isentora Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 (endret) Hei, jeg skal snart bygge datamaskin og skal begynne og se på deler. Jeg har tenk til og lage en kraftig PC som takler de fleste spill. Så det jeg lurte på hvar om noen av dere som er erfarne innen dette området kan skrive ned deler som passer sammen og som tillsammen vil lage en spill-PC. hadde vært greit om dere skrev en liste på alle deler (Ps. Helst ikke så forferdelig dyre deler ) Endret 7. april 2007 av isentora Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Hei! Kan du si hvor mye du vil bruke på pcen? Hva skal du kjøpe og hva har du eventuelt fra før? Skjerm? Tastatur? Mus? Kabinett? Skal pcen overklokkes? Skal pcen kjøpes nå, eller et stykke frem i tiden? (når har du behov for ny pc?) Så blir det enklere å hjelpe deg. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
isentora Skrevet 7. april 2007 Forfatter Del Skrevet 7. april 2007 skal bruke ca. 10 000 kanskje en tusenlapp eller to pluss minus, og jeg har ingen av delene fra før skal vel kjøpe og bygge om ca. en måned. og hva er overklokkes?? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 (endret) Har du skjerm? Et eksempel uten skjerm http://www.komplett.no/k/shoplist.asp?mode...45-FF0B06EB5B5C Glemte dvd-brenner, oppdatert nå Endret 7. april 2007 av micke090 Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Oppsettet til micke090 ser ut til å gi ganske mye for pengene. Jeg kjenner ikke til mus og tastatur, men jeg antar at det er bra. Er du villig til å bygge pc selv, eller skal pcen bygges av butikken? Overklokking går ut på å stille opp klokkefrekvens for eksempel på cpu slik at den yter bedre, men samtidig blir den varmere, blir raskere utslitt og du mister garanti. Du bør ikke gjøre noe slikt uten at du har erfaring. Om du ikke har skjerm fra før så bør du se etter det. Om du har god bordplass og ikke skal ta med pcen over alt, så er det beste en billig og knallgod CRT-skjerm: Samsung 19" CRT Syncmaster 997MB TCO03 Monitor 1495 kr. Jeg har en slik selv, og den er helt super til spilling og alt annet bruk. Denne supert bilde, klarere enn noen LCD-skjerm. Men som du sikkert vet kan størrelsen og vekten være et "problem", avhengig av ditt bruksområde. Om du har tenkt til å ta med pcen til venner og en del, ta med på nettverksparty og lignende, vil det da være mer praktisk med en LCD-skjerm. Slike skjermer vil ikke være like godt egnet til spilling, men du bør uansett sørge for god oppløsning, som for eksempel 1600x1200, så du får utnyttet kraften i maskinvaren du kjøper. Lenke til kommentar
isentora Skrevet 13. april 2007 Forfatter Del Skrevet 13. april 2007 trenger jeg egentlig dvd-brenner?? jeg pleier ikke brenne cder og dvder og så mye akkurat, og dessuten har jeg en anen data med det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå