DJViking Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Hvilken applikasjon kan jeg bruke for å komprimere en PDF? Jeg opprettet en PDF ut i fra et innskannet dokument. Filen ble på 1.7MB og jeg skulle helst hatt fått redusert den størrelsen med minst 50% Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Hvis du har ett program som lager PDFer via scanning så skal det også være innstillinger der som skal kunne hjelpe deg å redusere filen. Ellers må du kjøpe Distiller fra Adobe. Les mer om PDF formatet hos Adobe du og se hva de anbefaler. AKIRA Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Hvis det bare er tekst, kan du f.eks. lagre det som et ekte bitmap (1 bit per pixel) da kan du spare endel, eller ta deg tida men å OCR-trace det, men da burde du kjøre en stavekontroll etterpå. PDF formatet er allerede komprimert med LZH/LZW algoritmen hvis jeg ikke tar feil (Samme som zip og rar) så du må nok heller satse på å få det sacnnede bildet i et mindre format. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå