Cowboystrekk Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Ser jeg snart er tom for olje og skal fylle, ser i instruksjonsboka (98-modell honda civic) at jeg skal bruke 5W-30-olje av typen SL,SJ eller SH. En kompis har noen liter 5W-40 av typen SM, forstår den er nyere, men kan jeg bruke den? Hva er egentlig forskjellen? Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 7. april 2007 Forfatter Del Skrevet 7. april 2007 Så at oljenivået var mellom de 2 hullene nederst på målepinnen, skal ikke lampa i dashbordet begynne å lyse da? Lurer nesten på om den er defekt. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Så at oljenivået var mellom de 2 hullene nederst på målepinnen, skal ikke lampa i dashbordet begynne å lyse da? Lurer nesten på om den er defekt. 8328718[/snapback] For å få oljelampen til å lyse, så må oljenivået gå ganske langt ned. Og mye lenger ned enn nederste merke på peilepinnen. Husk at pumpen skal klare å suge olje når motor (bil) står i alle vinkler. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 7. april 2007 Forfatter Del Skrevet 7. april 2007 Det er vell 5 millimeter fra nederste punkt på peilepinnen til slutten på peilepinnen og 2 cm mellom de 2 hullene. Fylte på en liter 10W-40 så den kom opp på ca 1\3, satser på at den holder ei måned til jeg skal skifte olje. Har merket en høy tikkelyd som varer et minutt etter at jeg slår av motoren (hører den ikke når motoren er på, men mulig den er der da og). Så denne olja kom opp som kompatibel\anbefalt: http://oljelageret.no/shop/osc/product_inf...products_id=210 men ser den er helsyntetisk, bruker nå halvsyntetisk, fungerer det bra å gå over til helsyntetisk? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå