EspenFe Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Hei! Jeg strever med å sette opp et hjemmenettverk mellom to dell xps. Jeg mistenker at problemet er at det er to forskjellige operativsystemer. Den ene har xp pro og den andre har media center. Jeg har prøvd å pinge ip-adressene til begge pcene i cmd, jeg får kontakt fra media center-pcen til XP-pcen, men ikke omvendt. Jeg kan også legge til at jeg får feilmelding når jeg prøver å få tilgang til mshome på media center-pcen. Den pcen med media center har norton internet security, og den pcen med XP PRO har avg. Det er et kablet nettverk. Jeg håper noen gidder å hjelpe meg. MVH EspenFe Lenke til kommentar
agvg Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Du har prøvd og skru av norton internet security? At du har to forskjellige OS skal ikke bety noe som helst. Lenke til kommentar
EspenFe Skrevet 7. april 2007 Forfatter Del Skrevet 7. april 2007 Ja, jeg har prøvd å deaktivere alt som heter antivirus og firewall. Når jeg går inn på mshome på XPPRO-pcen ser jeg media centerpcen, men jeg får ikke tilgang til den. Når jeg prøver å gå inn på mshome med media centerpcen får jeg ikke tilgang til noe, jeg ser ikke engang den andre pcen. Lenke til kommentar
EspenFe Skrevet 7. april 2007 Forfatter Del Skrevet 7. april 2007 Jeg avinstallerte norton internet security, og vips der funket det. Nok et argument for an norton suger rompe. Takk for at du gidda å prøve å hjelpe meg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå