640x480 Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Min bærbare Acer Travelmate 8100 har gradvis blitt varmere under spilling og jeg mistenkte at en del støv hadde samlet seg opp. I det siste kunne den spille i ca 30 min til en time før den slo seg av og trengte litt nedkjøling. Så jeg bestemte meg for å åpne maskinen. Jeg fikk skrudd opp kabinettet, og fant frem til hovedkortet som jeg løsnet for å komme frem til kjøleribbene. Underveis ble også harddisken og CD-ROM'en løsnet. Jeg fikk løsnet kjøleribben, og fant en tett vegg av støv som blokkerte luftutstrømningen. Fikk fjernet dette og satte maskinen sammen igjen. Når jeg nå trykker på power knappen, blinker den et halvt sekund, men ingenting skjer. Jeg har prøvd å kjøre uten HD, CD-ROM og prøvd en og en RAM-brikke. Har også prøvd å kjøre med og uten batteri. CPU-viften starter heller ikke, men den får vel egentlig ikke tid til det heller. Jeg har hatt maskinen i ca 22 måneder, og har ikke hatt andre problemer enn den gradvise varmeoppbygningen. Noen som har opplevd lignende problemer? Lenke til kommentar
taxz_007 Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Jeg har også hatt store problem med varmen på min Acer Travelmate 8100 som også er 22 mnd ca. Hadde også lignende problem med at den slo seg av under spilling. Det jeg gjorde var å slette en del rusk på harddisken og fikk blåst ut endel støv gjennom viften. Det hjalp til en viss grad, men nå har jeg formatert og den er god som ny. Men har aldri turt å åpnet pcen så der kan jeg nok ikke hjelpe deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå