Venerable Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 (endret) Hentet den nye PSUen Mist 500W i dag, og når jeg prøvde å sette dem sammen mangler det en perfekt ledning som skal gå i hovedkortet (se på bilde). På hovedkortet står det "ATX 12V" rett ved inngangen. Min gamle Hiper Type-R 580W hadde én ledning som passet perfekt nedi der. Men Mist-en må jo passe sammen med A8N-SLI, så jeg fant en ledning som passer delvis nedi. Problemet er at ledningen er dobbelt så stor som inngangen i hovedkortet. Som du ser på bilde er det på en måte 4 små innganger, som henger sammen. Sant? Den ledningen jeg fant har 8. Så hvis jeg fester de, henger det 4 stk utenfor. Det funker jo... Tror jeg... Har ikke turt å fyre opp PCen enda. Men det er det eneste logiske. Kan noen bekrefte dette? Og er det viktig at jeg velger de riktige 4? Er jo som sagt 8, så jeg kan velge mellom de 4 til høyre, eller de 4 til venstre. Endret 7. april 2007 av LunarPoet Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 (endret) 8 kontakter er for skjermkort i fremtiden, R600 tror jeg ikke mulig og "brekke" løs enden på hovedstrøm ledningen ref linken: http://www.microplex.no/product.aspx?pid=M...00BHE12R2&mcat= Endret 7. april 2007 av Fritz0r Lenke til kommentar
theck1 Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Det skal være mulig å dele den med 8 pinner, slik at det blir 4-4. Da vil en av de passe fint Tror du må vri ganske hardt for å få de løs, jeg måtte ihvertfall det på min strømforsyning av samme type. Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 ser du minibildet nr.2 der brekkes enden av hovedstrøms ledninga... (klikk på bildet) Lenke til kommentar
HAG Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 (endret) I omtalen fra Microplex står det: Vel, vi ga kongen litt nye klær og forlenget strømpene til å gå helt ut til siste kontakt. Videre er P4 kontakten byttet ut med en P8 kontakt med avtagbar P4 kontakt. Og vi la til en ekstra PCI Express kontakt så nå har MIST 500W 2 stk. PCI Express kontakter. P8 kontakten kan sikkert deles i to - er slik på min Tagan 480 PSU. "Trikset" er noen styringer i kontaktene fra PSU som ikke er like på de to "halvdelene" av P8 kontakten. Sleit litt med at eg ville montere feil halvdel på hovedkortet - passa ikke det artige er at det er et lite merke på hver halvdel med P4 på, men kun en kan brukes i P4 kontakten på hovdekortet..... På mine Tagan PSU'er er det spor samme vei som pinnene i kontaktene for og dele de i to på 24 pin ATX til 20 pin og det samme på P8 til to P4. Bilde to det skrives om over er 24/20 pin ATX kontakten, den 4 pinna kontakten har ingenting med P4 kontakten - ulike spenninger (5V) P4 har kun 12V og jord (gul og sort ledning). Endret 7. april 2007 av HAG Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 7. april 2007 Forfatter Del Skrevet 7. april 2007 Ja det stemmer. Jeg delte den 8eren i to forskjellige deler og det funket Hadde vel egentlig ikke trengt å dele den, passet nedi inngangen uansett. Men whatever Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå