Aiiikon Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Jeg har et problem da jeg i påskeferien skulle ta med min bærbare pc hjem og prøve og logge meg på det nye trådløse bredbåndet som endelig var installert. Med godt mot slo jeg på pc'en og letet etter det nye nettverket og fant det fort og det hadde strålende signal, men jeg kunne ikke benytte meg av det. Nettverket består av an Dell dimension 4550 som står bak en Thomson /Alcatel Speedtouch 585, wireless router, med brannmur!! (Brannmur og Norton også på pc). Hvordan skal jeg med min bærbare Dell Inspirion 9400 klare å komme til å bruke dette trådløse nettverket? Noen Forslag? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 kunne ikke benytte meg av det. ? Ingen feilmeldinger etc? Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 (endret) Du skriver ingenting om hva slags feilmeldinger du får, noe som gjør feilsøkning vanskelig. Det første jeg tenker på er at den trådløse routeren har fått satt oppp MAC-filtering, og at MAC-adressen din ikke er lagret. Endret 7. april 2007 av Kagee Lenke til kommentar
Aiiikon Skrevet 7. april 2007 Forfatter Del Skrevet 7. april 2007 Du skriver ingenting om hva slags feilmeldinger du får, noe som gjør feilsøkning vanskelig. Det første jeg tenker på er at den trådløse routeren har fått satt oppp MAC-filtering, og at MAC-adressen din ikke er lagret. 8325838[/snapback] Feil meldingene som kommer etter at jeg har funnet det trådløse nettverket med min bærbare er at jeg har en begrenset eller ingen forbindelse, selv om signalet fra ruteren er sterkt nok. Jeg har ikke lagt inn noen mac adresse, i den stasjonære for å tillate deling av nettverket og jeg vet ikke på stående fot hvordan man gjør dette! Utover dette har det ikke dukket opp noen feilmeldinger. Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Regner med at andre får koblet til dette nettverket. Det høres fortsatt ut som om Macfiltrering. Se under "Security"->Mac-ettellerannet på den trådløse routeren (ikke den stasjonære pc'en) Lenke til kommentar
Aiiikon Skrevet 7. april 2007 Forfatter Del Skrevet 7. april 2007 Ingen andre enn den stasjonære som er tilkoplet eller har vært tilkoplet. Dette er helt nytt for oss? Lenke til kommentar
HAG Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Det trådløse nettet blir styrt av Thomson /Alcatel Speedtouch 585 "ADSL-modemet" og den trådløse "stasjonen" der. Den stasjonære PC'en skulle ikke bety noenting for det trådløse nettet, forutsatt at ISP'en tillater mer enn en pc tilkobla samtidig. Mitt løsningsforslag blir og koble til "trådløsbasen" (Thomson /Alcatel Speedtouch 585) med kabel og logge seg inn og se på innstillingene og "kopiere" "nøkkelen og bruke den når en "låser seg inn" på det trådløse nettet... Lenke til kommentar
Aiiikon Skrevet 7. april 2007 Forfatter Del Skrevet 7. april 2007 noen som vet hvordan jeg kommer inn i ruteren? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 skriv tracert vg.no i cmd (Kjør --> cmd --> enter) da finner du mest sannsynlig ut IPen på routeren din, som du skal gå til i nettleseren din Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Først prøv å høyreklikke på den trådløse tilkoblings ikonet i sys tray og velg reparer. Funker ikke det, les videre Når du skriver tok med den bærbare hjem ? betyr det den bærbare du bruker på jobben ? Isåfall kan det være at IT avdelingen din på jobben er litt gammeldagse og har satt opp en proxyserver som du må koble opp igjennom gjør da stegene under punkt 1. Eller kan det være at de har gitt deg fast IP adresse ? Følg da stegene under punkt 2. 1. Gå i nettleseren din og sjekk tools(verktøy) -> internet options (alternativer for internet) gå til connections(tilkoblinger) tab og klikk på lan settings(lan innstillinger) knappen nederst. Ta vekk eventuell hake ved use proxy server (bruk proxy server) 2. Klikk på start -> kontrollpanel -> nettverkstilkoblinger høyreklikk på nettverkstilkoblingen som er det trådløse kortet og velg egenskaper. Marker internett protokoll (TCP/IP) og klikk på egenskaper, sørg for at den står til "motta ip adresse automatisk" Lykke til. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Hvor er den stasjonære pc'en koblet til? Hvor er den trådløse routeren koblet til? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Alcatel Speedtouch 585 = trådløs bredbåndsrouter Og som han sier i første post er det alt nettverket består av. Men hvis det er en jobbPC så høres tipsene til bzzzlink veldig smarte ut. Prøv de først. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå