Kvikksølv Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Hvor mye hz burde/kan jeg ha? jeg har Samsung Syncmaster 710v 17tommer. Kan det skade å ha for mye hz? Lenke til kommentar
CSM Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Du burde ha så mange at du ikke får vondt i øynene. Ihvertfall over 70hz, hvis du sitter lenge av gangen. Høyere hz enn skjermen støtter vil ødelegge den, så det er ikke ønskelig vil jeg tro Lenke til kommentar
Burk Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Høy Hz er ikke lenger like viktig med LCD. På CRT trengte man høy Hz fordi der ble skjermen "svart" mellom bildene, og det kunne bli ekkelt for øynene. Dette ordnet man ved å tegne mange bilder så fort som mulig. På LCD forsvinner ikke bildet etter at det er tegnet så der er det ikke like mye forskjell på lav og høy frekvens. 60Hz er vanlig og bruke men 70Hz går også ofte an, men desto høyere frekvens desto fortere blir skjermen utslitt. Lenke til kommentar
CSM Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Ja, stemmer. På LCD vil 60hz være nok, jeg har hvertfall ingen problemer med 60hz på min LCD Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 sjekker du Samsung sine sider, så har du noe som heter "optimal" instilling som er en annbefalling på hva skjermen ser best ut med. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Høy Hz er ikke lenger like viktig med LCD. På CRT trengte man høy Hz fordi der ble skjermen "svart" mellom bildene, og det kunne bli ekkelt for øynene. Dette ordnet man ved å tegne mange bilder så fort som mulig. På LCD forsvinner ikke bildet etter at det er tegnet så der er det ikke like mye forskjell på lav og høy frekvens. 60Hz er vanlig og bruke men 70Hz går også ofte an, men desto høyere frekvens desto fortere blir skjermen utslitt. 8325364[/snapback] Det er ikke vits i å sette over 60hz på lcd-skjermer, det kan til og med resultere i dårligere bilde enn 60hz, nettopp fordi at begrensningen ligger i lcdteknologien i seg selv, som er 60hz, hverken mer eller mindre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå