maZe- Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 (endret) Hei. Jeg har litt lyst på servo på min golf 2. Det er en 84-modell og jeg lurer på å få fikset den opp litt. Hvordan kan jeg få meg servo? Er det dyrt? Hva trengs osv? Og foressten, hvor kan jeg få kjøpt en orginal fanger eller 90 fanger bak til bilen? Jeg finner ikke noe på nett, noen som har peiling? Må ikke være så alt for dyrt. Takk for alle svar Endret 9. april 2007 av maZe- Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 (endret) For å få servo må du bytte tannstang, montere rør, montere servopumpe og mulig du må skifte reimhjul på veiv. Sjekk etter fangere til vrakhandler HER er en link Endret 7. april 2007 av Slettet+5132 Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 http://www.autospar.no/ her får du kjøpt 90 fangere og MYE annet Lenke til kommentar
exs Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 (endret) det er nesten lettere og bytte hele forstillinga til en med servo orginalt, sjekk div bilhuggere etter golf2 88mod og oppover , bør væer endel av de hos huggerene nå (pass på og få med deg hydralikken også ) dette kan kansje høres mer komplisert ut, men etter mine erfaringer så er dette det enkteste. Endret 7. april 2007 av exs Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Golf II 83-modell? Golf II kom først som 84-modell, det ble også produsert en del Golf-I som 84-modell (høsten -83, før IIeren ble satt i prod). Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 9. april 2007 Del Skrevet 9. april 2007 3.1 Ettermontering av hjelpekraftstyring (servostyring) på bil som ikke originalt fra fabrikken er utstyrt med slikt, tillates på følgende vilkår: a) Bil som påmonteres hjelpekraftstyring skal fremstilles hos regionvegkontoret for godkjenning av styreinnretningen. b) Det skal ved godkjenningen fremlegges retningslinjer fra produsenten eller bilfabrikanten for montering av vedkommende type styreinnretning på vedkommende type bil. Retningslinjene skal være på norsk, dansk eller svensk og være entydige og klare. Retningslinjene skal være fulgt ved monteringen. c) Det må ikke foretas sveising på de deler av styringen som ligger mellom hjulene og det punkt hvor hjelpekraften eller dens reaksjonskraft virker. (Fullt belastede deler). Styredeler som ligger mellom dette punkt og styreinnretningen (delvis belastede deler) kan sveises dersom det foreligger bekreftelse fra kompetent institusjon om at det aktuelle materiale er godt sveisbart ved nærmere definerte sveisebetingelser og at disse betingelser er oppfylt. Det må fremlegges bevitnelse fra institusjonen som foretar sveisekontrollen om at sveisingen er fullgod. d) Godkjent verksted skal kontrollere hjulstillingsvinklene etter at hjelpekraftstyringen er montert. Bevitnelse om dette skal fremlegges ved godkjenningen. e) Feil vedrørende energitilførsel e.l. til hjelpekraftstyringen må ikke medføre at bremsene svikter eller at bilen ikke kan styres. f) Montering av hjelpekraftstyring må ikke redusere bilens bakkeklaring, øke dens svingradius eller ha annen uheldig innflytelse på bilen. g) Hjelpekraften skal ha tilstrekkelig virkning - også når motoren går på normalt tomgangsturtall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå