Gå til innhold

Xbox Live Profil - Mailbytting?


Lakus

Anbefalte innlegg

Til noe jeg fant ut nå!

HELVETTE!!

"Windows Live Messenger is not available from a Windows Live Child Account"

 

Hva faen er det for noe tull?? Når ble det 18 års grense på MSN?

Og har vært inne på setting for xbox live og det går ikke ann å skifte på noe, man må rett og slett være 18 år for å bruke MSN! Dritt!

Burde da F være "parents" sitt valg om den personen på under 18 skal få lov til og bruke MSN eller ikke!

 

Noen måte og lure dette på? Går det ann og bytte alderen noe sted?

Hva skjer dagen jeg faktisk blir 18 da? (om 2 mnd) Vil "Parent-kontoen" bli borte da eller?

 

Temmelig dårlig MSN integrering!

Først kan man ikke bruke den mailen man vil, og vil tippe det er ett par millioner som har forskjellige mailer til Xbox Live og Live Messenger.

Og så MÅ man ha fylt 18... BS!

8571827[/snapback]

Akkurat det samme har skjedd med meg, dette er utrolig skuffende av MS!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Den mailen som er registrert på Xbox Live som er i bruk: Gandy_mith@hotmail

Den mailen jeg vil bruke pga MSN muligheter og for enkelthets skyld: Lakuspakus@hotmail

 

Hvorfor gjrø du ikke bare følgende, som er mye lettere:

 

Logg deg på msn med e-mailen du har alle MSN kontatene dine på. Gå inn på Kontakter --> Lagre direktemeldingskontakter.

 

post-43894-1178707878_thumb.jpg

 

Så logger du av MSN og logger på med den e-mailen du bruker til å logge på

X-Box 360 Live Gamertagen din.

 

Gå inn på Kontakter --> Importer direktemeldingskontakter. Så er du klar, til å chatte på MSN via X360 uten å måtte bytte adresse. :thumbup:

Lenke til kommentar
Den mailen som er registrert på Xbox Live som er i bruk: Gandy_mith@hotmail

Den mailen jeg vil bruke pga MSN muligheter og for enkelthets skyld: Lakuspakus@hotmail

 

Hvorfor gjrø du ikke bare følgende, som er mye lettere:

 

Logg deg på msn med e-mailen du har alle MSN kontatene dine på. Gå inn på Kontakter --> Lagre direktemeldingskontakter.

 

post-43894-1178707878_thumb.jpg

 

Så logger du av MSN og logger på med den e-mailen du bruker til å logge på

X-Box 360 Live Gamertagen din.

 

Gå inn på Kontakter --> Importer direktemeldingskontakter. Så er du klar, til å chatte på MSN via X360 uten å måtte bytte adresse. :thumbup:

8571975[/snapback]

 

hmmm.. det var det ingen andre som hadde tenkt på :):).. Da er det jo ingen problem!

Lenke til kommentar
Gå inn på Kontakter --> Importer direktemeldingskontakter. Så er du klar, til å chatte på MSN via X360 uten å måtte bytte adresse. :thumbup:

.... det har jeg tenkt på nærmere 10,000,000 ganger...

Jeg bytta jo til en ny mail, nemlig [email protected] av en grunn, nettop fordi jeg IKKE vil bruke den gamle lenger!

 

Men uansett så fikser ikke det det neste problemet i rekka!

 

HELVETTE!!

"Windows Live Messenger is not available from a Windows Live Child Account"

Det betyr rett og slett at jeg aldri får brukt MSN på xboxen?

 

For jeg har tenkt meg om litt her, og den mailen jeg har Xbox på har fødselsdato 5 Juli 1989, altså snart 19 år.

MEN.. Xboxen vil ikke gi meg tilgang uansett ettersom jeg har en "parent" på Xbox Live som henger over meg...

Denne "parenten" lagde jeg selv fordi xboxen spurte om det i november da jeg registrerte meg...

Endret av Lakus
Lenke til kommentar

Har selvsagt tenkt tanken på å bare legge til kontaktene mine på den Gamer Tag adressen, men ville helst unngå det. Da slipper jeg at alle på listen min må ha 2 kontakter på meg.

 

Edit: Har nå importert kontaktene. Ser ikke ut som det er noe annen utvei for meg. :p

Endret av StaBBer
Lenke til kommentar

Da har MS ødelagt enda en potensielt bra greie med veldig skuffende fleksibilitet, og som vanlig, dårlig brukerstøtte....

 

Eksempel fra ett sted inne på Xbox.com jeg brukte iver 25 minutetr på å finne!

"To cancel this account, clisk "here" to go to xbox.com"

Og da var vi tilbake der vi startet hvor man ikke kan gjøre en dritt!

 

MS har prøvd for hardt og holde det enkelt at det ble for avansert.. :hrm:

Lenke til kommentar

Jeg sendte en klagemail til MS/Xbox360 om dette, håper på et veldig bra svar.

 

Her er det jeg skrev:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Hello, I'm a 16 year old boy from Norway that has just downloaded the new update on my 360.

But i cant log in to Windows Live Messenger, how come you haven't put in the allow/block thing in the family settings? Or will it never be possible to log in to Windows Live Messenger on a child account? Then why is it so that there is no age-limit when you make an hotmail-account?

On a Norwegian forum, many people is "angry" (if i can use that word) about that they can't log into Windows Live Messenger.

Any help would be appreciated.

Endret av PsykoRage
Lenke til kommentar

Looks like i dodged a bullet here...

 

Eg har EPOST1 til MSN, og så har eg EPOST2 til epost-bruk.

EPOST2 er òg knytta til Xbox Live kontoen min. Tingen er det at eg skal gå ifrå EPOST1 til EPOST2 på MSN, fordi eg sluttar snart i jobben som EPOST1 tilhøyrer.

 

Høyrest avansert ut. Men det er igrunn lett.

 

 

Syns forøvrig det er dårlig av software giganten Microsoft å lage det så knotete. Og å nesten nekta folk under 18 inn. Høyres rart ut. Heldigvis(?) har eg kryssa den linja for lenge sidan.

Endret av dark by design
Lenke til kommentar
Det var da merkelig :hmm: Virka som det funka knirkefritt for denne karen hvertfall.

8326442[/snapback]

testa den nettop.

 

You've changed your Windows Live ID

 

Your new Windows Live ID is: ******@gmail.com

 

Important:

 

    * If you are a Messenger user, we recommend that you wait at least one hour before signing back in to Messenger as we update your service. Some of your contacts may appear offline until they have signed out of Messenger and signed back in.

Funka som berre juling.
Lenke til kommentar

Ok, akkurat vært inne på xbox.com forumet nå (som kommer til og koke totalt over om ikke lenge) og der er det maange som har samme problemet..

 

Hele greia er at hvis du har en profil som er "child", dvs at då du registrerte deg første gang så registrerte du deg som under 18 år og da måtte du lage/registrere en "parent account/en person som er over 18" som skal "passe på deg"....

 

Der starter problemene, fordi den "child" greia GÅR IKKE BORT! Så du kommer aldri inn på MSn via xboxen, du får heller ingen "reklame" i dahbordet eller noen andre ting som adults" får.

 

Dette problemet har vært siden X360 kom ut men MS har ikke giddet og reparere det fordi de sier: "We are taking care of our child users"

 

Microsoft! Jeg er ikke en "Child" lenger og vil ikke ha en barnehagetante hengende over meg!

Gi oss valget til og fjerne "parent" nå!

 

Og hvorfor sette en sånn idiotisk grense på xboxen når MSN har 13års grense på PC?

 

MS... Making Life Worse....

Lenke til kommentar

Fra Major Nelson:

 

Q: The email address assigned to my Xbox LIVE account is different to the email address I use on my PC for Windows LIVE messenger. Is there a way for me to still access my messenger account?

A: Not at this time. We are working on the ability to allow users to change the email address they originally used when signing up for Xbox Live. The feature will be available in an upcoming release.

Lenke til kommentar

Forbaska greier ..

 

Etter å ha rotet rundt i en time, og ungen her hyler om child account og msn, så var det jo bare og resignere, lage en ny msn email adresse med bruker over 18, så importere alle kontaktene via msn på PC'en over på den nye adressen. Men achivements og greier blir jo værende på den child kontoen, dette er forbanna det er bare 2 mnd til ungen fyller 18. Får håpe det kommer en fiks etterhvert ... det minste det burde vært var en mulighet til at en child konto kunne få lov å chatte hvis parents greia gir lov ..

 

Mvh Erik

Lenke til kommentar

Fra Major Nelson:

Q: The email address assigned to my Xbox LIVE account is different to the email address I use on my PC for Windows LIVE messenger. Is there a way for me to still access my messenger account?

A: Not at this time. We are working on the ability to allow users to change the email address they originally used when signing up for Xbox Live. The feature will be available in an upcoming release

 

Og nei, jeg tror ikke vi blir nødt til å vente til neste store oppdatering (håper jeg ihvertfall). Men de er klar over problemet og jobber på saken. Og det er tross alt det viktigste.

Endret av LarryDik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...