jonia Skrevet 17. desember 2002 Del Skrevet 17. desember 2002 Hei! La det bare være sagt med en gang! Jeg har aldri hatt et bedre kamera enn dette. Har hatt det en god stund nå, og brukt det en uke i syden. Fremkalte bildene mine selv på en lånt Canon S900 printer (en fantastisk printer sådan), resultatet ble tilnærmet lik fotolab kvalitet. Bildene ble strålende!! Fargene er klare og fine, og oppløsningen enorm. Nå skal det sies at jeg er vant til APS kamera, så sånn sett skal det ikke all verden til å imponere meg, men disse bildene ble virkelig GODE! Hudtoner er gjengitt meget bra, skarpheten kunne ved noen få anledninger vært bedre, men dette er jo bare en enkel innstilling i photoshop. Samme gjelder røde øyne, heller ikke noe problem. Kameraet leverte også meget gode bilder i mørket, lite bildestøy, MYE mindre støy enn APS kameraet klarer. Hvorfor kjøpe stort speilrefleks når du får så bra bilder med et kompaktkamera som går rett i lomma. Dette er virkelig bra! Andre som har erfaringer? mvh Jon-Ivar Lenke til kommentar
jonia Skrevet 17. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2002 Jo, det var en ting til. Batterikapasiteten er ikke spesielt bra, måtte lade opp batteriene flere ganger i løpet av uka. Men så tok jeg jo 60 bilder og sikkert 6 minutter med film.... Uansett, dette kan nok Canon bli bedre på. mvh Jonia Lenke til kommentar
oil Skrevet 17. desember 2002 Del Skrevet 17. desember 2002 Hei! Er enig med deg i at s45 er et veldig bra kamera. Jeg skriver ut bildene på en Canon S750 skriver og synes utskriftene er så bra at jeg ser ikke forskjell på vanlige foto hvis jeg ikke gransker bildet i en avstand på 5 cm, og hvem gjør vel det? Så tiden med vanlig fotoapparat er definitivt over for min del. All irritasjon med å betale flere hundre kroner for film og fremkalling og bare få tilbake ett eller to bilder som er ok er heldigvis også over. Når en kan ta 1000 bilder og plukke ut et par av dem for utskrift får en virkelige blinkskudd egnet for å henge opp på veggen. Det er egentlig bare en ting som trekker ned med mitt s45 og det er at blitsen ofte blir for kraftig, særlig på nærbilder. Jeg har sluttet å ta bilder med full automatikk, bildene blir bedre hvis jeg stiller inn blitsstyrke og kanskje lukkertid manuelt. Har du samme problemet? Lenke til kommentar
jonia Skrevet 18. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2002 Hei Oil. Kan ikke si at jeg har det problemet, hvor nært kameraet motivet står er jo selvsagt avgjørende. Jeg tar ikke så ofte slike nærbilder, men jeg er enig i at blitzen noen ganger er vel kraftig, men det er jo bare å stille ned blitzen i P modus noen få hakk, da er jo alt ellers automatisk, og da unngår du problemet. En annen ting jeg har merket meg, er at blitz-spredningen ikke er helt god.. det blir litt mørkt ute ved hjørnene på bildene. Heldigvis blir oppløsningen så god at en like gjerne kan beskjære bildet i et bildebehandlingsprogram og allikevel få et motiv stort nok til å skrive ut i minst A4 størrelse. mvh Jonia Lenke til kommentar
jonia Skrevet 18. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2002 Hei Oil. Kan ikke si at jeg har det problemet, hvor nært kameraet motivet står er jo selvsagt avgjørende. Jeg tar ikke så ofte slike nærbilder, men jeg er enig i at blitzen noen ganger er vel kraftig, men det er jo bare å stille ned blitzen i P modus noen få hakk, da er jo alt ellers automatisk, og da unngår du problemet. En annen ting jeg har merket meg, er at blitz-spredningen ikke er helt god.. det blir litt mørkt ute ved hjørnene på bildene. Heldigvis blir oppløsningen så god at en like gjerne kan beskjære bildet i et bildebehandlingsprogram og allikevel få et motiv stort nok til å skrive ut i minst A4 størrelse. mvh Jonia Lenke til kommentar
jonia Skrevet 18. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2002 Hmm, forrige innlegg kom to ganger gitt.... Lenke til kommentar
barkindog Skrevet 18. desember 2002 Del Skrevet 18. desember 2002 Kjøpte dette kameraet etter at jeg hadde solgt mitt gamle Nikon Coolpix 990 som jeg hadde vært godt fornøyd med bortsett fra at det var en smule tregt. Må si at jeg ble skuffet over S45 etter alle de positive omtalene jeg hadde lest. En god del av bildene var ute av fokus. Nærbilder ble stort sett bra. En annen negativ ting er blitsen. Blitsen kan som andre har nevnt bli litt kraftig, det er greit nok. Blitsspredningen derimot er veldig dårlig synes jeg. Bildene blir mørke ute i kantene. Kameraet trenger mye lys for å ta bra bilder virker det som. Byttet i alle fall ut mitt S45 i et Nikon Coolpix 4500 og har ikke angret et sekund. Stort sett alle bildene er godt fokusert og meget skarpe. Kunne ikke si det samme om S45. Blitsspredningen på Coolpix 4500 er også langt bedre. Er litt nyfiken på Canon G3, men er litt skeptisk til den blitsen også da den ligner mye på den som S45 har. Men på G3 har man jo mulighet for å montere ekstern blits på en enkel måte. Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 20. desember 2002 Del Skrevet 20. desember 2002 Fint om erfaringer også legges inn på riktig produkt i prisguidens erfaringssystem. Da blir det enklere for andre potensielle kjøpere å finne erfaringer om kameraet de vurderer. MLW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå