Rocket Skrevet 17. desember 2002 Del Skrevet 17. desember 2002 har et sånt rart problem.. kjøpte meg 2x 12db papst vifter, for å få opp kjølinga og ned støyen fra før hadde jeg 2x noname kabinettvifter @ 7v grei nok lufting, nb var på 20-25c hele tiden. men jeg syntest de bråkte. så jeg bestilte meg 2xpapst 12db. satte de i, og smekka samtidig på en strømpebuksefilter :smile: starta opp maskinen, blei overraska, for den bråkte nesten mer enn før! og temp var steget fra 20+ til 30! kan det ha noe med filteret å gjøre? skal teste å stramme det litt, kanskje viftene funker bedre med litt mindre motstand :smile: Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 17. desember 2002 Del Skrevet 17. desember 2002 Det nok strømpebuksen som er syndebukken. Selv har jeg 4 stk 19db Papst, og gikk opp fra 22-24 til 28 grader idle etter jeg heiv på strømpebuksefilter... Har tatt det av nå, og temperaturen er 23 grader. Lenke til kommentar
Rocket Skrevet 22. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2002 Er mulig det er strømpebuksen, men etter at jeg skrev dette, så lærte jeg litt om vifter og oppbygninger på disse har seg sånn at viftebladene er vridd annerledes på de noname (fant ut at de heter panaflow) enn på papst, så derfor flytter de mindre luft ellerno... men nå har jeg fin temp igjen, det var antageligvis jeg som ikke merka at det var så varmt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå