornøyd med Gainward kortet så langt :thumbup:

Lenke til kommentar
Det der er bare bullshit med at Gainward selger de dårlige brikkene sine til XfX. Jeg har et Gainward kort nå, men eneste grunnen til det er at jeg fikk det på tilbud da jeg kjøpte det. Hadde ikke det tilbudet vært, hadde jeg hatt et XfX nå. Angrer egentlig litt, men har vært fornøyd med Gainward kortet så langt :thumbup:

8408170[/snapback]

Kjøpte et Gainwardkort der samma dagen, solgte det noen dager etterpå :p

Grunnen var at jeg fikk tak i 7600GT kort med 1,1 NS minne :love:

EDIT: Jeg sa aldri at de solgte de dårlige brikkene til XFX, det Gainward gjør med Golden Sample, er og bytte minnebrikkene, og ha bedre kvalitetskontroll på chipene. så 2. og 3. sortering, er egentlig helt like. Det XFX gjør igjen da, er og klokke opp kortene, og sette på mye bedre minnechiper (de to tinga som i de fleste tilfellene gjør at de er kjappere)

Endret av WheelMan_92
Lenke til kommentar

WheelMan_92: Jeg har også pratet med din eminente kilde og jeg kan dessverre avkrefte det du sier. Det finnes ingen forskjeller på kortene som sådan, dessuten er XXX-versjonene til XFX som oftest raskere enn alle GS-versjonene til Gainward.

Edit: Arg!!! WheelMan: Vet du egentlig forskjellen på minnebrikkene? Har du klokket ett skjermkort inngående før annet enn bare klokk for klokk? Vet du hva timings betyr? Hodeløse påstander hører ingesteds hjemme på dette forumet!

Lenke til kommentar
WheelMan_92: Jeg har også pratet med din eminente kilde og jeg kan dessverre avkrefte det du sier. Det finnes ingen forskjeller på kortene som sådan, dessuten er XXX-versjonene til XFX som oftest raskere enn alle GS-versjonene til Gainward.

Edit: Arg! WheelMan: Vet du egentlig forskjellen på minnebrikkene? Har du klokket ett skjermkort inngående før annet enn bare klokk for klokk? Vet du hva timings betyr? Hodeløse påstander hører ingesteds hjemme på dette forumet!

8410208[/snapback]

ok, avkrefta hva?

at de selger til XFX?, eller noe annet?

EDIT: Ja, ja, ja, sorry :dontgetit:

Endret av WheelMan_92
Lenke til kommentar

Edit: Arg! WheelMan: Vet du egentlig forskjellen på minnebrikkene? Har du klokket ett skjermkort inngående før annet enn bare klokk for klokk? Vet du hva timings betyr? Hodeløse påstander hører ingesteds hjemme på dette forumet!

8410208[/snapback]

ok, avkrefta hva?

at de selger til XFX?, eller noe annet?

8410228[/snapback]

Din latterlige påstand om at Gainwards 3. sortering selges til XFX...

Lenke til kommentar

8408170[/snapback]

Hvorfor angrer du hvis du er fornøyd med kortet?

Jeg har Gainward av samme grunn som deg. Det var på tilbud. Alle at det ikke var noe forskjeller på selve kortene (8800 GTS), så det hadde ikke noe å si hvilket jeg kjøpte og jeg hadde heller ikke hørt noe dårlig om Gainward. Jeg er veldig fornøyd med Gainward kortet mitt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...