Loke_h Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 så Cl3 ram fra pc5300 er like bra som f.eks CL5 pc8800? 8328493[/snapback] De kan være like gode eller bedre. Det kommer litt an på hvor langt brikkene er "presset". Noen brikker er fra produsent garantert for en gitt hastighet, som 1000/1150 etc, men med høy spenning. De er altså på forhånd presset opp mot maks av hva som er forsvarlig. I mange tilfeller vil de da ikke klokke så godt, men du kan ha flaks her og. Fordelen er at de allerede er testet og garantert for frekvens/timings. Lenke til kommentar
Loke_h Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Geil-brikkene kan klokke like godt hvis man er heldig. Det er akkurat det med den flaksen. Kjøper man dyrt,så trenger man som oftest ikke flaks (gjelder ikke CPU),da får man det man betaler for. Kjøper man dyr ram får man ofte håndplukkede chiper,slik at man er garantert å få det beste. 8328605[/snapback] Jeg foretrekker å bruke de ekstra 100-lappene for å få gode brikker. Hadde mulighet for å få kjøpt Crucial Tenth Anniversary, men nøyde meg med Ballistix. Cellshock var også et av alternativene jeg vurderte, men de var i dyreste laget, selv om PC8000 CL4 klokker veldig godt. Andre får velge ut fra deres egen bruk og lommebok. Lenke til kommentar
TordO Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Noen som vet hvor man kan få tak i Crusials Tenth Ann. brikker? Lenke til kommentar
haalo Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 (endret) Er det ikke bedre å bare spare litt inn på RAM og sette en divider hvis den hindrer deg? Dyr RAM er vel ikke akkurat det som gir en stor ytelsesøkning. Det eneste jeg vet sikkert er at den skal være basert på intel core 2 duo E6600! Sikker på at du ikke heller vil ha en Xeon 3060? Samme som E6600, men større sjanse for å få et overklokkingsvennlig eksemplar. Endret 8. april 2007 av xNINJA Lenke til kommentar
Nassuz Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Noen som vet hvor man kan få tak i Crusials Tenth Ann. brikker? 8338028[/snapback] Bruktmarkedet, og de har også vært tilsalgs et par ganger på div nettbutikker i utlandet. google litt. Lenke til kommentar
Nassuz Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Min Xeon 3060@5GHz forrige dagen på TG....LN2 baby Lenke til kommentar
Nassuz Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 (endret) ...hehe...ja, gåsehud er ordet, det var sykt. hadde ikke drømt om det en gang. Og aspstein den gærningen satt wr på P4 650. og en celly....... vi hadde det gøy Les HER Endret 8. april 2007 av Nassuz Lenke til kommentar
TordO Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Jeg skal på TG et år.. er bare 15 for øyeblikket, så kanskje neste år.. Bor i Nordland, så vanskelig å komme seg dit.. Lenke til kommentar
Bjerkeris Skrevet 9. april 2007 Forfatter Del Skrevet 9. april 2007 (endret) Min Xeon 3060@5GHz forrige dagen på TG....LN2 baby Sikker på at du ikke heller vil ha en Xeon 3060? Samme som E6600, men større sjanse for å få et overklokkingsvennlig eksemplar. Jøss, den er ikke dyrere enn E6600 heller.... kommer til å gå for den! Hvor mye tror dere jeg kan/burde kjøre den der opp i stabilt med luft kjøling? Er ute etter en klokk jeg kan kjøre hele tiden (Vet det kommer endel ann på hvor mye flaks man har hatt med komponentene) Endret 9. april 2007 av Bjerkeris Lenke til kommentar
Bjerkeris Skrevet 9. april 2007 Forfatter Del Skrevet 9. april 2007 Ok har bestemt meg for å gå for en Xeon 3060 Nå må jeg bare bestemme meg om hva slags HK jeg skal ha fant denne posten fra Nassuz fra en annen topic: Først og fremst minnebandbredden i minnekontrolleren på 975x er mye bedre enn på et 965 chipset. Det gjor utslag på ex. timingene du setter på minnet ditt. Ex. setter du 3-3-3-8 på et 965 chipset vil det ikke utgjøre noe serlig ytelsesøkning i forhold til 4-4-4-8. Litt,men ikke mye. På et 975x chipset derimot er det mye å hente på timinger, ettersom minnekontrolleren utnytter disse bedre. Ulempen som jeg ser det med et 975x chipsett er den begrensede fsb hastigheten du som regel får på disse i forhold til 965. Jeg liker fsb over 500+ for å være sikker på at min overklokk ikke stopper pga hk. Det er ikke mange 975x chipset som gjør over 500fsb. Men ALLE 965 jeg har strula rundt med har gjort det. Og i ex. benchmarker som superpi er det mye å hente på stramme timinger på minnet. Der er det lett å se forskjell. Jeg syntes generellt at 965 chipsett passer best til E4300,E6300 og E6400 cpuer. Har du en E6600 og opp vil et 975x eller 680i chipsett være en bedre match sånn ytelsesmessig. Dette er ingen fasit bare min erfaring med de forskjellige chipsettene. Siden jeg helt sikkert ikke kommer til å gå over 500 fsb noen gang er det kanskje bedre å gå for 975x? Lenke til kommentar
Nassuz Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 Et godt 975x er som regel dyrere enn 965, og et 680i er ennå dyrere. Et 965 chipsett passer de fleste hvis du ikke skal kjøre sli, men endel nyere 965 støtter også Crossfire (x16 i ene slotten og x4 i den andre) Et 965 chipsett i C2 rev er jamt over et godt kjøp, men du må selvsagt vurdere hva du trenger selv. Jeg er fsb mann, da gjelder kun 965 for meg Minneytelsen 965 kontra 975 vil kun merkes i benchmarker og tillsvarende applikasjoner, ikke i daglig bruk. Mener ikke å forvirre deg, bare gir deg de forskjellige alternativene, og jeg har ikke engang nevnt 650 chipsettet...lol... :!: Lenke til kommentar
Bjerkeris Skrevet 9. april 2007 Forfatter Del Skrevet 9. april 2007 (endret) Et godt 975x er som regel dyrere enn 965, og et 680i er ennå dyrere. Da blir det nok 965 på meg Har kikket litt på kabinett, en lokal butikk nær meg selger disse: Aplus Twin Engine Trenger vel ikke noe extra kjøling på minnebrikkene da? De selger også strømforsyninger som jeg ikke finner noen erfaringer fra, noen som har hørt noe om disse? Bequiet Darkpower Endret 9. april 2007 av Bjerkeris Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå