Skulebollen Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Hei.. kjøpte en western digital 250 gb harddisk for ei lita stund sia.. har endå ikkje fått den til og fungere når eg kjøpte den fekk eg bere harddisken i en pose.. ingen instalasjons cd eller noken ting.. noken som veit korleis eg får den instalert? Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Finner du den i disk behandling? (Høyreklikk Min Datamaskin -> Behandle -> Disk Behandling) Hvis det er en IDE disk, så er det bare å plugge inn kontaktene korrekt, evt. sjekke om jumper står korrekt, så skal Windows finne den. Hvis det er en S-ATA harddisk, så kobler du den til, så laster du ned og installerer driverne til hovedkortet, hvis du ikke har gjort dette. Driverne finner du på hovedkortprodusentens hjemmeside. Hvis det da fortsatt ikke fungerer, så sjekk om S-ATA er "enabled" i BIOS. Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Og har du et hovedkort med Intel- bikkesett så trenger du ikke laste ned noen ting av drivere. Lenke til kommentar
Skulebollen Skrevet 7. april 2007 Forfatter Del Skrevet 7. april 2007 Finner du den i disk behandling? (Høyreklikk Min Datamaskin -> Behandle -> Disk Behandling) Hvis det er en IDE disk, så er det bare å plugge inn kontaktene korrekt, evt. sjekke om jumper står korrekt, så skal Windows finne den. Hvis det er en S-ATA harddisk, så kobler du den til, så laster du ned og installerer driverne til hovedkortet, hvis du ikke har gjort dette. Driverne finner du på hovedkortprodusentens hjemmeside. Hvis det da fortsatt ikke fungerer, så sjekk om S-ATA er "enabled" i BIOS. 8326880[/snapback] mena du ikkje harddiskprodusentens heimeside? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 mena du ikkje harddiskprodusentens heimeside? 8330372[/snapback] Nei, han mener det han skriver. Det trengs ingen driver til selve disken, det er kontrolleren som skal ha driver. Du ble spurt om du ser noe i Diskbehandling. Hvis du ikke gir tilbakemelding på det kan du ikke få noe skikkelig svar, da famler man bare i blinde. http://www.theeldergeek.com/disk_management.htm Lenke til kommentar
Skulebollen Skrevet 8. april 2007 Forfatter Del Skrevet 8. april 2007 trur eg fann den i diskbehandling.. det sto: disk 1 (et slags stoppskilt) Ukjent 232,88gb Ikke initialisert åso sto der 232,88 gb utildelt til venstre i ei avlang rute Lenke til kommentar
Stones_ Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 (endret) Dobbel-klikk på det "stopp skiltet" Da installere du driveren riktig. Tror jeg ihvertfall, du kan godt høre med noen andre. Endret 8. april 2007 av Stones_ Lenke til kommentar
Skulebollen Skrevet 8. april 2007 Forfatter Del Skrevet 8. april 2007 trur eg fann den i diskbehandling..det sto: disk 1 (et slags stoppskilt) Ukjent 232,88gb Ikke initialisert åso sto der 232,88 gb utildelt til venstre i ei avlang rute 8332740[/snapback] No fekk eg det til:D Tusen hjertelig takk for hjelp Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Dobbel-klikk på det "stopp skiltet"Da installere du driveren riktig. 8332765[/snapback] Det har ikke noe med driver å gjøre. Det var tydeligvis bare MBR som ikke var på plass. Lenke til kommentar
carbon_nisse Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Må formatere disken før bruk :!: :: Lenke til kommentar
Skulebollen Skrevet 8. april 2007 Forfatter Del Skrevet 8. april 2007 Må formatere disken før bruk :!: :: 8334842[/snapback] tok en hurtig formatering Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå