chase Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Hei Jeg er en "soon to be"-18- åring..Jeg går rundt og tenker bilstereo hele tiden. Har sett mye på nettet forskjellige arbeidslogger og bygg. Det er en ting jeg ikke finner svar på, enten er det meg som er blind eller så er det bare dårlig forklart. Det jeg lurer på er hvilket stoff er "duken" man legger over høyttalere og rammeverket? Og hva er det man legger på? Jeg har forstått at det er polyester og glassfiber. Jeg vet ikke om duken er polyester eller vice versa. På forhånd takk, hvis noen kunne sagt noen vise ord om dette, eller henvise til en god guide så er jeg takknemlig. Petter Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Glassfiber kommer i duker, og du må smøre polyester på for at det skal bli en hard flate Lenke til kommentar
Defus Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Hvis du går på www.lydtrykk.no, så har de et eget glassfiber forum der, og det burde kunne styre deg på rett vei Lenke til kommentar
chase Skrevet 7. april 2007 Forfatter Del Skrevet 7. april 2007 Tusen takk for begge svar! @cossiemk1: Er det sterkt nok med 1 lag med slik glassfiberduk? God påskeaften! Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 De fleste som lager bilstereo i glassfiber, strekker fleece, metter den med polyester og legger glassfiberduk oppå der igjen... Lenke til kommentar
chase Skrevet 8. april 2007 Forfatter Del Skrevet 8. april 2007 Takk for svar, skjønte mer når jeg leste inne på det forumet ^^ Petter Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 mhm, både på lydtrykk, bilstereoforumet, og bilforumet har de guider og forklaringer. Det enkleste er å kjøpe fleecepledd, for så å pensle på polyester. Og følge på med glassfiberduk til ønsket stivhet/tykkelse. Lenke til kommentar
xer0ckz Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Glassfiber får du i duker, man får dei i forskjellige tykkelsa. Skal du lage til sånn at du holder det ryddig med holdere for subwooferane og forsterkarane så er det litt arbeid og penger. Da må du lage ei ramme/form etter du har oppmålt det i bagasjerommet. Dermed legger du ut duken i former og størrelsa du trenge, legger dei på plass. Denne polyesteren blander du med ein viss mengde hærdar men eg veit ikkje kor mykje du bruke.. viss du bruker for mykje tar det fyr, viss du tar for lite stivner det ikkje skikkelig.. men du smører glassfiberen med ein malerkost, gjennombløter den og legger nye lag med glassfiber.. og så lar du det tørke.. pussing går fint av galssfiber etterpå. Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 14. april 2007 Del Skrevet 14. april 2007 Et lite tips når man skal bruke fleece... Tenkte jeg skulle være lur og dro til nærmeste hobbysjappe... Betalte 300 kr for 3kvadrat meter fleece. Så fant jeg ut senere at et 200x100cm fleecepledd kosta 29,99 på europris... Lenke til kommentar
epifant Skrevet 15. april 2007 Del Skrevet 15. april 2007 (endret) Et IRMA fleeceteppe fra Ikea koster vel 20 kroner, så det kan gjøres ennå billigere. Det viktigste er å ikke sause på med polyester. Det er glassfiberveven som skaper styrken, ikke polyesteren. Jo mer glassfiber du har i forhold til polyester, jo bedre er det. Men du må såklart mette glassfiberen godt uansett, for lite polyester er ikke bra det heller Bare husk å bruke verneutstyr, polyesterdamp er ikke spesielt bra for de små grå. Endret 15. april 2007 av epifant Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Et IRMA fleeceteppe fra Ikea koster vel 20 kroner, så det kan gjøres ennå billigere. Det viktigste er å ikke sause på med polyester. Det er glassfiberveven som skaper styrken, ikke polyesteren. Jo mer glassfiber du har i forhold til polyester, jo bedre er det. Men du må såklart mette glassfiberen godt uansett, for lite polyester er ikke bra det heller Bare husk å bruke verneutstyr, polyesterdamp er ikke spesielt bra for de små grå. 8392549[/snapback] Det du sier der kan forklare mine merkelige opplevelser i det siste, ja... Trådstarter og andre: Jeg bruker bare IRMA fleeceteppe til det jeg bruker. I mange tilteller er det sterkt nok så jeg ikke trenger en eller fem runder med glassfiberduk. Gå inn på www.lydtrykk.no for å se på prosjektet mitt der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå