Gå til innhold

Confirmd: 360 Spring 07 Update Clip [Kotaku]

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mente MPEG-4 var sånn dårlig video til mobiler og sånn jeg. Ser heller på WMV...

8343646[/snapback]

Er det ikke slik 3gp greier som er til mobiler da?

Er ihvertfall det på min, men så er jo ikke den den nyeste modellen akkurat da :whistle:

8343688[/snapback]

Jo, men noen kan visst bruke mp4 også, mener jeg.

Lenke til kommentar
Både 3gp og videoen på (de fleste) HD DVDer er MPEG4.  ;)

8343705[/snapback]

Tror ikke det er en eneste HD DVD i Mpeg4 format. Tror nesten alle er VC-1. Det finnes dog noen Blu-ray titler i Mpeg 4 AVC/H.264.

Slik jeg forstår Spring updaten nå skal 360 støtte H.264 video (Mpeg 4 AVC) og MPEG-4 Part 2 video!

(Dette med videokodecer i forskjellige former er rimelig forvirrende. De finnes i ørti versjoner og varianter har jeg inntrykk av. Mpeg 4 i første versjon kom allerede i 1998 og er stadig i utvikling. Det finnes varianter for streaming via nett, til mobiltelefon, satelitt TV osv... )

Man snakker om Mpeg4 Part #, altså part 2 og 10, der Mpeg 4 part 10 er den som er H.264 = AVC - som da brukes av noen Blu-ray filmer. Den er også en del av tillate kodecer for HD DVD, men er ikke brukt ennå så vidt jeg veit? (Noen kommer sikkert opp med en eller annen tittel jeg ikke har lest om..hehe).

Det som kanskje er interessant for mange er det som står at 360 også nå skal støtte Mpeg4 Part 2 video. Mener det er kompatiblet med DivX... :)

The DivX codec uses lossy MPEG-4 Part 2
. Så får vi se hvordan det kommer til å funke - eller ikke.

Dette låter vel og bra, og ikke minst er det bra at man nå får se katalogstruktur fra de enheter man streamer fra slik at ikke alt så ramset opp i en og samme liste.

Endret av Dr.Peedee
Lenke til kommentar
Equilibrium på HD DVD fra Japan bruker MPEG 4 AVC. Eneste jeg vet om i hvert fall :p (Japansk tittel på filmen er Rebellion for de som er interresert)

8344166[/snapback]

Hehe! Den måtte komme ;)

Er det foresten noen som er godt inne i dette med DivX som kan si noe om det at 360 nå skal støtte Mpeg4 part 2 gjør at vi kan streame divx filmer fra PC'n?

Lenke til kommentar

Det høres ikke ut som det nei.

This puts Microsoft at the head of the pack in the Apple TV vs PS3 vs Xbox 360 video battle royale." The 360 will be able to display 1080p H.264 Level 4.1 and H.264 High Profile. This bests Apple TV which is maxed at 720p H.264 Level 3.1 and H.264 Main Profile. As for the PS3, it supports 1080p H.264 but only at H.264 Main Profile. Take that ... probably!

One important note, this does not mean that the Xbox 360 will finally support DivX or Xvid. All your torrenting fantasies will have to wait. Still, this will add some more decent HD video capability to the Xbox 360, and that's always a good thing.

Lenke til kommentar

Hva i all verden skal man med MSN på en spillkonsoll?

Like tåpelig som en web browser!

Skal jeg chatte legger jeg meg på sofaen med en bærbar!

Må noen ha tak i meg når jeg spiller kan de ringe meg på mobilen, eller sende meg en voice chat gjennom LIVE!

Lenke til kommentar

Må noen ha tak i meg når jeg spiller kan de ringe meg på mobilen, eller sende meg en voice chat gjennom LIVE!

8357780[/snapback]

amen to that...;)

Lenke til kommentar

8357780[/snapback]

Vel, MSN er jo strengt tatt live. For det heter jo "Windows Live Messenger", ikke MSN messenger.

Live er jo en stor "pakke". Alt fra live-messenger til xbox live og alle de rare programmene de har sluppet ut :)

Derfor er det ikke så rart, og heller bra at de bare hiver med Live messenger på 360 ;)

Lenke til kommentar

Det er jo akuratt dette som er styrken til microsoft i konsoll krigen mot sony..

att dei kan intergrere alle sine program, og det begynner og bli en del, på 360..

og sy ihop Live med Live Messenger, så i framtiden kansje hotmail, windows program, styre 360 via pc...bruke den som server kansje...skal ikkje sjå vekk ifra att ms kansje gjer det før sony klarer og få ut noe..

Lenke til kommentar
Det er jo akuratt dette som er styrken til microsoft i konsoll krigen mot sony..

att dei kan intergrere alle sine program, og det begynner og bli en del, på 360..

og sy ihop Live med  Live Messenger, så i framtiden kansje hotmail, windows program, styre 360 via pc...bruke den som server kansje...skal ikkje sjå vekk ifra att ms kansje gjer det før sony klarer og få ut noe..

8360845[/snapback]

Nå er det slik at jeg tror de aller aller fleste som har en 360 også har en PC. Jeg trenger ikke enda en maskin til for å surfe på, lese emailen min osv. Jeg vil ha en spillmaskin og gjerne en maskin jeg kan kommunisere med andre spillere på, og jeg håper det er det de kommer til å ha fokuset sitt på.

Men for å motsi meg selv litt, Live Messenger på Xboxen synes jeg er greit nok :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...