Gå til innhold

PS3 Japansk Version?

rocketer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ps3 spill er ikke sonebaserte. Det er det Blu-ray filmene som er!

En ps3 du kjøper i japan vil funke i norge, men det skal visst være noen kjipe sensurgreier på den.

F.eks. at blodet i Resistance er borte. :hrm:

Men ja, den vil virke. Du må bare kjøpe en ny strømledning som passer i norske stikkontakter! :)

Lenke til kommentar

Victor har helt rett, andre saker er at istedet for rødt blod, kan det feks være grønt blod i noen spill osv.

også får du sikkert japansk tekst på alt :p

samme plater på japanske og norske spill, men etter instillinger i maskinen så loades forskjellige versjoner av spillet...

Lenke til kommentar
Gjelder dette også den amerikanske versjonen? Skal få en kompis til å kjøpe med til meg fra usa, så lurer på om den vil fungere likt som en norsk en bortsett fra at man trenger strømadapter?

8340520[/snapback]

Vil fungere fint det. Skal selv ha med min tilbake til Norge når jeg drar over dit på ferie om 3 uker.

"Vil gjerne takke bestbuy som selger PS3 60GB med ekstra kontroll og Motorstorm/Genji til 4500 norske kroner! Haha."

Lenke til kommentar
Gjelder dette også den amerikanske versjonen? Skal få en kompis til å kjøpe med til meg fra usa, så lurer på om den vil fungere likt som en norsk en bortsett fra at man trenger strømadapter?

8340520[/snapback]

Vil fungere fint det. Skal selv ha med min tilbake til Norge når jeg drar over dit på ferie om 3 uker.

"Vil gjerne takke bestbuy som selger PS3 60GB med ekstra kontroll og Motorstorm/Genji til 4500 norske kroner! Haha."

8340628[/snapback]

Så det funker bra? Det er jo skikkelig gode priser der nede!

Jeg vil ikke få noe problem med kompatibiletet med norske spill og filmer osv? :p

Lenke til kommentar

8340520[/snapback]

8340628[/snapback]

Så det funker bra? Det er jo skikkelig gode priser der nede!

Jeg vil ikke få noe problem med kompatibiletet med norske spill og filmer osv? :p

8340642[/snapback]

Det burde funke fint det ja. Jepp, det er helt sinnsykt mye mer lønnsomt å ha med seg PS3 hjem fra USA. Du vil ikke få spilt av norske blu-ray/dvd filmer. Spill derimot vil være 100% kompatible. Nå snakker desverre jeg ikke av personlig erfaring, men hva andre venner med amerikansk PS3 har sagt, men setter ingen tvil til at informasjonen stemmer.

Endret av DavidH
Lenke til kommentar

Japanske og USA modeller har NTSC fargesystem i Europa har vi PAL

TVn din må derfor kunne ta NTSC signaler, de fleste nyere apparater gjør det.

Japan og USA kjører på 110V i Norge har vi 230V.

Smeller noe jæ... om du bommer her.

OG Japanske spill ( lyd & tekst) er 99% umulige å spille. :blush:

Vet ikke om Japanske modeller også har japansk tekst i oppsettet. :cry:

Når det gjelder PAL spill kontra NTSC spill tviler jeg på at de vill gå omværandre

Altså om et spill kjøpt i Norge, vill kunne spilles på en USA - Japansk modell (mulig jeg tar feil her, men...)

Dette er hovedgrunnen til at jeg har montert chip i PS2 i 6 år. :D

Endret av JollyRoger57
Lenke til kommentar

Du trenger ikke å tenke på strømadapter. PS3 bruker en universal PC-strømkabel, og switcher selv over spenningen. Det har altså ingenting å si om den er japansk, amerikansk eller europeisk.

Alle PS3-spill er sonefrie.

Blu-ray filmer er ikke det.

Du vil heller ikke få spilt dine europeisk PS2-spill på en japansk/amerikansk PS3.

Oppsettet er til og begynne med på japansk, men det finnes guider på internett der en lett skifter dette til engelsk. Utifra det jeg vet kommer også alle spill på engelsk i tillegg.

Lenke til kommentar
Så jeg vil altså ikke kunne se på norske blurayfilmer om jeg kjøper i USA? Det er ingen mulighet for å skifte sone til norsk, den er fastsatt?

8340864[/snapback]

Det er ikke soner på alle Blu-ray filmer foreløpig, men fremover vil nok dette bli mer vanlig.

Vet at det finnes lister på internett hvilke filmer som er sonefrie og hvilke som ikke er det.

Endret av Shivan
Lenke til kommentar
Så jeg vil altså ikke kunne se på norske blurayfilmer om jeg kjøper i USA? Det er ingen mulighet for å skifte sone til norsk, den er fastsatt?

8340864[/snapback]

Det er ikke soner på alle Blu-ray filmer foreløpig, men fremover vil nok dette bli mer vanlig.

Vet at det finnes lister på internett hvilke filmer som er sonefrie og hvilke som ikke er det.

8341025[/snapback]

Ang japansk ps3 så er sonen på blue-ray dvd`n ikke noe problem da japan har sone 2. Altså den samme sonen som i Norge. Ps3 koster fra 1500 til 3000 der nede så det er meget billigt. Har sjekket ut en del nå, så nå blir det kjøp:)....

Men må desverre vente til 28 mai før jeg får den;(

Lenke til kommentar
Japanske og USA modeller har NTSC fargesystem i Europa har vi PAL

TVn din må derfor kunne ta NTSC signaler, de fleste nyere apparater gjør det.

Japan og USA kjører på 110V i Norge har vi 230V.

Smeller noe jæ... om du bommer her.

OG  Japanske spill ( lyd & tekst) er 99% umulige å spille. :blush:

Vet ikke om Japanske modeller også har japansk tekst i oppsettet. :cry:

Når det gjelder PAL spill kontra NTSC spill tviler jeg på at de vill gå omværandre

Altså om et spill kjøpt i Norge, vill kunne spilles på en USA - Japansk modell (mulig jeg tar feil her, men...)

Dette er hovedgrunnen til at jeg har montert chip i PS2 i 6 år. :D

8340751[/snapback]

De har japansk tekst i oppsettet, men det er mulig å skifte etterhvert:) Eneste jeg er usikker på er det med PAL NTSC? Noen som veit=?

Lenke til kommentar

Hvis man har HDTV er det ikke noe problem med NTSC og PAL. Har man derimot en vanlig TV så må den ha støtte for 60 Hz signaler. Når det gjelder Blu-Ray, så har Japan og USA samme sone (Sone A), mens Europa har sone B. På DVD filmer har Japan og Europa samme sone (sone 2), mens USA har sone 1. Alle PS3 spill er sonefrie, men det kan forekomme noe sensur i spillene avhengig av hvor maskinen er fra. PSX og PS2 spill, derimot, er ikke sonefrie, så europeiske PSX og PS2 spill vil ikke fungere på en japansk PS3. Og vice versa.

Lenke til kommentar

Region soner Blu-ray

A/1 North America, Central America, South America, Japan, North Korea, South Korea, Taiwan, Hong Kong and Southeast Asia.

B/2 Europe, Greenland, French territories, Middle East, Africa, Australia and New Zealand.

C/3 India, Nepal, Mainland China, Russia, Central and South Asia.

Endret av kewell79
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...